דירה 4 חדרים בהוד השרון

צילום: אורית ארנון

גודל הנכס

110 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

הבניין נבנה בשנות ה – 70 של הוד השרון, ומועמד לפרויקט עירוני של פינוי בינוי ללא צפי ממשי של מועד.
הדירה כבר זקוקה לשינוי מכל-כך הרבה היבטים, אך המכריעים והמדוברים ביותר הם חדר רחצה אחד שיש לכל בני הבית, ומתחם או פינת עבודה ראויה ומוצנעת.
הם זוג באמצע שנות ה 40 לחייהם, פלוס 2 בנות בתחילת גיל ההתגברות.
שניהם עובדים בעיקר מהבית ואוהבים להיות מול המחשבים שלהם בחלל הציבורי. בכלל, המשפחה אוהבת לרוב להיות בסלון.
בנוסף, ישנו בוידם בדירה וחלל אלכסוני שמשמש אותם כארון בגדים ואחסון רב – אלה מצריכים טיפול והתייעלות. במקביל לכל זה – ישנו חדר רחצה אחד בלבד בבית ושני חדרי שירותים קטנים ולא מאוד נוחים. אחד מהם, השימושי ביותר, ממוקם ממש במרכז הדירה.
אז יצאנו לדרך.

הם תהו מה ניתן לעשות עם כל המחשבות והצרכים שלהם.
הבניין עצמו מאוד ישן, רוצים להשקיע לטובת שינויים קריטים אך יודעים שיום יבוא – והבניין כולו יהרס ויבנה מחדש. הדיסוננס שבין הידיעה הזו לבין הצורך של בית שנעים לשהות בו היה לנגד עיננו לאורך כל התהליך.

בשלב ראשוני, הגדרנו את הצרכים האקוטיים שעלינו לתת עליהם את הדעת באופן חד – חלל עבודה, חדרי רחצה ושירותים מחולקים.
במקביל לכך, התחלנו לעבד את הדירה באופן בו אנו נהרוס את חדר הארונות האלכסוני שממוקם ממש בכניסה, נחליף את כל חלונות הדירה מעץ מיושן שבקושי מתפקד, לאלומיניום בגוון בהיר ונעים.

מבואת הכניסה לדירה.
ממש כשנכנסים לדירה היה קיר אלכסוני של מה שהיה חדר ארונות.
הרסנו אותו באופן מוחלט על מנת לאפשר כניסה נעימה וישרה, ללא אלכסונים, ולפתוח את החלל עם אור טבעי שקיים בדירה.
ארון כניסה תוכנן ממש משלבים ראשונים.
מעבר להיותו מאוד פרקטי ביומיום עם החפצים להנחה ברגע שנכנסים ויוצאים מהבית, הוא היווה מעתה גם מחיצה שבין החלל הציבורי בכניסה, לחלל הפרטי.

לנגרות בחרנו פורמייקה בגוון תכלת מעושן עם נגיעות של פורמייקה דמוי אלון מבוקע. תכשיטי הנגרות – הידיות נבחרו בהבנה שהן נותנות את הטאץ הסופי של המחיצה החדשה בביתם.
יחידת הנגרות שמהווה מחיצה בין החללים, היא דו כיוונית.
מצד הכניסה היא מצניעה ארון חשמל ותקשורת, תליה למעילים, ומידוף לחפצים שונים כגון: תיקים, ארנקים, מטריות וכיוב.
מצדה השני, הפונה לעבר מסדרון החדרים, הנגרות תוכננה לאחסון רב של מגוון חפצים בבית ולכן מחולקת לאחסון ממודף ולאחסון תלוי.

מסדרון החדרים.
בעבר הוא היה צר מאוד אפשר מעבר של אדם אחד. בקושי.
כעת, הוא מרווח משמעותית מכפי שהיה, ויש משני צדדיו נגרויות.
אחת היא ה"גב" של נגרות הכניסה שנועדה לאחסון רב. והשנייה ממש מולה, נגרות אשר מכילה את מכונת הכביסה והמייבש, ולצדם ארון שירות עם הדייסון, וכל שאר חומרים הניקיון של הבית.

החלל הציבורי.
המשפחה אוהבת לשבת ולבלות יחד בחלל הציבורי.
ההורים, עובדים מהבית ולכן חשיבות פינת עבודה מסודרת, כזו שתהיה מוצנעת על-מנת שיכולו לנהל חיי משפחה במרחב הציבורי במקביל לחיי העבודה, היא קריטית.
הקיר הנמוך בין פינת האוכל לסלון הפריע לזרימה בחלל.

