דירה 4 חדרים בתל אביב

צילום: מאור מויאל

גודל הנכס

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

זוג בני הגיל השלישי, אוהבים את החיים בת"א ואת שכונת מגוריהם בפרט, גרו בשכירות במשך שנים.
כאשר הוצעה למכירה הדירה הצמודה לזו אותה שכרו עד כה בבניין- רכשו אותה מתוך מטרה לשפץ אותה לפי מידותיהם המדויקות.
דיירי הבית ביקשו לעצמם בית נוח ומאוורר, עם תחושת מרחב מחד וחמימות מאידך, פינת אוכל גדולה לאירוח ומתן דגש על פתרונות אחסון רבים שהיו חסרים להם בדירתם הקודמת.
תהליך התכנון והעיצוב המשותף היה מעמיק מתחילתו ועד סופו וארך עשרה חודשים. נעשתה בו חלוקה אדריכלית פנימית חדשה לבית תוך הטמעת תשתיות חדשות, חומרי גמר, נגרות וסטיילינג סופי.

התכנון:
הקו המנחה העיקרי בפרויקט היה ליצור עבור בני הזוג בית פונקציונלי, מעוצב ונעים המתוכנן בצורה נבונה וכזה שישרת אותם שנים קדימה.
כמו כן, לאורך כל עבודת התכנון- עיצוב הפנים נתפר סביב יצירותיו הרבות של האמן מתוך מטרה לתת להן במה.
פרויקט זה, כמו בפרויקטים נוספים שלי- ניתן דגש רב לעבודות תכנון נגרות אישית בהתאמה לחלל.
האתגר התכנוני העיקרי היה הרחבת החלל הציבורי מבלי לפגוע בפונקציות הנוספות בבית.
עמודים קונסטרוקטיביים מאסיביים הממוקמים באזורים מרכזיים בדירה התגלו עוד בשלבי התכנון הראשוניים- אותם החלטתי להדגיש ע"י חיפוי בטון מדוקק וגופי תאורה המבליטים את מיקומם במרחב ומכניסים חספוס ואקלקטיות על רקע נגרות קלאסית אירופאית ועבודותיו הצבעוניות של האמן.
סכמת הצבעים טבעית וניטרלית, מבוססת על סקאלת חומרים כגון עץ אלון, אבן ובטון. אלו חוזרים על עצמם במינונים ובפרופורציות שונות בכל חללי הבית ויוצרים סביבה הרמונית, חמה ומזמינה.
לדיירים חפצים רבים אותם אספו ברבות השנים מטיוליהם בחו"ל. היה חשוב לי לתת לכך מענה, לפזר אותם באזורים השונים ולהטמיע את סיפורם וחוויותיהם בו.

תהליך השיפוץ:
במסגרת השיפוץ נהרסו כלל הקירות הפנימיים בדירה, למעט העמודים הקונסטרוקטיביים.
כל התשתיות הוחלפו למעט חלונות הסלון, שכן אלה עתידים להתחלף עם תוספת מרפסת המתוכננת לכלל הבניין.
הדירה חולקה מחדש לחלל ציבורי פתוח הכולל סלון, מטבח, פינת אוכל ושרותי אורחים ולחלל פרטי הכולל סוויטת הורים בעלת חדר רחצה, חדר ארונות שופע אחסון, חדר עבודה וחדר רחצה מרכזי בהמשכו חדר שירות וכביסה.
עם הכניסה לבית ממוקם עמוד תומך גדול אותו לא ניתן היה להזיז ובתחומו תכננתי רהיט דו צדדי ה"שתול" ברוחבו. מצידו הפונה אל הדלת – ארון משולב מראה ותלייה ומהווה אתנחתא עם הכניסה לבית. מעברו השני- ארון ויטרינה לאחסון ותצוגת כלי אירוח המשרת את אזור פינת האוכל. באופן זה נוצרה חלוקת חללים ברורה, אפיון בין הפונקציות השונות ומענה לכל אחת מהן.
בקצה מבואת הכניסה נפתח חלל מרכזי רחב הכולל מטבח, סלון ופינת האוכל.
בעלי הבית נוהגים לבשל ולארח הרבה, על כן הושקעה חשיבה רבה בתכנונו של המטבח מתוך מטרה לתת פתרון לכל הצרכים הקיימים בו.
המטבח מעוצב במראה כפרי, צבוע בגוון בהיר בעל טון אפרפר ומשלב בחזיתו המרכזית יחידת נגרות תלויה עשויה עץ אלון גושני. במרכזו- אי ישיבה לארוחות קלות, צבוע גם הוא בגוון הכללי של המטבח ולצידו בחרתי לשלב כסאות Cherner אייקונים מנימליסטים המקלילים את האופי הכפרי ומשלימים למראה מקורי וקלאסי
אריחי גרניט פורצלן יפיפיים, רחבים ובעלי גוון אבן מגדירים את תחום החלל הציבורי.
רהיטי הסלון שנבחרו הינם ספה עדינה בגוון פשתן וכורסת אימס שחורה. שטיח אתני צבעוני ושולחן סלון עתיק הועברו מדירתם הקודמת של בעלי הבית.
גולת הכותרת של אזור הסלון הינה ספרייה גדולה ומאסיבית בסגנון אנגלי, עשויה מעץ אלון ולמעשה מהווה רקע ותחימה של חלל האירוח. פריט נגרות זה תוכנן בקפידה עם שימת לב גדולה לפרטים בו. במרכזה של הספרייה תוכנן "חלון" לתליית יצירה נוספת של האמן, בין פסלי ברונזה פרי ידיו וספרים רבים. כל אלה תורמים לתחושת החמימות, האופי הייחודי של הבית והאינטימיות בחלל.

