דירה 5 חדרים בגני תקווה

גודל הנכס

130 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

הדיירים: בני זוג באמצע שנות ה-30 לחייהם, האישה עובדת בתחום משאבי האנוש והגבר מהנדס וילדיהם – ילדה בת שנתיים וילד בן חמש.
הדירה: דירת קבלן בפרויקט חדש של בניינים רבי קומות בגני תקוה. הדירה, ששטחה 127 מ"ר, כוללת חמישה חדרים ומרפסת. את תהליך התכנון התחלנו כעשרה חודשים בלבד לפני קבלת המפתח מהקבלן.
לפני כארבע שנים עיצבתי לבעלי הבית את דירתם הקודמת בסגנון אקלקטי, הם פנו אלי בשנית לאחר שהחליטו לשנות אזור מגורים ורכשו דירה חדשה.
הקונספט העיצובי שבחרנו לתכנון דירה זו נע בין שיק אירופאי לבין קז'ואל, עיצוב שחף מאופנות תלויות זמן. התוצאה מבטאת את מבוקשם של הדיירים-בית נוח ופונקציונלי עם אמירה אישית כזה שיתאים לחיים העמוסים של משפחה צעירה ועסוקה.
משך השיפוץ: את בני הזוג ליוויתי משלב הרכישה כשהבית היה כבר בשלב גמרים ובטרום ריצוף, עד סיום השיפוץ והלבשת הבית. השיפוץ בפועל ארך כחודש בלבד כל הליווי לקח כ-10 חודשים.
התכנון התבצע במקביל לסיום בניית הבניין, כך שלא הייתה גמישות מצד הקבלן לשינויים. הגשתי לקבלן תכניות שכללו שינויים קלים בקירות המטבח וכן בחשמל. במקביל גיבשנו סגנון והחלטנו על חומרי גמר, עבודות נגרות, ריהוט וסקלת צבעים.
תיאור כללי של השיפוץ: תכנון הדירה כפי שהוצג על ידי החברה הקבלנית לא התאים לצורכי המשפחה. הדיירים דרשו, כאמור שטחי אחסון רבים שלא הופיעו כחלק מהתכנון המקורי, ואלה הכתיבו תכנון ועיצוב אוורירי שיקנה לדירה תחושה מקסימלית של מרחב פתוח. תכנון מוקפד של פרטי הנגרות ושימוש במראות בנקודות אסטרטגיות יצרו אפקט של חלל המשכי, שמקנה לחלל הדירה תחושה פתוחה.
במסגרת השינויים צירפתי את מרפסת השירות לחלל המטבח, הורדתי קיר קטן שתחם את המטבח, פתחתי את החדר החמישי לחלל הציבורי ותחמתי אותו בפרופיל בלגי, וכן צירפתי את חדר הארונות לשטח חלל חדר השינה.
מאחר והדיירים עברו מדירה בת שישה חדרים שהפכה לדירה בת חמישה חדרים עם חלל ציבורי מרווח, חשוב היה להם מאוד שחלל הדירה החדשה ירגיש כמה שיותר מרווח והם ירגישו כמה שפחות בהבדל, אבל יחד עם זאת לא רצו לוותר על חדר, לכן חשבתי על פתרון שיאפשר מצד אחד תחושה מרווחת כשנכנסים לבית ומצד שני ישאיר להם את האפשרות להשתמש בחדר נוסף בתור חדר משפחה סגור, זאת באמצעות דלת זכוכית שמאפשרת תחושת זרימה בחלל ומרווח. מאחר ומדובר בחדר שהיה צמוד לסלון, פתחתי שתי צלעות מהקיר והחלפתי אותם בקיר זכוכית משולב בפרופילי ברזל שחור.
תיאור מפורט של כל אזור: חוויית הכניסה לדירה מתחילה בפתיחת הדלת למרכז החלל המרכזי של הבית שהינו אופן ספייס המחולק לפונקציות של מטבח וסלון.
מול דלת הכניסה נמצא קיר הזכוכית המפריד בין הסלון לחדר המשפחה, והמבט נמשך מיד אל ספריית הברזל (קונטרסט) שעוטפת באלגנטיות את הפסנתר השחור כל זאת מבעד לפרופילי המתכת הדקים.
חדר משפחה:
כאמור החדר החמישי הפך לחדר משפחה ואירוח והוא כולל פסנתר, ספריה, ספה מודולרית וצבעונית (אתנחתא) הניתנת לפירוק ומשמשת ללינה של בני המשפחה הבאים לביקור.
ביום יום משמשת פינת הרביצה כמקום משחק לילדים וחבריהם. בחדר מותקן מקרן. מסך חשמלי נפתח ע"ג קיר הזכוכית ומאפשר להורים ולילדים לבלות יחד ולצפות בסרטים.
המטבח:
מימין לכניסה נמצא המטבח שצבוע בכחול עמוק ובמרכזו ניצב אי מרווח ובו ארונות מעץ אגוז מלא וידיות פליז. עליו משטח שיש לבן בגימור מקור ציפור מעוטר בגידים אפורים עדינים (פרביטל). סביבו יש 6 כיסאות בר קלאסיים בגוון שחור, מעליו תלויות שתי מנורות פליז. הקיר שנמצא ברקע המטבח מעוטר ומחולק באמצעות פרופילי שירן שמוסיפים טאצ אירופאי.
את המקרר הסתרתי לחלוטין בנישה הנגדית למטבח, כך שמתקבל מראה נקי.
לבעלי הדירה היה חשוב מטבח גדול ומרווח עם אי רחב, ולכן התייתר הצורך בפינת אוכל שתתפוס מקום יקר.
ידעתי שאני רוצה את הכיריים על האי. בגלל שיותר נעים לבשל עם הפנים לסלון, לראות את הילדים, להביט בנוף, או להיות חלק מהאירוח. מכל מקום וזווית בחלל המטבח קיים קשר עין מלא לחלל הציבורי ולקשריו עם החוץ.
מתקבל מטבח במראה אישי, חד פעמי, עם פתרונות ייחודיים, ובגימור מתוחכם ומוקפד.
הסלון:
