דירה 5 חדרים בבית לחם

צילום: איתי בנית

גודל הנכס

150 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

הדירה ממוקמת בירושלים, במרכז העיר, ברחוב מרכזי, כשמסביבם חנויות ובתי קפה.
הדירה היא דירת 5 חדרים, הדירה היתה 6 חדרים שהוסבה ל5 חדרים כשבתכנון קיימת אופציה עתידית לחזרה ל6 חדרים. החדרים: סלון, חדר שינה הורים ובו חדר רחצה פרטי וחדר ארונות, 2 חדרי ילדים וחדר אורחים/משפחה/עבודה.
הזוג שומר מסורת ועל כן כשהם מארחים בסופי שבוע, האורחים נשארים ללון בכל סוף השבוע. על כן היתה מחשבה ליצירת פרטיות על ידי תכנון חדר רחצה מלא ליד חדר השינה של האורחים.
הדירה בנויה על מבנה של בית ערבי ישן.
השינוי העיקרי בבית היה התכנון שלו, מקסום חלל יחד עם הדרישה ליצירת חדר נוסף בקלות, לכשיצטרכו.
כל איזור הכניסה לבית שונה. הכניסה לחדר שירותי האורחים היה מיד בכניסה עם עמדה לנטילת ידיים, והכניסה לחדר האורחים היתה גם כן בכניסה, ללא שום תחושת פרטיות. בנוסף לכך, מיקום המטבח בפינה צדדית, כשחדר האורחים מסתיר אותו הפריע לי מאוד. בתכנון אחר יצרתי חדר שינה לאורחים עם חדר רחצה צמוד.
מכונת הכביסה והמייבש הוצאו מחדר הרחצה של ההורים ויצרתי חדר כביסה עם אחסון על חשבון חדר הארונות של ההורים, והגדלנו את חדר הארונות על חשבון חדר הרחצה של ההורים.
היה לנו חשוב להשאיר את כל החלונות הגדולים, כפי שהיו, ולתכנן את הדירה, כך שכל החלל הציבורי יהנה, כמה שיותר, מהמפתחים הגדולים ומהאור הטבעי.

התהליך עם הלקוחות התחיל בפגישת ייעוץ במהלכה המלצתי על מעצבים המתמחים בצבעוניות עזה, היות וזו היתה הדרישה שלהם.
הסברתי שזה לא סגנון שאני מתמחה בו ושאשמח להמליץ על קולגות אחרות המתמחות בעיצוב שכזה. לאחר שהלקוחות ואני הרגשנו חיבור מאוד חיובי, סיכמנו שנצליח להגיע לעמק השווה.
ואכן, הבית מאופיין בצבעוניות מעניינת. נבחר גוון מיוחד וייחודי של המטבח, הרצפה, משוישת מט המאופיינת בטקסטורה מיוחדות והיא לחלוטין לא שגרתית, כל חדר שינה וכל חדר רחצה, מספר סיפור אחר של צבעוניות בקירות ובנגרויות.

הפרויקט לימד אוותי לא לפחד ללכת עד הסוף, לדוגמא, בחדר הרחצה של ההורים, כל החדר מרוצף ומחופה באותו האריח – שחור עם פסי צהוב-זהב. להשלמת המראה נבחרו ברזים, כיור ואקססוריז בצבע זהב, ולסגירת הסיפור, נצבעה גם התקרה בגוון זהב מיוחד של נירלט.
הלקוחות, לשמחתי, היו מאוד בוטחים וסומכים וכל התהליך היה מאוד חיובי.

