בית פרטי 6 חדרים ברחובות

צילום: שירן כרמל

גודל הנכס

260 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

בני זוג שילדיהם כבר גדולים ובעלי משפחות משל עצמם- החליטו אחרי שנים ארוכות בהם התגוררו בישוב בצפון לטעת שורשים חדשים ולבנות את ביתם קרוב למגורי ילדיהם ונכדיהם.
הם פנו אליי טרם הגשת התוכניות להיתר בנייה מכיוון שחשו כי התוכנית הקיימת עוד לא שלמה עבורם וכי הפוטנציאל במגרש עוד לא מומש.
הם רצו לערוך התאמות ושינויים בהתאם לצרכים ולרצונות שלהם בהווה ובעתיד. שם החלה הדרך המשותפת שלנו שנפרשה על פני שנה וחצי של תהליך עבודה מעמיק ומקיף על כל שלבי התכנון, בחירת החומרים ובניית הבית.

הדיירים ביקשו בית מעוצב בסגנון כפרי וחמים, בעל מרחב נוח לאירוח עבור הילדים והנכדים, חלל ציבורי גדול המאחד את הפונקציות הציבוריות במפלס אחד ורצון לראות ירוק בעיניים מהאזורים השונים בבית.
הקו המנחה בתכנונו ועיצובו של בית זה היה תכנון חללים מרווחים, מזמינים ואלגנטיים, שילובי חומרים קלאסיים בעלי תחושת שורשיות שיעמדו במבחן הזמן ויתנו תחושה כפרית ארצישראלית.
בין השאר נעשה שימוש באבן טבעית בהירה בעלת טקסטורה גסה המחפה חלק מקירות הפנים וחוץ הבית ותורמת לתחושה נעימה ואינטימית.
הריצפה חופתה בפרקט עץ אלון בשילוב אריחי ריצוף אפרפרים דמוי אבן וחלונות בגוון גרפית- כל אלה יוצרים רקע רגוע ומהווים במה אלגנטית ומוקפדת לפרטי הנגרות והלבשת הבית אשר מביאים עמם צבעוניות ואקלקטיות.

חלל ציבורי:
דלת כניסה עתיקה מעץ משולבת ברזל וזכוכית מובילה אל החלל הציבורי. הגינה הירוקה ובריכת השחייה נגלים דרך חלונות הוויטרינה הרחבים לכל אורך הסלון.
תקרת אזור זה בנויה מקורות עץ מלא חשופות שנצבעו בגוון בהיר שאינו אוטם את טקסטורת העץ המקורית ותורם לתחושה אוורירית והדגשת המרחב.