חלל מרווח שמעוצב בחשיבה עם דגש על אירוח. הספה המרכזית רופדה בבד דמוי קטיפה פרקטי בצבע ירוק והיא נשענת על הקיר במרכז החלל. מולה הטלוויזיה ממוקמת מעל מזנון חרדל עם רגלי מתכת. את המזנון תכננתי בעצמי כיוון שרציתי פרט ריהוט לא סטנדרטי. את הגוף ייצר הנגר שלי ואת רגלי המתכת מסגר. שתי כורסאות (ביתילי) בגוני אפור שונים עומדות אחת מול השנייה, הכורסאות שבחרנו בעלות גב נמוך, וכך לא חוסמות את המרחב. שני שולחנות עגולים (פיק אפ) עשויים עץ אגוז בגוון זהה לאי המטבח משלימים את מערך הריהוט.
על קירות הסלון תלויות הדפסות קנבס בגווני פודרה שמתכתבים עם גווני ארון המעילים\קומודה שנמצא בכניסה לבית-ועליו נרחיב בהמשך הכתבה. ההדפסים הוזמנו מעלי אקספרס, ומסגרו במסגרות שחורות.
התאורה המרכזית היא פס צבירה (קימחי תאורה) שחור וארוך, שעליו משובצים ספוטים בברונזה.
חדר ההורים:
חדר השינה המקורי תוכנן עם חדר ארונות קלסטרופובי, בעלי הבית ביקשו לוותר עליו ורצו ארון במקום, לטובת כך וליצירת זרימה בחדר, החלטתי לבטל את הקיר והדלת של חדר הארונות המקורי ולייצר לכל אורך הקיר ארון קיפול בעומק 40 ס"מ בהתאמה אישית. בדופן הקיר המקבילה לחדר הרחצה נבנתה עוד צלע של ארון בעומק 60 ס"מ והיא מיועדת לתליה.
על הקיר שבין שתי הצלעות המקבילות הותקנה מראת קיר (אריאל מראות) מרצפה עד תקרה והיא נותנת אשליה של הכפלת עומק החדר. הארון שצבוע בוורוד פודרה מקיף את החלון הענק עם ספסל מרופד בבד ירוק שזהה לספה בסלון ומשמש גם לישיבה וגם לאחסון.
הנגרות תוכננה בקפידה לפי צרכי בעלת הבית, כך שבארון בחדר השינה יוצרו שתי מגירות פנימיות לתכשיטים ומוצרי קוסמטיקה.
רצפת החדר רוצפה בפרקט עץ מלא (מודי), שנותן חמימות ומשלים את האווירה מול הארון ומיטת הקפיטונאז (סימפלי ווד).
חדר הילד:
בחדר מיטה מרווחת, מעל המיטה הוצב פסל שימפנזה (B-teen) על רקע הקיר שנצבע בצורות גאומטריות. לצד המיטה ארוניות ברזל מאיקאה משמשות לאחסון משחקים בצורה מסודרת. מול המיטה תוכנן ארון בהתאמה אישית (House IN) ובצבעים שמתכתבים עם המיטה והקיר האחורי.
חדר הילדה:
הצבעוניות שנבחרה לחדר היא ורוד, שמנת ועץ. החלל הושלם באמצעות אלמנטים שונים שיצרו דיאלוג טקסטורות מעניינות– טפט משבצות בגוני ורוד, וילון ורוד בטקסטורת פסים עדינה (איקאה) וארון מרהיב בשמנת עם זכוכית סבתא במרכזו.
ויש מיטת תינוקת , מדפים וכורסה המיועדת לסיפור לפני השינה. רוב הצעצועים מאוחסנים בארון הגדול והם נגישים למשחק.
חדר הרחצה של הילדים:
דרך מסדרון מגיעים אל החלל הפרטי. בדלת הראשונה מתגלה חדר רחצה מואר ובו אמבטיה גדולה, אסלה, וארון רחב ידיים. כל ארונות האמבטיה תוכננו על ידי ובוצעו ע"י נגר. משטח הארון העליון עשוי שיש שמקיף את הארון גם בצדדים ובתחתית. החזית עשויה מפורניר אגוז הזהה לכל עבודות הפורניר בדירה, החזית משובצת בידיות ברונזה עגולות שמקפיצות את המראה שלו. בחלק המקביל לאסלה יצרתי מדף פתוח שנצבע באחד הגוונים הזהים לצבע הרצפה. טיפ קטן: כשאתם מתכננים פרט נגרות, שימו לב לכל האלמנטים שמקיפים אותו או עומדים מולו בכדי שלא יווצר מצב שמגירה או דלת מתנגשים. את הארון עוטפת מסגרת שיש (פרביטל) מכל צדדיו.
המרצפות המצוירות הן של חברת mutina (מודי) ועשויות בצורה גאומטרית בגוני ורוד, לבן, וירקרק. הן נותנות אפקט וגימור מרשים לחדר.
טיפ: כמו בכל פרויקט שלי, מתחילת הדרך עבדנו עם הדמיות תלת מימד, מה שמאוד מקל על הלקוחות לקבל החלטות לאורך כל התהליך. הלקוחות הגיעו עם ראש מאוד פתוח. מלכתחילה אהבו את מה שהצעתי בהדמיה ומשם זה רק הלך והתפתח עד התוצאה הסופית המוצלחת.
פריט אהוב: אז מה עושים כשמקבלים דירת קבלן עם ארון חשמל מאוד לא אסתטי במיקום מרכזי בכניסה לבית וישירות מול הסלון?
ארון הכניסה לבית תוכנן בקונספט המקורי שלי כחיפוי קיר שמסתיר את ארון החשמל והתקשורת הכעורים שנמצאים היום בכל דירה.
במהלך התכנון פיתחתי את הרעיון כך שיענה גם על צרכי האחסון של בעלי הדירה.
הארון עוטף את שתי פאות הקיר הצמוד לדלת הכניסה לבית. מצדו האחד הוא משמש בתור רהיט כניסה שמכיל מראה, מגירות מכתבים, ומשטח הטענה לטלפונים, מצדו השני הוא משמש כארון מעילים ותיקים כשבגבו הוא מכיל את ארון החשמל והתקשורת.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

