דירה 5 חדרים במודיעין

צילום: טל ניסים

גודל הנכס

120 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

עיצבתי את הדירה הזו לראשונה לפני כ-16 שנה. בזמנו העיצוב תאם את הצרכים של משפחה צעירה עם שלושה ילדים קטנים, תכנון שלווה במגבלות תקציביות וקבלניות. מאז הילדים התבגרו, צרכי המשפחה השתנו, הטעם של כל המעורבים התפתח ואחרי לא מעט דיונים משותפים בשנים האחרונות שעסקו בהאם לעשות שיפוץ קטן ונקודתי, שדרוג קוסמטי, רק חדר רחצה, רק מטבח או רק שיפור הסלון, לאט או בשלבים, הבנו יחד שבמקום לעשות שדרוגים קטנים כל כמה שנים, הגיע הזמן לשיפוץ משמעותי של הדירה..
המטרות העיקריות של השיפוץ היו להשיג תחושת מרחב, להגדיל את המטבח, להוסיף פתרונות אחסון בחדר השינה של ההורים, בחדר השירות ובמטבח ובנוסף "להשיג את התחושה הבלתי ניתנת לניסוח של לב מתרחב באושר כשפותחים את הדלת".

הפעולה הראשונה שנעשתה בשיפוץ הייתה להכניס אור טבעי לקומת הכניסה. כמו  דירות קרקע רבות, גם הדירה הזו היתה חשוכה. ויתור על תריסים בדירה זו לטובת הגבהת החלונות והחלפת לבני זכוכית בחלון קבוע, הכניסו בדיוק את האור החסר הזה.
הפעולה השנייה שנעשתה הייתה הרחבת המטבח על ידי פתיחת פינת עבודה קטנה שנמצאה בצמוד לו. סיפוח שטחה אל המטבח הגדיל משמעותית את מקומות האחסון ומשטחי העבודה בו, מה שמאפשר למשפחה מבשלת ומארחת, עבודה משותפת של שלושה אנשים (ואפילו ארבעה בשעת הצורך). למטבח נבחרו שני חומרי גמר עיקריים, ננו פניקס שחור לקיר הארונות הגבוהים, המכיל בתוכו את מוצרי החשמל, שני מזווים גדולים, ואחסון פחות נגיש (לכלי פסח וכלי הגשה גדולים) ופורניר עץ אלון מגוון לארונות הנמוכים. משטח העבודה עשוי דקטון שחור שעולה גם על הקיר ונכנס אל תוך אדני החלון. כדי להשאיר את המטבח פתוח ומאוורר, אך ליהנות מאפשרויות אחסון נוספות ודקורציה, נתלתה על הקירות הפנויים מערכת של מדפים המתאימה רק ללקוחות שלא פוחדים מאבק.

הסלון בגרסה הראשונה שלו לא כלל טלוויזיה ועם השנים הסלון ופינת האוכל התחלפו ביניהם וטלוויזיה מוקמה על הקיר המעוגל, ליד היציאה לחצר. פעולה זו גרמה לעומס על החלל ותחושה של חלל קטן וצפוף. בשיפוץ הנוכחי הוחזר המצב לקדמותו, כאשר הספה, רהיט גדול וכבד שאוהב להישען על קיר, חזרה אל הקיר הגדול, ואילו פינת האוכל חזרה למקומה.

הציר המרכזי של הבית (כניסה, מטבח, יציאה לחצר) נפתח מחדש ותחושת המרחב חזרה לחלל. מאחורי הסלון הוצבה ספרית ברזל גדולה שנצבעה בירוק, מה שיצר למעשה קיר אחד ארוך של אחסון מהמטבח ועד לקצה הספרייה. כך הפך קיר שדירות קבלן רבות סובלות ממנו – הקיר הדו משפחתי, ללא חלונות שזקוק לטיפול אינטנסיבי, לקיר שימושי ומשמעותי מאוד בחלל.

עיצוב פנים הוא תמיד משחק בין עלות לתועלת, הקומה העליונה בתכנון המקורי נהנתה ממבואה משותפת רחבת ידיים, אך מיחידת הורים קטנטנה עם חדר רחצה פיצי, מעט מאוד אחסון ותחושת מחנק. הפעם הוחלט "לשלם" את מחיר הקטנת המבואה לטובת יחידת הורים רחבת ידיים ונוחה יותר, מתוך הבנה שתוך מעט מאוד שנים היחידים שיגורו בדירה יהיו ההורים, והגיע הזמן להעניק להם יחידה נוחה נכונה ומפנקת.

הקומה כולה חופתה בפרקט עץ אלון מגוון, חדרי הרחצה חופו באריחים שחורים נקיים עם נגרות מותאמת אישית המכניסה קריצה עדינה של גוונים מעושנים לחלל וחדר השינה חופה באומץ בטפט כהה יפהפה שנותן רקע מושלם למיטת ברזל שחורה עם נגיעת זהב ולשידות ברזל.

כל החללים נהנים מצמחיה ביתית עשירה ומטופחת, בזכות שירה, בת המשפחה המוכשרת, בעלת האצבעות הירוקות. הצמחייה מחברת את הגינה הירוקה פנימה ומייצרת נוף שונה בבית ככל שהיא גדלה ומתרבה.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

עדי אדליס עוסקת בתכנון ועיצוב פנים, היא שייכת לאסכולה חדשה ומתקדמת של מעצבים, אשר שואבים ידע והשראה בינלאומיים, ומיישמים אותם תוך אינטרפרטציה מקומית בהתאמה אישית ויצירת סיפור בלעדי וייחודי, בכל בית, דירה, משרד או חלל.
אדליס חתומה על בתים, דירות, משרדים ופרויקטים רבים ומגוונים ברחבי הארץ, מרצה ומייעצת לגורמים מקצועיים בעיצוב פנים. עבודותיה פורסמו בספרות מקצועית וזכו בפרסי עיצוב.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.