בית פרטי 5 חדרים בסלעית

צילום: שי אפשטיין

גודל הנכס

130 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

אוהבת בתים
"אני אוהבת בתים, נקודה"
"כשאני אומרת 'בתים' אני מתכוונת לכך שאני נקשרת לדרך שבה קרן השמש
בחדר השינה שלי נכנסת בכל בוקר ומציירת לי על הכר. אני
נקשרת אל התחושה בחלל, על איך שהדברים מתחברים ויוצרים
פסיפס של בית ומשפחה".

לפני כארבע שנים חזר בן זוגי הביתה עם רעיון לגבי הרחבה חדשה
במושב סלעית, שהייתה הזדמנות נפלאה לחיי קהילה ולבית קרקע
באזור השרון. התוכנית המקורית הייתה לבנות בית שיאוכלס
בעוד כשנתיים אך משהו בנו נמשך אל ההרחבה הראשונה שבה
הרחובות כבר הועמדו וכמה בתים אף נמסרו. למרבה המזל, נותר
בית אחרון שבנייתו הופסקה באמצע ורק חיכה שמישהו יראה את
הפוטנציאל שבו ויסיים את בנייתו.
לבית חומה גבוהה ממערב, והחלונות בצד זה פונים אל החומה.
זו הייתה הסיבה העיקרית לכך שהבית נשאר עומד ומחירו היה
בהתאם. אך היה לי ברור שעם עבודה נכונה של חלוקת החלל
המרכזי ובעזרת עיצוב נכון הבית ייראה מדהים.

אז מהיכן מתחילים לתכנן עיצוב של בית?
למען האמת, אצלי אין כללים. מעצם היותי מלבישת בתים אני משתמשת בהמון חומרי גלם, מסתובבת לא מעט בחנויות עיצוב, נחשפת לעיצובים הכי טרנדיים שיש ובעיקר מקפידה לצרוך אומנות באורח קבע.
קצת לפני שהתחלנו לחשוב על קניית בית, סימנתי לי שטיח שאהבתי בצבעוניות רכה ונעימה של פודרה עם גוונים של קרם וחום שוקולד מריר בטקסטורת שטיח קילים. שטיח דומיננטי הוא נקודת פתיחה מצוינת לעיצוב הבית מכיוון שהוא מכתיב את סגנון העיצוב וכן את פלטת הצבעים המתאימה עבורו. במקרה זה השטיח השתלב נפלא עם ספת וינטאג' משנות החמישים שחידשתי בבד בוקלה ורוד.

בחרתי לעצב את המטבח בקו כפרי נקי ואלגנטי. החזיתות נצבעו באפור בהיר, יחידת נגרות עליונה מעץ מלא בשילוב זכוכית מאפשרת אחסון דקורטיבי, ואי גדול ומרשים נצבע בכחול כהה כדי לתת עומק וקונטרסט לצבעי הפסטל הבהירים. מעל האי מוקמו 3 נקודות תאורה כדי להעצים את הדרמטיות של האי אל מול המטבח הבהיר. הידיות הן בעבודת יד מפליז טבעי וכך מתקבל גוון מט זהוב על-זמני.

איך בוחרים צבע למטבח? איך יודעים אם האריח שראינו בחנות יתאים לבית? והאם השיש במטבח מתאים לריצוף? אני ממליצה לבקש דוגמאות, לקחת אותן הביתה כדי לבחון באור יום ובתאורת ערב בבית. לאחר שבוחרים צבע או אריח מסוים, לוקחים את הדוגמאות להמשך ימי ההסתובבויות ומתאימים אותן לבחירות הנוספות שיש לעשות.

דילמות ופתרונן
הכניסה של הבית מובילה היישר לתוך המקרר וחסרה מבואת כניסה, לכן הגדלתי את מפתח דלת הכניסה, בחרתי לפרק את הקיר שמסתיר את המקרר וכן הזזתי את המקרר פנימה אל תוך המטבח תוך כדי יצירת נגרות יפה שתקבל את פני הנכנסים.
בנוסף, חלון המטבח היה קטן יחסית ופונה לתוך חומה, הגדלת חלון המטבח ויצירת חלון צרפתי שישקיף לצמח מטפס יצרו תחושת מרחב
תכנון השטח המרוצף בכניסה לבית הותיר שטח מצומצם ביותר לדשא, הפתרון האולטימטיבי היה פתיחת החלון בסלון לוויטרינה גדולה והזזת השטח המרוצף אל החזית, כך יש אפשרות לדשא רחב ידיים ופינת הישיבה בגינה הופכת להיות אינטימית ופרטית.

מושב סלעית הינו מקום הררי ובחורף קר שם במיוחד. מכיוון שגם החלל המרכזי מחופה בפרקט עץ מלא, היה צורך במציאת פתרון להנחת קמין עצים כך שהפרקט לא ייפגע וכן המשטח לא יבלוט ויגרום למעידה של ילדים או מבוגרים בסביבתו. חיפשתי פתרון שישתלב עם הקו העיצובי – אריחים מצויירים בדוגמה כפרית עדינה עם קוויים גאומטריים – המשדרת חמימות ואלגנטיות.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

לירון אוטמזגין,בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ומתכנתת מחשבים בעברה, בעלת המותג "עדידה הלבשת בתים" עוסקת בעיצוב פנים, הלבשת הבית והום סטיילינג.

עדידה הלבשת בתים הוקמה כמחווה לבתי הגדולה עדי. כשנשאתי אותה ברחמי נפתח בפניי שער ליצירתיות, לעשייה ולתשוקה לעבודת ידיים. כיום אני מעצבת בתים, אוהבת להוביל אתכם יד ביד בדרך לבית חלומותיכם,  שואבת את הסיפוק שלי מכך שאני יוצרת עבורכם סביבה מעוצבת והרמונית, כזו שנעים לשהות בה.  אני מלווה בתהליכי בנייה, עבודה מול קבלים, יצירת קונספט עיצובי, תכנון מטבחים, חדרי רחצה, התאמת צבעים ובחירת חומרים,  עד לשלב העמדת רהיטים והלבשה בטקסטיל ואקססוריז מיוחדים שיתנו את הטאץ האחרון.

החללים אותם אני מעצבת מאופיינים בתחושת זרימה ובקווים עדינים של רוך וקלילות. בתהליך העיצוב וההום סטיילינג אני שמה דגש על פרקטיות תוך שמירה על עיצוב נקי, מוקפד והרמוני

אם אתם לפני שיפוץ, בניית בית או מרגישים שהבית שלכם זקוק לרענון, אתם מוזמנים לפנות אליי.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.