בית פרטי 6 חדרים בשוהם

צילום: נדב פקט

גודל הנכס

280 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

לכל בית סיפור משלו.
כזה שמעורר השראה, נותן מרחב ומשקף את התשוקות של כל מי שגר בו.
בכתבה זו תקבלו הצצה לתהליך ההתהוות של בית בשוהם, שעוצב בסגנון מודרני ובקו נקי,
עבור זוג הורים ו 3 מתבגרים, שהגשימו את החלום – להרגיש באמת בבית.

אסתטיקה מודרנית 
ההשראה המועדפת על הדיירים הייתה של בית מרשים בקווים מודרניים ועיצוב מוקפד ועכשווי.
לכן, הקונספט העיצובי התבסס על שני עקרונות מרכזיים: צבעונית לבנה דומיננטית, לצד מענה נרחב לפתרונות אחסון, במסגרת הקו העיצובי.
סקלת הצבעים שנבחרה הינה בגוונים מונוכרומטיים. כאשר הצבע הלבן שולט בכל החדרים, ומקבל תפנית וחיוניות באמצעות נקודות מיקוד צבעוניות. לדוגמא: עבור החלל הציבורי נבחרו אריחים דמויי בטון בהיר, היוצרים אווירה עכשווית.
דגש נוסף שהעלו הדיירים והוטמע בעיצוב הדירה, היה תכנון מקומות אחסון פונקציונליים רבים, המשתלב במרחב הכללי של הבית.

מעצבים מסלול מחדש
על מנת לוודא היתכנות של שינויים בחלוקה הפנימית הקיימת (בתכנית ההיקפית של היזם), בהתאמה לחיי היומיום בתא המשפחתי, נערכה רכישת הבית לאחר ייעוץ מקצועי עם המעצבת הילה לוי.
מוקדי התכנון והעיצוב כללו: מיקום מחדש של המטבח ופינת האוכל, תכנון חדרי הרחצה ומערכות הסניטציה, המיזוג, התאורה והחשמל. וכן בחירת מגוון אלמנטים (דלתות פנים, פרופילים לחלונות, מעקה מדרגות ועוד), וכמובן ריהוט ואבזור הבית בסגנון מודרני, בשילוב פרטי נגרות ייחודיים בהתאם לקונספט העיצובי.
התכנון המקדים כלל מדידות, סקיצות, התאמות, שרטוטים ומודלים מדויקים בחלוקה למפלסים.
חלוקה עיצובית מתוכננת מראש בין החללים הציבוריים: מטבח, סלון, שרותי אורחים והגינה לבין סוויטת ההורים וחדרי הילדים, מאפשרים הפרדה אקוסטית ומקסימום פרטיות.

כולם מוזמנים לשולחן
המטבח הוגדר כחלק אינטגרלי מהחלל הציבורי, מאחר ובעלי הבית מבשלים בו ארוחות על בסיס יומיומי. פינת האוכל תוכננה בחלל פתוח, המאפשר ישיבה של כ 30 סועדים ללא צורך "להנדס את הבית" בשביל לארח בכיף.
במקביל לפונקציונליות ולנוחות, התמקדו התכנון והעיצוב בשמירה על קו מינימליסטי ושקט, שהתקבל בזכות גימור לבן מבריק. המטבח נבנה מ GLOSSY STONE חומר חדשני ואיכותי של חברת סמל, היוצר מראה שיש מבריק, בעל עמידות גבוהה בפני שריטות יחסית, הנשמר לאורך שנים.
את אזור המטבח תוחמת יחידת אי ארוכה, המשמשת כדלפק אכילה נוח ומרווח, המתאים לשישה סועדים. בקיר המרכזי בפינת האוכל, הממוקם מול דלת הכניסה חופה באריחי בטון בשילוב תאורה נסתרת.

סוויטת הורים מפנקת
על מנת ליצור חלל מרווח במיוחד, תוכננה סוויטת ההורים ענקית הכוללת: אזור לינה, אזור רחצה, וחדר ארונות נגיש ונוח לשימוש. לחלל הרחצה המרשים בסוויטת ההורים הוזמנה יחידת כיור בנגרות ייחודית מסרגלי עץ, ונערך שימוש בדלתות זכוכית ליצירת לוק נקי ומודרני.