המטבח:
משמאל לכניסה, ממוקם המטבח, המהווה את לב הבית.
לבעלת הבית היה חשוב מטבח גדול, בו יהיה מספיק מקום לאחסון ובישול נוח. לצורך כך תכננתי מטבח רחב ידיים הבנוי בצורת ח' עם אי במרכזו ופונה אל החלל הציבורי ללא תיחום החוסם את הנוף לחצר.
בקיר הכיור הסמוך תוכנן חלון BAY רחב וגדול המכניס שפע של אור אל תוך המטבח ובו מדף המשכי במישור השיש- מיקום אידיאלי לגדל צמחי תבלין והנחת חפצי נוי.
דרך דלת "סתרים" הממוקמת בקיר נגרות המטבח יש מעבר אל חדר מזווה סמוך בו ארונות אחסון נוספים, חדר כביסה וכניסה נפרדת היישר מהחנייה.
לבעלת הבית כלי אירוח מיוחדים ואוסף עתיק של כפיות כסף שהועברו בירושה מסבתה; עבור אלה עיצבתי במיוחד ארון ויטרינה מעץ הממוקם מול פינת האוכל, משמש תצוגה לאוסף המשפחתי ומיקומו נוח לאחסון ועריכת שולחן האוכל.
חלק מכפיות הכסף העתיקות מסגרנו והפכנו לתמונה התלויה באזור המטבח.
שרותי אורחים:
מעברו השני של קיר פינת האוכל מוצנעת הכניסה אל שרותי האורחים, כך שלא תהיה גלויה אל מול החלל הציבורי ותאפשר פרטיות. השירותים עוצבו בקווים קלאסיים נקיים ובהם משולבת שידת עץ ומראה תואמת שתוכננו בנגרות.
מעברים:
את תחום החלל הציבורי מגדירה בקו מישור אחיד קצה תקרת העץ הגבוהה בחלקו העליון וקו הפרדת סוגי הריצופים בחלקו התחתון. באופן זה נוצר איזון ותחושה של סדר בין הפונקציות השונות יחד עם ייחודיות והזמנה לטייל באזורים הנוספים בבית.
בחלל ארוך ורחב זה ניצב גרם מדרגות עץ המוביל לקומת המרתף ובהמשכו מסדרון המוביל אל סוויטת חדר השינה.
במרכז המסדרון החוצה את הבית נבנתה מובלעת פנימית היוצאת לכיוון הגינה; פאטיו מואר ומוקף בצמחייה בעל חלונות ויטרינה גבוהים ורחבים, הכולל פינת ישיבה אינטימית ושקטה בה נעים לשתות קפה של בוקר.
במרכזו של חלל זה- תכננתי ספרייה גדולה, כ-4.5 מ' רוחבה, עשויה עץ אלון ומלווה את ציר המעבר, מכילה ספרים רבים של בעלי הבית, חפצי נוי ותמונות משפחתיות.
חדר שינה הורים:
חדר השינה של ההורים תוכנן להיות מעין בועה נעימה ומוארת של שקט, פונה גם היא אל חצר הגינה הפנימית ואל האגף הציבורי ע"י חלון ויטרינה גבוה ורחב.
לפי מגבלות התב"ע הקיימת- לא ניתן לתכנן פתחי חלונות בקיר המערבי של הבית, הפונה אל מגרש השכן. על כן החדר תוכנן באופן בו קיר המיטה גובל בחדר רחצה ארוך ובסופו חלון הפונה אל החזית הצפונית של המגרש. בניהם מקשר חדר ארונות גדול ומרווח הבנוי בצורת ח', נוח להתארגנות ומכיל לבקשת דיירי הבית- שפע של פתרונות אחסון לבגדים ונעליים.
בתקרה הגבוהה של החדר תכננתי קורות עץ גושני מאסיביים שמתחברים לסיפור העיצובי הכללי של הבית ומתכתבים עם תקרת קורות העץ באגף הציבורי הממוקם מעברו השני של הקומה.
לחדר השינה נבחרו שטיחים אתנים אוזבקים, מיטת עץ מינימליסטית לצידה כיסא נדנדה מראטן וגופי תאורה משולבי פליז וזכוכית.
קומת המרתף:
מקצה החלל הציבורי- גרם מדרגות עץ גושני יורד ומוביל לקומת המרתף, הכוללת חדר ממ"ד המשמש כחדר אירוח לסופ"ש עבור הילדים, חלל פנימי מרכזי שם ביקשו בעלי הבית ליצור פינת משפחה ומשחקים נעימה; מקום שבו יוכלו הנכדים לצפות בטלוויזיה, לשהות ולשחק יחד בביקוריהם אצלם בבית. בחלל זה תכננתי יחידת נגרות משולבת מתחת לגרם המדרגות ומשלבת מדפי ספרים ואחסון.
חדר נוסף משמש כחדר עבודה וקליניקה של בעלת הבית וכולל כניסה נפרדת דרך גרם מדרגות חיצוני ומעבר בשביל הליכה בחצר האנגלית המקיפה את הבית.
בכדי להבטיח שהחדר יהיה מזמין ונעים לעבודה, תכננתי בו פתחי ויטרינה רחבים ככל האפשר, בניגוד לחלונות סטנדרטים ודלת כניסה. זאת בכדי למקסם חדירת אור טיבעי ואויר, על אף המגבלות שמציבה החצר האנגלית.
בסמוך לחדר העבודה ממוקם חדר רחצה נוסף המשמש כשירותי אורחים לבאי הקליניקה או כחדר רחצה לאורחים.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

נעים להכיר, שמי מורן רוזנברג, מעצבת פנים.
משרדי מתמחה בתכנון ועיצוב פנים לבתים פרטיים, וילות בנחלאות ודירות בשלבי שיפוץ או בנייה.
אני מציעה ללקוחותי מוצר שלם, איכותי ומוקפד הכולל תכנון, ליווי ופיקוח עליון לאורך כל שלבי הפרויקט; החל משלב החשיבה הראשונית, תכנון מעטפת קירות הפנים, הדמייה, הפקת תכניות עבודה קבלניות, עיצוב פנים מקיף הכולל בחירת כל חומרי הגמר ועד פרטי הסטיילינג הסופי לבית.

הסגנון העיצובי המאפיין את עבודותיי נע ומשחק בין מראה קלאסי אירופאי לכפרי שורשי-ארצישראלי.
הבתים אותם אני מעצבת חמים, מזמינים ואינטימיים, תוך שילוב אופטימלי בין אסתטיקה לפונקציונליות והתייחסות לפרטים הקטנים כגדולים.
אני מתרגמת לידי שפה עיצובית ומקצועית את הרצונות, החלומות ואורחות חייהם של לקוחותיי כדי שכל בית יאופיין בטביעת אצבע ייחודית ומקורית המשקפת את דייריו.
מלווים אותי בדרכי יושרה מקצועית, איכות עבודה מוקפדת ורמת שירות גבוהה.
אני מזמינה אתכם לצאת יחד איתי למסע של התחדשות והתרגשות בתכנון ועיצוב הבית שלכם.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.