פנטהאוז 4 חדרים בתל אביב

צילום: איתי בנית

גודל הנכס

210 מ"ר

סגנון העיצוב

מיקום

על הפרוייקט

נתוני שטח: הדירה ממוקמת בשכונת לבונטין המתחדשת, פנטהאוז בגודל של כ-110 מטרים עם מרפסת היקפית בגודל כמעט זהה. לפני השיפוץ, היו בדירה יחידת הורים ושלושה חדרי שינה, ממוקמים זה לצד זה. החלוקה המקורית הסתירה את האוצר החבוי של הדירה – המפתחים הגדולים המשקיפים לנוף האורבני.
דרישות: עוד בפגישה הראשונה הבנו את האתגר העומד בפינינו: הלקוחות ביקשו ליצור בדירה סוג של קונדומיניום, דירה עם חלל ציבורי משותף ושני חדרי מאסטר עם פרטיות מירבית לשני דייריה – אם ובנה הבוגר. בנוסף, היה עלינו ליצור חדר עבודה לאם (שעובדת מביתה), שישמש לעיתים גם כחדר אירוח לאורחים מחו"ל. כמו כן, היה צורך בחדר רחצה נוסף לאורחים בלבד. הבקשה של הלקוחות היתה לקבל בחדרי המאסטר תחושה של בית מלון מחד ולופט מאידך. בעלת הבית ביקשה שהבית יהיה מעוצב בהשראת יפן ותורת הוואבי-סאבי הפשוטה והצנועה המקדשת את היופי הלא שלם והלא מושלם. הוספנו לעיצוב אלמנטים נורדיים בהתאם לסגנון הג'פנדי – שילוב של עיצוב נורדי ויפני המתאפיין בשימוש בצבעוניות בהירה ורגועה, בחמימות ובחיבור לטבע.
חוץ ופנים: מבט ראשון בתכניות הדירה הוליד רעיון מתבקש: נשתמש בשטח העצום של המרפסת כדי ליצור הן פתרונות לאירוח והן לפרטיות באמצעות החיבור בין החוץ לפנים. חילקנו את הדירה מחדש, בכניסה לדירה מיקמנו את המאסטר הראשון, עם יציאה למרפסת פרטית שתחמנו עם צמחיה. את המאסטר השני מיקמנו בקצה השני של הדירה, גם לו מרפסת יעודית לאירוח. בין שני המאסטרים התמקם החלל הציבורי וחדר העבודה/האירוח עם חדר הרחצה של האורחים.
תכנון: חלוקה מחדש של הדירה אפשרה לחשוף את החלל הציבורי לשני כיווני אוויר במקום כיוון אוויר אחד בחלוקה המקורית. מטבח רחב ידיים ממשיך בקו אחד למטבח חוץ. אזור האירוח בסלון מקביל לאזור האירוח במרפסת. כלל חדרי הבית מצוידים בחלונות ויטרינה עם יציאה למרפסת ההיקפית, כך שניתן להגיע לכל חדר בדירה הן מבפנים והן מבחוץ, פרט למאסטר של האם, בו שמרנו על פרטיות מירבית גם בפנים וגם בחוץ.
בחירת חומרים: בהתאם לבקשה העיצובית של בעלת הדירה, היה חשוב לנו לייצר תחושה נעימה של בית בתוך האורבניות התל אביבית, כל זה נעשה ע"י בחירת חומרים קפדנית וצבעוניות רגועה. השתמשנו בעיקר בנגרות לבנה בשילוב עץ בירץ', נירוסטה במשטחים וברזים, אבן טבעית, פרקט עץ בגוון מעושן ובטון חשוף. כל זאת שולב עם טקסטיל רך בגווני גרייז'. בחדר רחצה אורחים החלטנו להתרחק מעט מפלטת הצבעים של הדירה. כלל החדר רוצף וחופה באריח אפור-חום עם נגיעות טרקוטה והכיור מונח על מתקן מתכת שעוצב על ידינו ונצבע גם הוא בטרקוטה.
תיאור הדירה: נכנסים לדירה לתוך מסדרון רחב ידיים שכולל מצידו האחד קיר בטון שחשפנו באורך של כ-3 מטר, בצידו השני – נגרות הכוללת ארון כניסה ודלת בקו אפס שמובילה לחדר המאסטר של בעלת הבית. מטעמים עיצוביים, אך גם מטעמי פרטיות, ניתנה לדלת הכניסה למאסטר חזות של דלת ארון. חדר המאסטר של האם כולל חדר רחצה ושירותים פתוח לתוך החדר עם הפרדה קלילה של זכוכית שקופה. קירות חדר הרחצה מחופים באבן טבעית בפריסה ייחודית והכיור בנוי גם הוא מאותה האבן. המיטה תוכננה בסגנון יפני (נמוכה, מרחפת, א-סימטרית) ובוצעה ע"י נגר. היא כוללת גב מרופד ושידות צד אינטגרליות. בשפה דומה, תוכנן ארון הבגדים בקווים נקיים עם דלתות מרצפה לתקרה ויחידת מדפים פתוחה. מהחדר ניתן לצאת למרפסת פרטית – מרפסת יוגה – שתחומה ע"י צמחייה שופעת .
מן המסדרון מגיעים לחלל המרכזי שכולל – מטבח, סלון, פינת אוכל ופינה לפסנתר בן 100 שנה. לאור העבר של הלקוחה בעולם המסעדנות, המטבח תוכנן עם נגיעות מעולם זה – בחרנו משטח עבודה וכיור מנירוסטה ומידוף חשוף מאותו החומר ברוח של מטבח מסעדה של ממש. לצד כל אלה, המטבח כולל נגרות עדינה בעץ צבוע לבן ויחידת מידוף מבירץ' שעוצבה במראה מחוספס. בקו המטבח הפנימי, בנוי המטבח החיצוני כולו מנירוסטה. שולחן פינת אוכל ממשיך את הקו של המטבח.
הסלון כולל ספה מודולרית שיכולה לאפשר אירוח מרווח מצד אחד ורביצה כיפית מצד שני. הקונספט של חיבור של החוץ והפנים מתבטא באופן סימבולי בפינת הסלון, בו יצרנו חלון ירוק תרתי משמע – חלון קבוע ממתכת צבועה בירוק שממסגר את הג'ונגל האורבני שמציץ מבחוץ.
על הסלון משקיף חדר העבודה/אירוח מעוטר בשני חלונות גבוהים במסגרת בירץ', המאפשרים קשר עין בין החדר והחלל הציבורי. דרך מסדרון שבצידו האחד חדר העבודה ובצידו השני חדר רחצה אורחים, נכנסים לחדר העבודה מתוך הארון של החדר עצמו (משמש כמחיצה). שולחן העבודה בחדר עוצב על ידינו. הוא מורכב מפלטה ורגלי חמור שניתנים לפירוק במידה והחדר הפוך להיות חדר אירוח. החדר משקיף על גינת תבלינים עם פינת ישיבה אינטימית במרפסת הבית.
בסוף המסדרון , ממוקם המאסטר של הבן . הוא כולל את חדר השינה, הרחצה ופינת העבודה. המיטה בחדר גם היא תוכננה על ידינו ובנויה כחלק מארון הנגרות. בגב המיטה, קיר בלוקים חשוף שנצבע בגוון הקירות הכללי. גם כאן, חדר הרחצה פתוח לחדר השינה. מיקמנו בחדר פינת למידה/עבודה קומפקטית שתואמת את המנימליזם הנורדי .
מתוך החדר יוצאים למרפסת פרטית, אך מחוברת למרפסת הכללית, שכוללת פינת ישיבה וטלויזיה גדולה .

