בית פרטי 5 חדרים בכפר יונה

צילום: איתי בנית

גודל הנכס

180 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

קוטג' הדו-משפחתי בגודל 140 מ"ר עוצב מחדש בכפר יונה עבור משפחה עם שני ילדים מתבגרים. הבית,בן 15 שנה, זכה בטיפול בכמה מוטיבים שחוזרים על עצמם בכל רחבי הבית ויוצרים יצירה שלמה והרמונית.

מוטיב עיקרי של קווים האלכסוניים חוזר על עצמו בעיקר בקומה הראשונה של הבית הדו-קומתי. את הקווים האלכסוניים ניתן לראות כבר בפרקט הלמינציה המיושם בדוגמת פיש-בון, זהו ריצוף למינציה בפטנט חדש שהוא עמיד יותר, ופרקטי יותר ומותאם לבית  פעיל עם ילדים.  הריצוף מתפס גם הוא  על קירות שירותי האורחים הקטנים בכניסה לבית אך הפעם באריחי גרניט פורצלן והם עולים עד התקרה ליצירת מראה מעניין ולא סטנדרטי. את המראה משלים כיור בטון קטן עם "חצאית" ופרזול שחור. המוטיב האלכסוני משולב גם בטפט המיוחד בכניסה לבית.

הכניסה לבית הייתה חשוכה ועם תקרה מונמכת בשל הנמכות מיזוג אוויר. אילוץ, שלא שאי אפשר היה להתעלם ממנו, לכן חיפשנו  פתרון יצירתי  שיעשה WOW בחלל. החלטנו על טפט תמונה שבו יש משולשים שחורים הצפופים בתחתית והולכים  ונעלמים  לקראת התקרה. המטרה היתה לייצר תחושת גובה, כדי שהעין   תעקוב אחרי פיזור המשולשים. את הדלת לשירותי האורחים שילבנו בתוך הטפט הזה בזכות דלת עם משקוף בקו אפס וכשהיא סגורה  היא כאילו מוסוות ואינה נראית. הטפט בעצם פתר לנו שתי בעיות הוא גם מסווה וגם יוצר עיצוב ייחודי. אני מכנה אותו טפט אינטליגנטי מכיוון שהוא גורם למבקרים לעצור, להתבונן, לחשוב

בלב קומת הכניסה המשותפת ניצב המטבח שעוצב בשחור דרמטי ונוכח.

את הארונות השחורים משלים משטח גרניט פורצלן בגוון בטון ובטקסטורה מיוחדת, המשטח עוטף את כל המטבח כולל הדלפק ואף מטפס לחיפוי הקיר כ-30 ס"מ ליצירת מראה אחיד.

מחשבה רבה הושקעה גם בתכנון מקום הרביצה של 2 כלבי המשפחה  חיפשתי מקום למלונה והפתרון הסתמן מתחת למדרגות שמשתלבת בנגרות הייחודית מעץ וכרית שהכינה סיטקה – Sitka by Irit Tamir שהיא חלק בלתי נפרד מהצבעוניות השלטת בבית.

שולחן פינת האוכל (הנפתח בעת הצורך לאירוח רב משתתפים) נבחר כשולחן עגול כדי ליצור זרימה בין המטבח לבין הסלון. את כתם הצבע מוסיפים כיסאות האוכל בקטיפה ורודה.

הסלון הוא בין הרהיטים הבודדים שנשארו מהעיצוב הקודם של הבית . מדובר בספה בצבעוניות מונוכרומטית שבני המשפחה נהנים להתכרבל עליה ולרבוץ.  בסלון נפרש שטיח שחור על גבי רצפת העץ  אשר מבליט את כל העיצוב בזכות הקונטרסטיות. מהסלון יש יציאה לגינה ובה דֶק עץ ופינת ישיבה נעימה. בחלל הסלון שילבנו שני סוגי וילונות שאף הם מגדירים שני שימושים באותו חלל – וילון הסטה לצד וילון גלילה, שניהם בלבן אך בשתי טכניקות שונות.

בקומה הראשונה נמצא גם הממ"ד המשמש את בני המשפחה בכל הנוגע ללימודים ולעבודה, בדגש על הילדים המתבגרים הלומדים בו מידי יום.

בקומה העליונה יש שלושה חדרי שינה, שניים מהם משמשים את הבן ואת הבת המתבגרים. בחדר של הבת בחרנו טפט מדליק עם פטרן של משולשים ומולו קיר צבוע  באפור בהיר. בחדר של הבן בחרנו בטפט בגוונים נעימים ומרגיעים ולצד המיטה שילבנו סל  פינגווין קלוע המשמש כשידה לחפצים אישיים במקום שידה סטנדרטית.

חדר הרחצה של הילדים שונה מהיסוד. חדר השירות אוחד עם חדר הרחצה לחדר אחד גדול ומרווח. חלום ותיק של הלקוחה לאמבטיית free standing התגשם. שילבנו בחלל אריחים גדולים במיוחד בגודל של 120 על 60 ס"מ במראה של אריחי בטון וחיפינו בעזרתם גם את הרצפה וגם את הקירות למראה גדול ואחיד, מה שאיפשר  לתכנן ארון רחצה גדול בו יש שילוב של צבעים וגדלים שונים של מגירות.  4 מגירות שונות תוכננו כאשר כל מגירה בגוון אחר של אפור יוצרת עניין בארון.  לכל אחד מהילדים,  אזור אישי ובו כיור, מראה וגוף תאורה.

את חדר הרחצה הצמוד לחדר השינה של ההורים עיצבה פוסט בגווני  שחור, לבן ואפור אך עם נגיעה של עץ אגוז כדי להכניס מעט דרמה לחלל. כל החיפויים והכלים הסניטריים, כולל הכיורים העגולים והאמבטיה המעוגלת, נבחרו אצל האחים לוי.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

דמיינו את הבית שאתם חולמים: יוקרתי ומוקפד, אבל מבלי לפגוע בתחושה החמימה.
קלאסי ועדין, אבל עם "טוויסט" ייחודי בקצוות.
שונה ולא שחוק, כזה שמבטא באמת את האופי ואת הצרכים של בני הבית. בלי להתפשר על מה שחשוב לכם.

בואו להגשים! עיצוב יוקרתי בגובה העיניים לדירות ולבתים פרטיים עם ליווי צמוד ומסור לאורך כל הדרך.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.