אנחנו סטודיו מקצועי לתכנון ועיצוב פנים.
אנו מעניקים ליווי אישי וצמוד החל משלב החלומות דרך תכנון מדויק של החללים, עיצוב רהיטים בהתאמה אישית ועד הלבשת הבית בטקסטיל ודקורציה.
אני מביא אתי ניסיון וידע רב בפרטים, בהתייחסות למרכיבים אנושיים שהופכים חלל לפונקציונאלי וכזה שמעניק תועלת עבור הדיירים החיים בו.
העבודה נעשית לפי שיטה מובנית ומסודרת של תהליך עבודה. הלקוח הוא שותף מלא. אין חוסר וודאות ואין בלבול. הבית צריך לשרת את מי שגר בו ולכן כל תהליך התכנון והעיצוב, מבוסס על הלקוח, על הרצונות והצרכים שלו, על ההרגלים היומיומיים ועל האופי שלו.
בניגוד למקובל בתחום, שיטת התכנון שלנו מבוססת על הדמיות תלת-מימד ולא רק על תכניות דו-ממדיות כך שתקבלו תחושה של החלל בתצורתו הסופית כבר בשלב התחלתי של התכנון.
תנו לי לקחת אתכם יד ביד. אתם שחולמים על בית. נבטיח לכם שהדרך תהפוך למהנה.
מי אני:
טוביה פנפיל, נשוי ואב לשלושה, חי ונושם עיצוב.
הזיקה כלפי בניה ועיצוב חללים התחילה אצלי בגיל ילדות כשהורי תכננו ובנו בית בליווי אדריכל ומעצב, אז טעמתי לראשונה מהתהליך שבתור ילד ריתק אותי.
את חיי המקצועיים התחלתי בעולם ההי-טק שם רכשתי כלים מקצועיים שמשמשים אותי בעבודתי עד היום. לאחר כעשור ועם הולדת בני הבכור גמלה בליבי החלטה להגשים את עצמי ולעשות שינוי לתחום העיצוב שתמיד ריחף אצלי ברקע. מה שהוביל אותי ללימודי עיצוב הפנים ולהקמת משרד עצמאי זה שתים עשרה שנה.

קרא עוד

קרא פחות