בית פרטי 5 חדרים ברעננה

צילום: טל ניסים

גודל הנכס

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

טריפלקס ישן ברעננה זכה לשיפוץ מן היסוד, כולל הוספת עלית גג לזוג תאומות.
בדרך כלל בתהליך תכנון של דירה בוחרים אופציה סופית ומתקדמים לתכניות עבודה וקנית חומרים על פיה. כאן, רב היה הנסתר על הגלוי, את שתי קומות המגורים תכננתי פעמיים – אופציה אחת מייטבית לפי רצון הלקוח, שבה קומת הביניים שייכת להורים ועליית הגג לתאומות, ואופציה נוספת שבה ההורים יגורו בקומת הגג.
את החומרים לא העזנו לרכוש, שכן אין לדעת אם הפעם נצליח לקבל אישור בניה, לכן אספנו הצעות מחיר מכל הספקים, הכנו לוחות השראה, צילמנו חומרים, וחיכינו בקוצר רוח לאישור המיוחל.
גייסנו גם את גבריאל מזרחי, קבלן צעיר ונפלא, שכבר עבדתי איתו בפרוייקטים קודמים. ידעתי שהוא לא נבהל מאתגרים ולא יודע להגיד לא, ויצאנו לדרך.

הצבעוניות
מכיוון שבעלת הדירה אוהבת צבעוניות עזה ואני אוהבת ניקיון ורוגע, ערכנו פגישת צבע משותפת, עם מניפות צבעים, תכניות וטושים צבעוניים. בחרנו יחד סקלת צבעים סופית, צבענו את התכנית, ויצרנו פלטת צבעים שבהמשך הדרך ניצמד רק אליה.
בעלי הבית התגלו כלקוחות המושלמים, היד החופשית שקיבלתי מהם סיבכה אותי לחלוטין, כל יום נולדו פרטים חדשים ומעניינים, ואין מי שיגיד עליהם לא. לכן רובם אכן בוצעו בשטח, בתמיכתו המלאה של גבי הקבלן, ובשיתוף פעולה מבעלי המקצוע השונים. כל ספק נבחר בקפידה על פי יכולתו לבצע את הפרטים, לעמוד בזמנים ולספק את סקלת הצבעים.
כך נבחרו – סגול, פוקסיה, טורקיז, ירוק וצהוב, כשלעזרתם נחלצו לא מעט שחור אפור ולבן – להרגעה.

מיזוג – סיביר מיזוג אוויר
בקומת הכניסה הוסתרו שתי יחידות מיזוג, אחת מאחורי הספריה, והשניה בהנמכת הגבס של המטבח. שתי היחידות מסתיימות בג'טים צבועים בצבע פוקסיה. ופתחי השירות שלהם הם חלק מהספריה ומהמטבח.

נגרות – דני הנקר
את הנגרות התחלנו מהידית. ידענו שאנחנו רוצות ידית שתעבור בכל הבית, ותהייה משותפת הן למטבח והן לשאר פרטי הנגרות. חשבנו לצבוע אותה, חשבנו להשאיר אותה בגוון ברזל טבעי, לבסוף נבחרה ידית רוכבת של טיראדור שמקשטת כמעט את כל פרטי הריהוט בבית.

חומרים – ויה ארקדיה
בניגוד לכל הצבעוניות בבית, הריצוף והחיפויים בבית מהווים בעיקר רקע רגוע ושקט, יחסית. הקפדנו על חומרים איכותיים וקלים לתחזוקה – ריצוף גרניט פורצלן בקומת הכניסה בגודל 120*120, אריחי משושים דמויי בטון בחדרי הרחצה, ובריקים לבנים להורים וכחולים לבנות. שיהוו רקע לנגרות צבעונית.

מדרגות –
המדרגות מורכבות משלושה חלקים, כל חלק פרוייקט למידה בפני עצמו.
המהלך הראשון – מדרגות יצוקות קיימות, החיפוי פורק, יישרנו אותם בבטון, ומכאן החלה סאגה ארוכה בה ניסינו כמה וכמה חומרי ציפוי, ולא מעט בעלי מקצוע וספקי חומרי חיפוי, עד שנמצא המיקרוטופינג המדוייק בגוון הרצוי.
המהלך השני – מדרגות פלדה דקיקות שבוצעו על ידי אולג מרכטמן מעקות.
אולג גם עמל קשות על החלק השלישי – המעקה. המעקה הוא למעשה רשת לולים בשתי יחידות בלבד, אחת בקומת הכניסה והשניה רצה מקומת הכניסה עד לקומת הגג ביחידה אחת. הרשת נצבעה בשחור.