חדר הרחצה:
חדר הרחצה המרכזי עוצב במראה רך ורומנטי, עם אריחים פרחוניים בגווני לבן, אפור ושחור.
ארון אמבטיה מעץ אלון משתלב בהרמוניה עם המראה הכללי, נותן ניואנס של צבע ומדגיש את הסגנון הכפרי והחמים.

חדר השינה:
חדר השינה למעשה מתפרש על רוב רוחב הדירה וכולל מצידו האחד חדר רחצה ארוך ומרווח ומצידו השני חדר ארונות.
לחדר רחצה בחדר ההורים, כמו גם בשרותי האורחים בכניסה, נבחרו אריחים מעוטרים דומיננטיים בעלי טקסטורה המשלבת דמוי עץ ושיש במראה צרפתי. עמוד תומך הממוקם בחדר הרחצה הודגש ע"י חיפויו באריחי הריצוף עד גובה התקרה. יתר קירות חדר הרחצה חופו באריחי בריק עדינים בגוונים משתנים.

חדר נוסף, צנוע בממדיו- משמש כחדר אירוח/עבודה. בנישה שנוצרה בין קורות קונסטרוקטיביות קיימות של הדירה נחבאת פינת עבודה אינטימית ונוחה שבה שולחן עץ עתיק המלווה את בעלי הבית שנים רבות. שולבו בה מנורת תקרה מוארכת יפיפייה, עשויה ויטראז' בעבודת יד וארון נגרות המשמש לאחסון מדפסת וקלסרים.

תכנון ועיצוב הדירה הזאת היו עבורי חוויה מיוחדת. מטרתי הייתה להעניק ללקוחותיי סדר, ארגון ומעטפת אדריכלית ועיצובית להתנהלות קלה, זורמת ושלווה בביתם והדבר הושג ע"י שיתוף פעולה ודיאלוג רציף ופתוח ביני לבינם לאורך התהליך. מרגש לראות את השינוי העצום שחל בדירה עם סיומו של הפרויקט, בתהליכו ניתנה תשומת לב לכל פריט ולכל מוצר ומספק במיוחד לראות את ההנאה של לקוחותיי מביתם החדש

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

נעים להכיר, שמי מורן רוזנברג, מעצבת פנים.
משרדי מתמחה בתכנון ועיצוב פנים לבתים פרטיים, וילות בנחלאות ודירות בשלבי שיפוץ או בנייה.
אני מציעה ללקוחותי מוצר שלם, איכותי ומוקפד הכולל תכנון, ליווי ופיקוח עליון לאורך כל שלבי הפרויקט; החל משלב החשיבה הראשונית, תכנון מעטפת קירות הפנים, הדמייה, הפקת תכניות עבודה קבלניות, עיצוב פנים מקיף הכולל בחירת כל חומרי הגמר ועד פרטי הסטיילינג הסופי לבית.

הסגנון העיצובי המאפיין את עבודותיי נע ומשחק בין מראה קלאסי אירופאי לכפרי שורשי-ארצישראלי.
הבתים אותם אני מעצבת חמים, מזמינים ואינטימיים, תוך שילוב אופטימלי בין אסתטיקה לפונקציונליות והתייחסות לפרטים הקטנים כגדולים.
אני מתרגמת לידי שפה עיצובית ומקצועית את הרצונות, החלומות ואורחות חייהם של לקוחותיי כדי שכל בית יאופיין בטביעת אצבע ייחודית ומקורית המשקפת את דייריו.
מלווים אותי בדרכי יושרה מקצועית, איכות עבודה מוקפדת ורמת שירות גבוהה.
אני מזמינה אתכם לצאת יחד איתי למסע של התחדשות והתרגשות בתכנון ועיצוב הבית שלכם.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.