דירה 5 חדרים באם המושבות

צילום: מושי גיטליס

גודל הנכס

120 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

הצבע מכניס שמחת חיים מכל הכיוונים ויוצר מיד תחושות של אנרגיות חיוביות. בעלי דירת קבלן מוכנה למסירה בפתח תקווה ביקשו ממני לחבר באיזון עדין בין ניחוח כפר לצבעוניות עכשווית, שתתאים לחייה של משפחה צעירה.
בשלב הראשון בוצעו שינויים טכניים בדירה על מנת להתאים אותה לצרכיהם של בני הבית. האזורים הציבוריים – המטבח והסלון – הורחבו על חשבון ביטול של החדר החמישי ואותרו נישות ופינות חבויות למען פתרונות אחסון שישמרו על מרחב מאורגן ופרקטי ככל שניתן.
מהפרוגרמה המשקפת את סגנון חייהם עלה שהם נהנים לאכול בצוותא במטבח ולא זקוקים כרגע לפינת אוכל, אבל שמרתי על אופציה עתידית של הוספת פינת אוכל ברחבי הסלון – כאשר אפשר יהיה להזיז את הספה ולפנות מקום לפינה גדולה ובינתיים, עוצב מטבח נגרות רחב ידיים הכולל אי נדיב במרכזו.
מטבח הקבלן המקורי הוחלף, כאמור, במטבח עץ מפנק ואת הבעיה הזוויתית באזור חלון המטבח פתר המעצב באמצעות תכנון הארונות בדך שתשבור את מלבניות החלל, הנמכה מחודשת של קירות גבס לתאורה סמויה ובאזורי אחסון בגבהים שונים בקומפוזיציה של ר' המטשטשים את חוסר האחידות המקורי.
על מנת להקליל את המטבח ולייצר אווריריות ואפקט מעניין, חופה הקיר באריחי קרמיקה לבנים מבריקים ושולבו זכוכיות סבתא להביא אפקט בניחוח של פעם אל המטבח המודרני. האי זכה בפלטת בוצ'ר גדולה ובשישה כיסאות בר לישיבה נוחה ומעל האי נתלו גופי תאורה בשילוב מרהיב ממתכת וזכוכית להשגת מראה דרמטי ומעניין יותר בחלל.
קיר הסלון מבטא את אהבת בני הבית לצבע ונצבע בגוון פודרה, עוד בתקופה שצבע הזה נתפס נועז ובלתי שגרתי, תכננתי אלטרנטיבה למזנון בדמות עץ היקפי שכולל פתרונות אחסון רבים ומכיל את הצעצועים של הילד לשמירה על מראה נקי ומסודר. הבית עצמו שופע גוונים פסטליים שחוזרים במגוון מוקדים בבית לשמירה על פלטת גוונים אחידה והרמונית.
כדי לשבור את הקיר הארוך במסדרון השתמשתי במשרבייה ירוקה במראה אומנותי מפוסל שיוצר עניין במרחב והירוק שלה חוזר גם בדלתות ארון הקיר שנבנה בנגרות אישית במבואה המיועד למעילים ונעליים.
כתחליף לפינת האוכל הוקמה פינת פסנתר יפה עם נישת אחסון ייחודית ועל מנת לחפות על האלומיניום המקורי נעטפו הוויטרינות בווילונות אווריריים דקורטיביים. הממ"ד של הבית הפך לאחד מחדרי הילדים כאשר החלפנו את המסננים וטשטשנו את פתחי האוורור בצבע קיר בגוון תכלת עם מדבקות קיר ואלמנטים שמשדרגים את החלל ומוסיפים לו שמחה.
לסוויטת ההורים נבנה ארון קיר ייחודי בהתאמה אישית שהורחב על חשבון החדר שבוטל ב-60 ס"מ וכולל גם יחידה בנויה מיוחדת המיועדת לאביזרים ולתכשיטים של בעלת הבית המודגשת בגוון עץ טבעי על רקע הירוק. בחדר הרחצה שולבו אריחים מצוירים ברצפה ונבנה ארון בנגרות אישית בגוון יין עמוק עם בוצ'ר מאסיבי ומרשים.
"דירת הקבלן זכתה בעיצוב מזמין וחם תוך שימת דגש על פתרונות אחסון וזרימה בחלל והיא משקפת היטב את חיבת הדיירים לאלמנטים כפריים עדינים, צבעוניות אמיצה והתאמת המרחב לצרכיהם לטווח הארוך".

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

אנחנו סטודיו מקצועי לתכנון ועיצוב פנים.
אנו מעניקים ליווי אישי וצמוד החל משלב החלומות דרך תכנון מדויק של החללים, עיצוב רהיטים בהתאמה אישית ועד הלבשת הבית בטקסטיל ודקורציה.
אני מביא אתי ניסיון וידע רב בפרטים, בהתייחסות למרכיבים אנושיים שהופכים חלל לפונקציונאלי וכזה שמעניק תועלת עבור הדיירים החיים בו.
העבודה נעשית לפי שיטה מובנית ומסודרת של תהליך עבודה. הלקוח הוא שותף מלא. אין חוסר וודאות ואין בלבול. הבית צריך לשרת את מי שגר בו ולכן כל תהליך התכנון והעיצוב, מבוסס על הלקוח, על הרצונות והצרכים שלו, על ההרגלים היומיומיים ועל האופי שלו.
בניגוד למקובל בתחום, שיטת התכנון שלנו מבוססת על הדמיות תלת-מימד ולא רק על תכניות דו-ממדיות כך שתקבלו תחושה של החלל בתצורתו הסופית כבר בשלב התחלתי של התכנון.
תנו לי לקחת אתכם יד ביד. אתם שחולמים על בית. נבטיח לכם שהדרך תהפוך למהנה.
מי אני:
טוביה פנפיל, נשוי ואב לשלושה, חי ונושם עיצוב.
הזיקה כלפי בניה ועיצוב חללים התחילה אצלי בגיל ילדות כשהורי תכננו ובנו בית בליווי אדריכל ומעצב, אז טעמתי לראשונה מהתהליך שבתור ילד ריתק אותי.
את חיי המקצועיים התחלתי בעולם ההי-טק שם רכשתי כלים מקצועיים שמשמשים אותי בעבודתי עד היום. לאחר כעשור ועם הולדת בני הבכור גמלה בליבי החלטה להגשים את עצמי ולעשות שינוי לתחום העיצוב שתמיד ריחף אצלי ברקע. מה שהוביל אותי ללימודי עיצוב הפנים ולהקמת משרד עצמאי זה שתים עשרה שנה.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.