הפרויקט נעשה בשיתוף עם סיוון פז פורמן

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

נעים להכיר, שמי הלנה דורשט.
הקמתי את הסטודיו לתכנון ועיצוב פנים בשנת 2018. לאחר שנים של קריירה בתחום ההפקה ותארים מתקדמים בפסיכולוגיה והיסטוריה, למדתי בחוג לעיצוב פנים בסטודיו 6B וסיימתי את לימודיי בהצטיינות.
תהליך העבודה איתי מתחיל במחקר ,ביחד איתכם:
מה מרגש אתכם?
מה ההרגשה שאתם מחפשים בביתכם?
מה הצרכים שלכם?
מה נותן לכם השראה?
מה משמח אותכם?
נמשיך לאפיון קפדני של הדרישות שלכם, גיבוש קונספט עיצובי וחומרי, ועריכת תוכניות עבודה מדויקות. בסוף תהליך הביצוע היסודי יתקבל בית שתמיד חלמתם עליו. בית שיגרום לכם להתרגש כל פעם מחדש, מקום שיתן תחושת ביטחון ושמחה.
אני מאמינה, כי עם תכנון נכון מכל חלל ניתן להפיק את המיטב. אין בית שאי אפשר לעשות ממנו מרחב מושלם ומותאם עבורכם.
עקרונות היסוד של העשייה שלי הם תכנון פונקציונלי חכם עם עיצוב בקו נקי ומינימליסטי.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.