בית פרטי 7 חדרים במזכרת בתיה

צילום: מאור מויאל

גודל הנכס

300 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

אחרי שנים בהם עברו בין דירות זמניות, רכשו בני הזוג מגרש של 250 מ"ר במושבה הוותיקה מזכרת בתיה וביקשו ליצור לעצמם בית חמים ומזמין; כזה המותאם בתכנונו לאורח חייהם וישקף בעיצובו את הסיפור המשפחתי האישי שלהם.
מבנה הבית הינו חצי מדו-משפחתי, עם קיר משותף ונפרש על שטח של כ-300 מ"ר בנוי ומשתרע על פני 3 קומות. קומת כניסה המרכזת את האזורים הציבוריים, קומת מגורים עליונה וקומת מרתף המשמשת כמשרד ביתי.
את הבית מקיפה חצר קטנה. שופעת עצי פרי, צמחייה, פינות ישיבה ונדנדות לילדים.
התכנון:
הקו המנחה העיקרי בתכנון הבית היה יצירת בית פתוח, מזמין וחם. כזה שמורגשת בו תחושת משפחתיות וחיבור למקום. עם הרבה אור טיבעי ותחושת מרחב.
בהיבט התכנוני הושקעה מחשבה רבה על נוחיות בהתנהלות היום יום והתחזוקה השוטפת של הבית, מציאת פתרונות אחסון ואזורי שירות יעודים לכל צורך בכדי להבטיח בית שנוח לחיות בו.
בשלב התכנון הוחלט למקם את חזית המבנה לכיוון צד צפון, על מנת לאפשר פתחי חלונות גבוהים ורחבים בחדרי השינה ובקומת הכניסה ומיקסום חדירת אור טיבעי לחללים השונים ללא שמש ישירה וחימום יתר של הבית ע"י השמש הישראלית.
הצבעוניות וחומרי הגמר הנבחרים התבססו על חומרים טבעיים, בעלי צבעוניות ניטרלית ומהווים רקע מעודן ושקט שמשלים את צבעוניות הריהוט והטקסטיל בהלבשת הבית .
הכניסה:
את הכניסה לבית פותחת דלת גבוהה ומסיבית עשויה עץ אלון ומובילה למבואת כניסה מוארת בה ממוקמים זוג חלונות הצופים אל עצי הפרי בגינה.
מימין למבואה ממוקם אזור שירות פנימי תחום הכולל ארונות אחסון המשמשים לתיקים, נעליים וכו'- יחד עם שרותי האורחים על מנת לתת מענה זמין מיד עם הכניסה לבית לאחסון חפצים ולשמור בקלות על הסדר בכניסה אל הבית.
באגף השמאלי ממוקם הסלון המוביל ליציאה לגינה. ספרייה גבוהה ורחבה בצבע פחם שתוכננה בנגרות אישית מלווה את המעבר בין האזורים השונים. הספרייה נצבעה בטכניקת צביעה מיוחדת המשלבת התזת חול לגימור מחוספס ומשלבת תאורת אוירה מובנית עשויה פליז מושחר.
גרם המדרגות הבנויות ממוקם במרכזה של הקומה, נשען על קיר מחופה לבני פירוק בגוונים בהירים. סקיי-לייט בתקרת חלל המדרגות הפנימי מאפשר חדירת אור טיבעי גם מגג המבנה למרכז שטח הבית בקומת המגורים ובקומת הכניסה.