סיור בבית:
בכניסה לבית, יש מבואה קטנה, סוג של אתנחתא המובילה את הנכנסים שמאלה ובמבט זה כל הסלון והמטבח נגלים, ויחד איתם גם החוץ דרך החלונות הרחבים. דרך חלון פינתי מושלם במטבח ו2 ויטרינות למרפסת עמידה. המטבח תוכנן בצורת ר' בגוון כחול כהה ועמוק, כשבמרכז המטבח דלפק מרחף, עם 6 מקומות ישיבה. דלפק הישיבה, העשוי מדקטון נבחר בגוון דומה לרצפה, ונראה כחלק מהרצפה.
המטבח מכיל כמות גדולה של אחסון ובתוך אחד מארונות המטבח הסתרנו עמוד, ארון זה גם כן מנוצל ומשמש כאחסון לא עמוק.
מאחורי המטבח, דרך מסדרון קטן, תוכנן חדר שינה לאורחים, והוא משמש ביומיום כחדר עבודה וחדר משפחה. בסמוך לחדר זה, תוכנן חדר רחצה מלא ופרטי, שכשאורחים מגיעים יוכלו להרגיש בנוח להשתמש בו.
חלל הסלון, שנמצא בהמשך המטבח, מאוד מרווח ומאפשר שיח נעים בזמן אירוח, בסלון אין טלוויזיה, אך יש מקרן עם מסך חשמלי שאותו ניתן להוריד במידת הצורך.
אזור פינת האוכל מרווח גם כן והוא מתוכנן כך שבעתיד תתאפשר סגירה שלו לחדר שינה עבור ילד.
החדר שצמוד לפינת האוכל משמש כחדר שינה של הבת המתוקה. בחדר חלון ענק, המכניס את כל הירוק והיפה פנימה, ועושה רק טוב על הלב. החלק הצמוד לחדר, היה המקום היחידי שהיה אפשר לאחסן בו את משאבת החום. בעקבות כך, נוצרה מעין נישה גם מצד המסדרון, שנוצלה לאחסון ונישה נוספת בצד הפנימי של החדר, שנוצלה מיד לארון וספריה, אותה ספריה בגוון כחול שהמשיכה אח"כ בגוון קיר באלכסון.
בחדר שאחריו ישנים שני הבנים. גם הם נהנים מחלון ענק שמשקיף על כל הירוק. בחדר הזה בחרנו גוונים שיהיו מעניינים, יפים וקלאסיים ושישתלבו עם פרקט העץ.
בסוף המסדרון, יש את חדר הרחצה הכללי בו הצבעוניות מתבטאת בכמה אופנים. ארון הכיור בצבע ייחודי ומנורות מיוחדות שתוכננו על ידי. הרובה שנבחרה היא רובה שחורה, וכמו כן, האריחים גם כן צבעוניים, הם אמנם בגווני השחור והלבן, אבל הצבעוניות מגיעה מהצורניות שבאריחים.
משמאל לחדר הרחצה, נכנסים לחדר המאסטר, חדר שינה הורים. חדר שינה ייחודי, בצבעוניות שלו. בחרנו תקרה בגוון ירוק בקבוק מאוד חי וגוון פודרה בקירות.
המנורה מעל המיטה, שייכת ללקוחות, והיא מעניקה אופי מאוד מיוחד ושלמות של המראה. שילוב של מנורה במראה עתיק מול רצפת פישבון חדשנית.
חדר הרחצה של ההורים הוא מיוחד בפני עצמו. כשנכנסים הנשימה נעתקת, בגודל האריחים, מהמראה שלהם ומהתחושות שהם גורמים להרגיש. בנוסף לכך, המשטח של הנגרות חופה גם כן באריח השחור. השילוב של הברזים, הכיור המוזהב והתקרה המוזהבת, יוצרים תחושה מלכותית ושלמה.
ליד חדר הרחצה של ההורים תוכנן בקפידה חדר ארונות.
בהמשך המסדרון תוכנן חדר כביסה, ובנוסף למכונת הכביסה ולמייבש, תוכננו מקומות איחסון רבים ככל האפשר בעזרת נגרות.
בבית נבחרו חומרי גמר יוקרתיים והלקוחות לא התפשרו על דבר.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

היי, אני עינת ארליך,
בעלת סטודיו לעיצוב פנים.
הסטודיו מתמחה במקסום חללים פרטיים ומסחריים ובעיצוב בקווי אסתטיקה נקייה.
הקמתי את הסטודיו בשנת 2015, לאחר 10 שנים בהוראת החינוך המיוחד ומתמטיקה.
בתכנון שלי, אני שמה דגש על עיצוב פונקציונלי ונקי, ובהתייחסות לקשר שבין חוץ לפנים.
הליווי יכול להתקיים בכל אחד משלבי הפרויקט, ברגישות ובמתן פתרונות יצירתיים.
אני מאמינה, שעם תכנון נכון, הכל אפשרי.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.