פתרונות אחסון מקוריים
להסתרת רשת התקשורת והחשמל הוזמן ארון זמין, המשמש גם לאחסון.
התכנון המחודש של קומת החדרים אפשר תוספת של ארון אחסון נסתר, וליד המדרגות בקומת הכניסה נבנה חדר ארונות פונקציונלי ומרווח.

ילדים? זה שמחה
בחדרי הילדים הוחלט לשמור על אווירה קלילה ונקייה. הרצפה חופתה בפרקט אלון, הרהיטים הינם בגווני בהירים עם נגיעות עדינות של תכלת, והקיר בחדר עליית הגג – חופה בטפט גרפיטי מעודן.
דלתות החדרים (ביחידת הבנים וביחידה הנשית) צבועות לבן, להשלמת אחידות במרחב הכללי.
קומת החדרים מחופה בפרקט אלון בשילוב עם מעקה זכוכית, ועטופה בתאורה טבעית, בזכות החצר האנגלית הנשקפת מהם. להשגת אווירה צעירה וכייפית הוזמנו פרטי נגרות בסקלת הגוונים האפורים בשילוב של לבן ועץ אלון מבוקע.

ויהי אור
אתגר נוסף בחלל הציבורי בבית היה נושא התאורה. התקרה הגבוהה בקומת הכניסה דורשת תאורה, השומרת על אור בכמות מספקת ובגוון נעים לעין.
הקונספט שנבחר על ידי המעצבת הילה לוי הוא של תאורה נסתרת. גופי תאורה כפולים השקועה בתקרת הגבס, בכל חלל הסלון. כך נוצר אפקט של אור רך ובלתי ישירה. התאורה בבית כולו מהווה חלק בלתי נפרד מן הבחירה העיצובית בגוונים מונוכרומטיים בגווני שחור, אפור ולבן. לדוגמא: גוף צילינדר שחור, שהוצב מעל האי במטבח.

גינה לי, גינה לי – בתוך הבית
המגרש עליו נבנה הבית צופה לנוף שדות עוצר נשימה.
הגינה תוכננה בקו המשכי התואם את התכנון האדריכלי ועיצוב פנים הבית. גינה עכשווית בקו נקי ומינימליסטי, הבאים לידי ביטוי בגושי שתילה גדולים, בבחירת צמחים דגניים, שביל מעבר מבטון מוחלק עם חיפוי שבבי עץ (להקטנת עשביה וצריכת מים), וכן באמצעות שתילת עץ זית הנשקף מחלון המטבח.
על מנת "להכניס את הגינה הביתה", התבסס התכנון על חלונות וויטרינות גדולות ושקופות, ברוב חלקי קומת הכניסה. כך ניתן ליהנות מהנוף הסובב כל הזמן, גם בזמן השהות בתוך מרחבי הבית.
מקסום השימוש בנוף הטבעי כ"תמונה" התאפשר באמצעות שתילת צמחיה נמוכה לכיוון האופק.

מלבישים את הבית
בחירת אלמנטים של ריהוט מודרני ויצירות אמנות עכשווית, הממלאים את החלל המונוכרומטי בצבעים נועזים, לצד שילוב בדים (וילונות, כריות ושטיחים) המשדרים רכות ועדינות.
וכן שימוש בנגיעות עץ המוסיפות חום ביתי, בשולחן פינת האוכל ובמזנון הסלוני, לצד ריפוד כסאות בגוון תכלת, ליצירת קלילות משלימה לסקלת הצבעים המונוכרומטית.

והתוצאה הסופית? הרמוניה אמיתית בין המודרני לאסתטיקה וחמימות ביתית. ומשפחה מאושרת אחת.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

שמי הילה לוי, בת 49, אמא לתאומים, חיה ונושמת אסתטיקה, מעצבת פנים והום סטיילנג, מתמחה בתכנון ועיצוב תאורה.

עוסקת בעיצוב פנים של בתים ובעיצוב חללים מסחריים. 

מתגוררת בישוב שוהם, בעלת תואר שני MBA במנהל עסקים ובוגרת בהצטיינות בחוג לעיצוב פנים במכללת קווים.

כמעצבת אני מאמינה שמי שצריך להיות מרוצה בסופו של התהליך הוא הלקוח.

לקוחות יעידו, שהמפגש הראשוני איתי הוא מאוד ישיר חם ונוגע, ובו נוצרת קרבה עם הלקוחות והבנה שכל פרויקט הוא בבחינת עולם ומלואו.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.