בקיר הסלון החיצוני ניצבים שני עמודים קונסטרוקטיביים מחופים לבני פירוק ויוצרים סימטריה בין חלונות ודלתות הזכוכית הרחבים המאפשרים מבט אל החצר הירוקה מכל פינה בו.
עיצוב ובחירת הרהיטים נעשה בקפידה בחיפוש אחר פריטים קלאסיים וייחודים, מתוך מטרה שלא יאבדו מהרלוונטיות שלהם עם הזמן.
חלק גדול מהריהוט נעשה באמצעות תכנון נגרות בהתאמה אישית. נעשה שימוש רב בעץ גושני מתוך מטרה להעצים תחושת חמימות אותנטית ושורשיות המשתלבת היטב עם חפצי נוי נוספים כגון כלי נחושת, כדים וצלחות קרמיקה שנאספו בשווקי פשפשים בארץ ובעולם וכן שטיחים אתניים.
יחד עם אמנות ותמונות משפחתיות רבות הפרושות ברחבי הבית, ניתנת לכל פינה התייחסות אישית ואקלקטית. 
המטבח:
בחלל המטבח שולבו אביזרי וינטאג' שונים כגון יחידת ויטרינה תלויה המציגה כלי חרסינה, צלחות קרמיקה תלויות ותבניות נחושת. נעשה שילוב של עיצוב אלגנטי ומוקפד יחד עם עיצוב פשוט ונוסטלגי.
המטבח הינו "מטבח עובד"- כזה שמתכנסים בו ומבשלים בו הרבה. על כן תוכננו בו משטחי עבודה ואזורי אחסון רבים, הכוללים גם מזווה פנימי ומסווה בדלת נגרות המטבח.

חדר ההורים:
חלל המגורים של הבית ממוקם בקומה העליונה. מצידו השמאלי של מסדרון רוחבי נמצאת יחידת ההורים הכוללת חדר שינה, חדר ארונות המוביל למקלחת רחבת ידיים ומפנקת.
חדר ההורים מואר ושופע חלונות. גם כאן- נבחרה צבעוניות מאופקת ושקטה ושילוב רהיטים קלאסיים המתבססים על עץ לתחושה טבעית ואינטימית. נגיעות צבע בגווני מרווה וחרדל באות לידי ביטוי בטקסטיל והאמנות בחדר.
חדרי הילדים:
חדרי הבנות עוצבו בצורה נקייה ושקטה. עם הרבה פריטי טקסטיל ופריטים בהירים עם נגיעות של צבע. הריהוט הנבחר משלב פריטים חדשים עם פריטי וינטאג' שמוסיפים "נשמה" וטאץ' ייחודי. גם כאן, כמו בחלל הציבורי, המטרה הייתה יצירת מרחב שנעים לשהות בו ולארח בו חברים. חדר המאפשר תנועה נוחה ומשרה רוגע.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

נעים להכיר, שמי מורן רוזנברג, מעצבת פנים.
משרדי מתמחה בתכנון ועיצוב פנים לבתים פרטיים, וילות בנחלאות ודירות בשלבי שיפוץ או בנייה.
אני מציעה ללקוחותי מוצר שלם, איכותי ומוקפד הכולל תכנון, ליווי ופיקוח עליון לאורך כל שלבי הפרויקט; החל משלב החשיבה הראשונית, תכנון מעטפת קירות הפנים, הדמייה, הפקת תכניות עבודה קבלניות, עיצוב פנים מקיף הכולל בחירת כל חומרי הגמר ועד פרטי הסטיילינג הסופי לבית.

הסגנון העיצובי המאפיין את עבודותיי נע ומשחק בין מראה קלאסי אירופאי לכפרי שורשי-ארצישראלי.
הבתים אותם אני מעצבת חמים, מזמינים ואינטימיים, תוך שילוב אופטימלי בין אסתטיקה לפונקציונליות והתייחסות לפרטים הקטנים כגדולים.
אני מתרגמת לידי שפה עיצובית ומקצועית את הרצונות, החלומות ואורחות חייהם של לקוחותיי כדי שכל בית יאופיין בטביעת אצבע ייחודית ומקורית המשקפת את דייריו.
מלווים אותי בדרכי יושרה מקצועית, איכות עבודה מוקפדת ורמת שירות גבוהה.
אני מזמינה אתכם לצאת יחד איתי למסע של התחדשות והתרגשות בתכנון ועיצוב הבית שלכם.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.