עד היום הם ישבו לעבוד עם הפנים לקיר. זה הזכיר לי ממש עונש של ילדים והחלטתי לתכנן להם יחידת נגרות ומסגרות ענקית, שתהווה מחיצה בין חלל עבודה פרקטי לבין חלל הסלון.
מחיצה אשר תאפשר בחיי היומיום לעבוד מצד אחד, לנהל חיי משפחה וחברה בעברה השני – בסלון.
היחידה עשויה מתכת פרופיל מרובע ואלגנטי בגוון קירות הבית, בה שזרנו רשת אקספנדד, רשת מעוינים, שמייצרת מרקם שונה ומסקרן, וגם נגרות בגוון אלון טבעי.
הטלוויזיה תוכננה בקפידה רבה לעמוד על המחיצה גם כן, ואיתה – מחשבים רבים שנדרשים להם לעבודה.
בהתאם לכך תוכננה תשתית חשמל מוקפדת, כזו שתאפשר להסתיר באופן מוחלט את כל הכבלים מהרצפה בתוך המחיצה שעוצבה עבורם.

בפינת האוכל חידשנו את אדן הטרצו הנהדרת שהיתה קיימת.
יצרנו מעין מובלעת של פינת אוכל אינטימית ומקסימה עבורם, עם צמחיה שופעת המדמה תחושה של חממה או אפילו פטיו קטן ומזמין בתוך החלל.
הוספנו וילון רומאי רך חצי שקוף בגוון טבעי לשם האווירה.

למרות שהדירה מקבלת אור נהדר ורך כי הכל פתוח סביבם והם פונים דרום מזרח, היה חשוב לי לשים דגש רב על תאורה, במיוחד בעת שעות העבודה בצד חלל העבודה אשר תכננו להם.
לשם כך, הוספנו נקודות מאור מהתקרה ורכשנו פס צבירה עם ספוטים רכים בגוון אור טבעי, אשר פוזרו מעל חלל העבודה באופן כזה שלא יסנוורו אות בעת העבודה, וגם לא יכוונו לעבר מסכי המחשב.

פרקט הלמינציה בכל חלל הדירה בגוון אלון טבעי עם מעט עיניים בהדפס הוסיפו לתחושה החמה והמרתקת שנוצרה בקיצביות והטקסטורה של הדירה.
וילונות בגוון טבעי, חצי שקוף בחלל הציבורי הידקו את תחושת המשפחתיות והנועם בדירה.

חלונות הדירה.
החלונות הם חלונות כיס ישנים מאוד, עשויים עץ שעבר זמנו. צרות של יונים, קנים וכל מיני התגלו בכיסי החלונות.
לאחר התלבטות ארוכה, כי למרות הכל – הבניין מועמד לפינוי בינוי, החלטנו להרוס את כל החלונות ולייצר חלונות חדשים מאלומיניום. גדלי הפתחים נותרו כפי שהוכתבו בבניין ללא שינוי, אך בחרנו אלומיניום בלגי של קליל בגוון לבן שמנת F14 על-מנת לשמר על ניקיון ויזואלי.

המטבח.
על המטבח שוחחנו לא מעט בתחילת הדרך.
שוב, סוגיית הפינוי ובינוי היוותה אבן דרך והיתה התלבטות של ממש אם להשקיע במטבח חדש או לשדרג את הקיים עקב חוסר הוודאות מתי תצא לדרך התכנית העירונית. יחד עם זאת, בכל מקום שהתאפשר הם הניחו חפצים וערמו אותם.
סיכמנו שנשדרג את המטבח כהוגן, וכך היה.
חזיתות המטבח הקיים הוחלפו לחזיתות פורמייקה בגוון כחול כהה ועז עם קנט בירץ שמדגיש את הגון הכחול באופן מרגש ומרתק. משטח העבודה, השיש נשאר כפי שהיה.
עם החזיתות נבחרו ידיות מיוחדות שעושות את השינוי למלא שיק וסטייל.
בציר הכיור פירקנו את היחידה העליונה ויצרנו חדשה, כזו שמסתיימת עם התקרה, בניגוד לזו שהיתה. הטמענו בחלקה התחתון תאורה לכל האורך כדי שציר העבודה יהיה מואר לעילא ולעילא.
חיפוי הבריקים הוחלף לבריק לבן מבריק עם פאזה.
ציר המקרר תוכנן מחדש על-מנת לנצל כל מ"מ של מקום עבור אחסון סגור, ומזווה פרקטי ונוח.