התאורה – קמחי תאורה.
את חלל הסלון בחרתי להאיר במקבצי ספוטים מתכווננים בצבע לבן מפוזרים (בפיזור מתוכנן היטב), ואת קומות המגורים בספוטים רחבים ושטוחים.
בקומת הבנות הוזמנו במיוחד עבור פרוייקט זה ספוטים שחורים, ומאז ניתן להשיג אותם בקמחי תאורה, גם ללא הזמנה מיוחדת.
לצידי המיטות של הבנות נבחרו שני גופי טולמאו של ארטמידה בצבע שחור, גוף תאורה מתכוונן אייקוני. ואצל ההורים גוף קטן ועדין יותר.
הסלון ופינת המשפחה – שתי ספריות גדולות על קיר הסלון וקיר פינת המשפחה, מאחסנות את ספרי הקריאה הרבים של המשפחה ומקצת מצילומיה של הלקוחה, המתחלפים מידי פעם בצילומים אהובים חדשים.
הספות הזהות, רק בגודל שונה – סימפלי ווד.
כורסאות ושולחן צד בפינת המשפחה – הביטאט.
כיסא רשת, שולחנות סלון וגוף תאורה מעל האי – גלוריה מונדי.
שטיח – איקאה.
עבודות קרמיקה הורסות ביופיין – סטודיו קאהן.
דלת כניסה – דלתות רשפים
כריות סלון – MUTTO
כריות פינת משפחה – מיקה בר

מטבח – רגבה.
חזיתות המטבח עשויות MDF צבוע בתנור בצבע סגול כהה, עם ידיות רוכבות, כשבמרכז המטבח מוצב תנור יצוק בצבע צהוב. ארונות האי בגוון אפור בהיר.
שיש דמוי בטון של אבן קיסר מחפה את האי ואת משטח העבודה במטבח, ומאפשר עבודה בו זמנית של ארבעת בני המשפחה.

החלונות הפונים לחזית בקומת הכניסה נשארו ערומים מוילונות, לבחירתם של בעלי הבית שאוהבים את האקליפטוסים הנפלאים הניבטים אליהם מהחלונות הגדולים ומלכלכים נואשות את המרפסות.

לבקשת התאומות המתבגרות, קומת הגג קיבלה סקלת צבעים משל עצמה – אפור שחור ולבן, כולל אפילו דלת חדר הרחצה שלהן, הדלת היחידה בבית שנצבעה באפור.
בעזרת דני הנקר, ניצלנו את החלק הנמוך בשיפוע הגג לאיחסון לאורך כל המסדרון, והשארנו את חלל הגג המרכזי ריק כמעט לחלוטין מרהיטים.
ניצבות בו שתי מיטות רחבות בתמונת מראה אחת של השניה, והחדר נבנה כך, שכשיום אחד הבנות יחליטו שכל אחת מהן רוצה חדר נפרד – ניתן להוסיף קיר גבס ושתי דלתות, והחלל יחולק. ההכנה כוללת תאורה נפרדת, חשמל מותאם, שני מזגנים ועוד. הארון ופינת העבודה יישארו משותפים.
קומת הגג נצבעה בלבן, כשהקיר הגדול נצבע בשחור גרפיט.
נגרות כולל מיטות – דני הנקר
שטיחים – איקאה
פופים עגולים – מיקה בר
מצעים – אורית טראוב
פרקט – ויה ארקדיה
תאורה – קמחי תאורה

קומת ההורים – קומת ההורים חולקה לשלושה חלקים – חדר אורחים קטן, חדר כביסה כייפי וסוויטת הורים מפנקת הנהנית גם היא ממרפסת רחבת ידיים הפונה לאקליפטוסים שבחזית הבית.
מיטה מתכווננת בחדר השינה חופתה על ידי אורית טראוב במסגרת עץ מרופדת. טפט פרפרים עליז מחפה את קיר המיטה, ווילון וורוד פוקסיה התואם את ארון חדר הרחצה, ממסגר את החלון. גם הם – אורית טראוב.
שתי דלתות רחף ענקיות מזכוכית מסתירות את ארון חדר השינה המיישר את החדר, כך שנוצר בצד אחד שלו ארון ישר רגיל, ובצד השני דלת הארון מסתירה חדר ארונות מרווח ונוח. – הרדור.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

עדי אדליס עוסקת בתכנון ועיצוב פנים, היא שייכת לאסכולה חדשה ומתקדמת של מעצבים, אשר שואבים ידע והשראה בינלאומיים, ומיישמים אותם תוך אינטרפרטציה מקומית בהתאמה אישית ויצירת סיפור בלעדי וייחודי, בכל בית, דירה, משרד או חלל.
אדליס חתומה על בתים, דירות, משרדים ופרויקטים רבים ומגוונים ברחבי הארץ, מרצה ומייעצת לגורמים מקצועיים בעיצוב פנים. עבודותיה פורסמו בספרות מקצועית וזכו בפרסי עיצוב.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.