בית פרטי 7 חדרים בשוהם

צילום: טל ניסים

גודל הנכס

280 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

יש פרויקטים שנשארים איתך כל החיים, כזה הוא הבית שלי.

בית פרטי בשוהם המשתרע על שטח של 560 מר', מתוכם 280 מר' בנוי. הבית בן ה- 25 שנה, נרכש כשהוא במצב ישן עם מערכות ותשתית ישנות מאוד. מעצבת הפנים, ליאת פוסט ידעה לזהות כבר במפגש הראשון שלה עם הבית את הפוטנציאל הטמון בו ואיך להתאים אותו לצרכי משפחתה. לבית שלושה מפלסים כאשר בקומת הכניסה ממוקמים החללים הציבוריים (סלון, פינת אוכל ומטבח), במפלס האמצע ממוקמת יחידת ההורים ובמפלס העליון חדרי הילדים והאירוח.

"כמעצבת פנים, אני רואה המון בתים ודירות ולא פעם נשאלת ע"י הלקוחות האם הנכס יתאים להם. זאת שאלה שכדי לענות עליה נדרשת לא מעט מחשבה, ניסיון מקצועי וראיה מרחבית. במקרה שלי זאת היתה אהבה ממבט ראשון" ובכל זאת מסתבר שאין משימה קשה יותר למעצב פנים מאשר לעצב את הסביבה הפרטית שלו.

שלב הבחירות היה קשה ומאתגר, נדרשו שעות של חיפוש אחר החומרים והפריטים שיתאימו לסגנון הרצוי. השאיפה היתה לייצר בית מרווח, בהיר ומלא אור. את הדרישה הזו מימשה פוסט באמצעות ספריה גדולה ולבנה במראה מינימליסטי אשר ממוקמת בקיר המרכזי בסלון הבית ואשר מושכת את עיני הנכנסים כבר בשלב הראשון. הספריה היא האלמנט המשמעותי בחלל הסלון. אורכה 6.5 מ' וגובהה 2.70 מ'. והיא עשויה מברזל אשר עבר תהליך צביעה בלבן.

תהליך תכנון הספריה היה כמו תהליך של הריון ולידה. התהליך ארך לא מעט חודשים של בחינת החומרים, הצבע, אופן היישום שלה וכמובן בחירת איש המקצוע. הספריה היתה הפריט הראשון שתכננתי והפריט האחרון שהורכב בבית. כך שהיא עברה איתנו כברת דרך משמעותית. משך השיפוץ ארך 3 חודשים. השיפוץ התמקד בהחלפת תשתיות החשמל, האינסטלציה, האלומיניום, הריצוף וכמובן שדרוג חדרי הרחצה ותכנון מחדש של פרטי נגרות.

את פני הבאים מקבלת דלת כניסה מרשימה המשולבת זכוכית סבתא ופלדה שחורה. עם הכניסה לבית מתגלה ספריה גדולה בצבע לבן שבקצהה 2 חלונות גדולים המכניסים את הירוק שבגינה אל תוך הבית. שטיח בצבע שחור מסמן את אזור הישיבה בו מונחת ספה בצבע ורוד פודרה, הצבע הוורוד בולט על רקע הצבעים המונוכרומטיים שבסלון.

תכנון המטבח היה מאתגר ושונה מספר פעמים. תוך כדי השיפוץ התגלו במטבח שני עמודי תמך שלא ניתן היה להסירם. כמה לילות ללא שינה ונולדה לה תוכנית מטבח חדשה. התוכנית החדשה ניצלה את שני העמודים לטובת נישה דקורטיבית מלפנים, ולאיחסון של מכשיר מים נסתר מאחור. "חיפשתי צבע מטבח לא שגרתי ולא טרנדי ולאחר מספר ניסיונות מול הנגר (טוב, יותר מכמה ניסיונות) נבחר הצבע הירוק/כחול המיוחד הזה". "כמעט בכל המטבחים שאני מתכננת יש דרישה מצד הלקוחות לאי או לדלפק אכילה, זוהי צורת ישיבה נוחה, פרקטית ומאוד נפוצה. כשתכננתי את המטבח שלנו רציתי ליצור צורת ישיבה משותפת ולכן הצבתי שולחן אוכל עגול במרכז המטבח. אנחנו קוראים לו "השולחן העגול". הוא לב הבית ומסביבו קורה הכל".

גרם המדרגות המרכזי של הבית, אשר היה עשוי משיש בגלגול הקודם שודרג ע"י חיפוי מיקרוטופינג בצבע אפור גרפיט. חדר השינה של ההורים ממוקם במפלס האמצעי ובצמוד לו חדר רחצה מפנק. אריחים בצבע שחור שהונחו בדוגמה של אדרת דג (פישבון) מחפים את ריצפת חדר הרחצה וארון שחור מרחף הותקן על רקע קיר אריחים אפורים המשוים תחושה של מלון בוטיק.

במפלס העליון ארבעה חדרי שינה וביניהם מבואה מרכזית המקשרת בין החדרים. חדרי הבנות סמוכים זה לזה. החדרים תוכננו באופן זהה אך בגוונים שונים. צביעה דקורטיבית מדגישה את קיר הכניסה בכל חדר. לבת הבכורה נבחרו צבעי אפור בהיר,שחור ועץ ולצעירה צבעי ורוד מעושן, לבן ועץ. פרקט בגווני אלון מחבר את כל הצבעים בקומה ומשרה אוירה חמה ונעימה. לחדר הרחצה של הילדים נבחרו אריחים בצבעי שחור לבן. פלטת צבעים סולידיים שתוכל ללוות אותם גם בשנים הבאות. הדפס צבעוני של BENDIT נתלה על הקיר ומוסיף צבע והומור לחלל. בקומת המרתף, ממוקם הסטודיו לעיצוב פנים של בעלת הבית בו היא עובדת ומאחרת את לקוחותיה.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

דמיינו את הבית שאתם חולמים: יוקרתי ומוקפד, אבל מבלי לפגוע בתחושה החמימה.
קלאסי ועדין, אבל עם "טוויסט" ייחודי בקצוות.
שונה ולא שחוק, כזה שמבטא באמת את האופי ואת הצרכים של בני הבית. בלי להתפשר על מה שחשוב לכם.

בואו להגשים! עיצוב יוקרתי בגובה העיניים לדירות ולבתים פרטיים עם ליווי צמוד ומסור לאורך כל הדרך.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.