בית פרטי 7 חדרים בשרון

צילום: אורית ארנון

גודל הנכס

250 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

בית העץ יובא משבדיה לישראל על ידי הבעלים הקודמים בתחילת שנות ה-90, ונשאר ללא שינוי משמעותי עד שנרכש על ידי זוג צעיר עם שלושה ילדים בגילאים שונים. הזוג הצעיר זיהה את הפוטנציאל האסתטי והעיצובי הטמון במבנה המרתק של הבית.

הפרויקט הציב אתגרים ייחודיים בשל שיפוץ בית עץ, חומר אשר "חי" ומשתנה בהתאם לאקלים ולתנאי הסביבה. השיפוץ היה מורכב בשל אילוצים קונסטרוקטיביים ותשתיתיים רבים, שלא תמיד אפשרו שינויים כפי שתוכנן.

הרצון לשמר את קסמו של הבית ולשמור על פינות החמד הייחודיות שבו, לצד הצורך לבצע שינויים מהותיים על מנת להתאימו לצרכים הפונקציונליים של המשפחה, עמדו תמיד במרכז השיח. לעיתים נאלצו להיפרד מחלקים מסוימים של הבית, על אף הרצון העז לשמרם.

לאחר חודשים של עבודה מסורה ומורכבת, הצלחנו להציג את התוצר המוגמר והמרהיב: בית המשקף שילוב מושלם של הישן והחדש, עם מרחב מחיה נעים ומותאם למשפחה הצעירה.

על הפרויקט בהרחבה

זהו בית לחיים, לטווח ארוך עבור זוג עם שלושה ילדים בגילאים שונים.
הבית בנוי משלושה מפלסים בעלי אופי ייחודי ועיצוב מרשים.

מפלס הכניסה
במפלס זה נמצא החלל הציבורי הכולל מטבח, פינת אוכל וסלון.
הכניסה למפלס זה היא באמצעות גרם מדרגות מהרחוב בשל גובה השטח.

הקיר הנמוך שהפריד בין המטבח ופינת האוכל לסלון פורק כדי ליצור חלל פתוח, מואר ומלא חן, בו כל הפונקציות מתקיימות בהרמוניה.

לצד המדרגות הייתה נישה קטנה, שהחלטנו להקצות לטובת ריצפת חדר השינה של ההורים שבקומה העליונה. את הנישה צמצמנו לטובת אזור שירות למיזוג מתקדם שהותקן בבית. התקרה במפלס זה הייתה צבועה בצבע שמן מבריק, שהעניק תחושה של פלסטיק. חיפינו אותה בגבס והוספנו קורות דמוי עץ בגוון התקרה לשמירת האווירה הכפרית.

החלונות המקוריים בבית כולו, שהיו עשויים עץ, הוחלפו באלומיניום של חברת קליל מסיבות מבניות.

מדרגות הבית המקוריות, שחרקו ויצרו תחושה כבדה, הוחלפו במדרגות מתכת בשילוב מדרכי עץ, עם מעקה פסנתר שנמשך מקומת הקרקע ועד קומת המגורים.

המטבח תוכנן בקפידה רבה ונשזרו בו מכלי מיחזור רבים לבקשתם, וכל שאר הפונקציות שמאפשרות מטבח שמבשלים בו הרבה. אתגר התקרה המשופעת נפתר ע"י סגירה של סרגלי ניתוק בזוויות המדויקות לאחר התקנת גופי ארונות המטבח.
מפאת גובהם הרם של המשפחה, גובה השיש במטבח ובאי, ובכלל נגרויות הבית תוכננו בהתאמה.

קומת המגורים:
קומה זו כוללת שני חדרי ילדים, חדר רחצה ילדים, שירותי אורחים וסוויטת הורים מפנקת.

חדרי הילדים נותרו במבנם המקורי, עם צביעה ואיבזור חדשים לפי בחירת הילדים.

חדר האחסון הישן עם גישה לעליית הגג הוסב לחלק מחדר השינה של ההורים, ויצרנו מנגנון מדרגות חדש לעליית הגג מהמסדרון. חדר השינה הורחב משמעותית, עם נגרות מותאמת אישית לה, המתאימה לאם חובבת האופנה. הנגרות כוללת פתרונות אחסון מוסתרים לכלי גיהוץ.

חדר הרחצה של ההורים נבנה מחדש, עם תשתיות מים וחשמל חדשות, מקלחון מפנק עם ראש דוש לכל אחד, ונגרות שנבחרה בקפידה.

שירותי האורחים, הממוקמים מול העלייה לקומה זו, נשארו פשוטים ופונקציונליים, עם נגיעות צבע רכות ואמנות מפתיעה. חדר הרחצה של הילדים תוכנן מחדש עם מגבלות מבניות, כולל אמבטיה בגודל סטנדרטי, נגרות צבעונית ואריחים משחקיים.

קומת הקרקע:
בקומה זו נמצאים שני חדרים נוספים: חדר שינה לילדים, חדר רחצה ושירותים נפרדים, חדר יצירה למשפחה, חדר כביסה ומקלט. השקענו בעיצוב חדרי הרחצה בקומה זו, עם אריחים שובבים ונגיעות צבע רכות.

חדר הרחצה בקומה זו היה מורכב לתכנון עקב מגבלות מבניות, אך שילבנו בו אמבטיה עם נישות לבקבוקים, מתלים לתליית מגבות ונגרות רחבה עם כיור ומראה מקצה לקצה.

לסיכום, שיפוץ הבית התמקד בפתיחת חללים ליצירת מרחב מואר והרמוני, החלפת מדרגות ומעקות למראה מודרני, ושדרוג חלונות ותקרות. קומת המגורים תוכננה מחדש עם חדרי שינה ואחסון מותאמים אישית, וחדרי הרחצה עוצבו פונקציונלית ומזמינה.
הפרויקט משלב בעיצובו שמירה על הקסם המקורי של הבית עם עדכונים מודרניים, ויוצר מרחב חם, מזמין ופונקציונלי למשפחה.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

שמי מעין.
אני בת. אחות. אשתו של חן. אמא לשתיים מתוקות ממש.
מתגוררת בעיר בה גדלתי מגיל שלוש, הוד-השרון.

חוויות אינסוף בתחום עיצוב האריזות, עיצוב המוצר, שיווק, קניינות וניהול סחר בארץ ובעולם, הובילו אותי להתמקד בתכנון ובעיצוב פנים מתוך אהבה אמיתית למקצוע שמכיל בתוכו כה הרבה.

עשיתי הסבת מקצוע הדוקה וקפדנית בסטודיו של ברברה ברזין, ומאז – אני נהנית מכל שניה!
אני מנהלת סטודיו עצמאי העוסק בפתרונות פונקציונלים ואסטטים לחללים פרטיים (דירות ובתים פרטיים), מסחריים וחנויות. כל חלל עם הנשמה והאופי שלו, עוברים תהליך של תכנון ועיצוב.

יד ביד בצורה המדוייקת והנכונה עבורכם.

יש לי אהבה אדירה לשיח עם אנשים שנכנסו לחיי, להבין את מהותם, את הרצונות והצרכים שלהם, ולתרגם את כל זה לכדי פרקטיקה של החיים.

אני מאמינה שבעולם שלנו יש פתרונות להכל. אבל ממש להכל. ורק צריך לשוחח על האתגרים כדי שנוכל לתת להם את המענה האידיאלי. שיתוף פעולה, כנות והדדיות הם הבסיס ליצירה פורה ונהדרת!

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.