חדרי השינה.
לחדרי השינה בדירה תכננו נגרויות עבור בגדים ואחסון בתוך הנישות שיצרנו. בחרנו ידיות משגעות בצורת חישוק גדול בגוון מוזהב אשר עושות את ההבדל.
תאורה הותאמה לכל חלל ושטיחי צד רכים ונעימים נבחרנו.
כל אחת מהבנות הכניסה את הנגיעות שהיא אוהבת ורוצה בנקודת זמן הזו, וברור שלנו שהחדרים עוד יעברו טרנספורמציה קלה עם שנות ההתבגרות.

בחדר השינה שלהם בוטלה נישה שהיתה וסופחה מעתה לחדר הרחצה שמעולם לא היה להם.
תכננו להם דלת סקרניו, כיס, בין חדר השינה לחדר הרחצה על-מנת להרוויח מקום ככל הניתן בחדר הרחצה.

חדרי הרחצה.
חדר הרחצה של הזוג נבנה מחדש.
שיפוץ תשתית האינסטלציה היה קריטי עקב גיל הבניין. מעולם לא היה להם חדר רחצה משלהם אלא רק שירותים. זה היה האתגר האמיתי של הדירה – לייצר שני חדרי רחצה הכוללים שירותים. אחד לזוג, ושני לבנות.
עבורם תוכנן חלל רחב ידיים עם מקלחון מפנק בו שניים יכולים להתקלח במגביל, נישה מכובדת לבקבוקי הרחצה השונים, ונגרות מתחת לכיור, כזו שיכולה להכיל ממש כל מה שצריך.
השירותים תוכננו כנישה מוצנעת בחדר. פינה שקטה ופרטית כזו.

חדר הרחצה של הבנות מעתה כלל מקלחון רחב ומפנק, נגרות גדולה ומרווחת על-מנת שלכל אחת יהיה את המגרות שלה, ושירותים בנישה עם נישה קטנה לנייר הטואלט לצד השירותים.

חלון חדר הרחצה היה בעבר פתח גדול של חדר רחצה היחידי שהיה בבית, עם נישה של מכונת הכביסה ומהייבש. תכננו פרט אלומיניום כזה שלא יפגע בפתח מבחוץ, ובהחלט יעניק את המענה לכל חלל בפני עצמו.
חלון קבוע עם חלק שנפתח פנימה וגם בזווית, דריי-קיפ, יושם בחדרי הרחצה.

בחירת האריחים היתה יחסית מהירה.
התאהבו באריח לרצפה שקראנו לו "ג'ינג'י". אריח פורצלן דמוי טרצו, בתפזורת מדליקה ושובבית שמייצרת טקסטורה פשוט כייפית ומדליקה, עם תחושה של ניקיון ויזואלי.
מכיוון שרצינו לשמור על פשוט ועניין ויזואלי, אריח לבן מט נבחר באריח קיר והונח בצורה אופקית.
לגב האסלה ברחנו אריח בגוון כהה יותר שמתאים לאריח הרצפה, גוון טורקיז כהה וכחול כהה עם תנועה של טיח המוטמעת על גבי האריח. עוד אלמנט שמהווה עניין בחלל בצורה מדויקת ושובבית.

הנגרות הותאמה לגווני החלל.
הוזמנה בתאמה אישית על-פי הגודל שהתאפשר לנו בכל חדר רחצה.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

שמי מעין.
אני בת. אחות. אשתו של חן. אמא לשתיים מתוקות ממש.
מתגוררת בעיר בה גדלתי מגיל שלוש, הוד-השרון.

חוויות אינסוף בתחום עיצוב האריזות, עיצוב המוצר, שיווק, קניינות וניהול סחר בארץ ובעולם, הובילו אותי להתמקד בתכנון ובעיצוב פנים מתוך אהבה אמיתית למקצוע שמכיל בתוכו כה הרבה.

עשיתי הסבת מקצוע הדוקה וקפדנית בסטודיו של ברברה ברזין, ומאז – אני נהנית מכל שניה!
אני מנהלת סטודיו עצמאי העוסק בפתרונות פונקציונלים ואסטטים לחללים פרטיים (דירות ובתים פרטיים), מסחריים וחנויות. כל חלל עם הנשמה והאופי שלו, עוברים תהליך של תכנון ועיצוב.

יד ביד בצורה המדוייקת והנכונה עבורכם.

יש לי אהבה אדירה לשיח עם אנשים שנכנסו לחיי, להבין את מהותם, את הרצונות והצרכים שלהם, ולתרגם את כל זה לכדי פרקטיקה של החיים.

אני מאמינה שבעולם שלנו יש פתרונות להכל. אבל ממש להכל. ורק צריך לשוחח על האתגרים כדי שנוכל לתת להם את המענה האידיאלי. שיתוף פעולה, כנות והדדיות הם הבסיס ליצירה פורה ונהדרת!

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.