דירת גג 5 חדרים ביפו

צילום: טל ניסים

גודל הנכס

200 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

דירה ביפו במצב מעטפת תוכננה עבור משפחה של ארבע נפשות, שני הורים ושני ילדים בוגרים שמגיעים הביתה רק בסופי השבוע. זו דירת "פוסט קורונה", דירה שנרכשה בין הסגר השני לשלישי, כשהדיירים הבינו שיש להם צורך עז בשינוי צורת המגורים שלהם, ועברו מבית פרטי באזור השפלה לדירה תל אביבית.
מתוך השהייה הממושכת במרחב הביתי, הצרכים והרצונות שלהם התחדדו, והם הגיעו לתכנון הדירה הנוכחית עם רשימת צרכים מאוד מדויקת המתייחסת לדירה כאל דירת הגשמת החלומות.
מדובר בחלומות קטנים ומאוד מדויקים, כמו פרידה ממכשיר מים העומד על השיש, מקום אחסון מדויק לכל פריט ופריט במטבח, חדר עבודה שיכול לשמש כמשרד ביום וחדר לשיחות וועידה בערב (כלומר, אטום לרעש), חדרי רחצה גדולים ומאוד מפנקים ועוד. אבל ראשית ומעל הכל – נוח!
על הסלון להכיל את כל ארבעת דיירי הבית ברביצה נוחה לערבי משפחה, ספה יפה היא הבונוס, היא חייבת להיות קודם כל רכה, מפנקת ומזמינה. כנ"ל המטבח, יפה הוא בונוס. נוח, נכון, מכיל, מאפשר עבודה של שני בני משפחה לפחות במקביל, זו דרישת הסף.
כך למעשה נולד המזווה. במקום עוד סט מגירות אחד וארון מזווה אחד, הוזז קיר ה"גבוהים" כמטר וחצי קדימה והתקבל עוד קיר אחסון שלם פתוח, נוח, שבהתחלה היה אמור להיות רק מדפים בסגנון THE HOME EDIT, אך בהמשך קיבל גם הוא משטח עבודה לטובת כל מכשירי החשמל הקטנים שמסתתרים בו. הוא מכיל גם מקרר קטן נוסף לאירוח ומקרר יין.
הדירה היא "דירה הפוכה". נכנסים אליה מקומת המגורים ועולים אל הסלון והמטבח הנמצאים בקומת הגג. כדי להמנע ממסדרון צר וחשוך בכניסה, תוכננה מבואת חדרים גדולה ומרווחת, הכוללת ספריה רחבת ידיים לספרים ולאוסף פיגורות פופ ארט, ולצידה בובת KAWS בגודל טבעי. מול הספריה נמצא חדר העבודה המרווח, ובאותה קומה גם שלושת חדרי המגורים, של ההורים וילדיהם.
חדר ההורים מחופה כולו (החדר וחדר הארונות הצמוד אליו) בטפט עדין המלביש את החלל ומאחד אותו. ואילו חדרי הילדים משאירים מקום לטעם הפרטי שלהם ולחפצים האישיים שנותנים את הטון השונה בכל חדר.
הקומה העליונה תוכננה כקומת אירוח משפחתית וכוללת מטבח, מזווה, פינת אוכל, סלון ושרותי אורחים המסתתרים מאחורי קיר הטלויזיה. מהסלון יוצאים למרפסת רחבת ידיים ונוחה לאירוח, עם שולחן אוכל באורך שלושה מטרים ומטבח חוץ מבטון.
לאתגרי התכנון הרגילים (עמודים, חלונות, אינסטלציה וכו') התווספו גם אתגרי אספקת הקורונה, שאילצו אותנו לבנות לא לגמרי לפי הסדר הכרונולוגי הרגיל של בנית דירה.
אני אוהבת מאוד חומרים טבעיים, משתדלת להשתמש כמה שיותר בעץ, אבן, ברזל, רצוי במופע הטבעי שלהם. גם בבית הזה חומריות טבעית נמצאת בכל פינה. תקרת הבטון נחשפה, הרצפה חופתה בפרקט עץ חם ומזמין, לחזיתות המטבח נבחר פורניר אלון בצבע שחור. בקומת החדרים עמוד פלדה נשאר חשוף במרכז החלל, הספריות בבית יוצרו בברזל שנשאר טבעי ללא צביעה ואפילו ידיות הארונות עשויים עץ אגוז טבעי.
לצד החומרים הטבעיים נעשה שימוש גם בחומרים תעשייתיים בכל אותם אזורים שסובלים משחיקה גבוהה או רטיבות, כך שלצד חומרים שמתיישנים בכבוד כמו ברזל ובטון, עומדים חומרים שיקח להם הרבה מאוד זמן להתיישן.
דגש מיוחד קיבלו חדרי הרחצה בפרוייקט, כל חדרי הרחצה חופו באותה סידרת אריחים של חברת MUTINA, המגיעה במגוון רחב מאוד של גדלים, גימורים, גוונים ואריחי גמר (פינות מסוגים שונים). מה שמאפשר משחק אין סופי בין האריחים השונים. המקלחונים גדולים ומרווחים, כשבכל אחד מהם קיימת נישה לסבון וספסל ישיבה.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

עדי אדליס עוסקת בתכנון ועיצוב פנים, היא שייכת לאסכולה חדשה ומתקדמת של מעצבים, אשר שואבים ידע והשראה בינלאומיים, ומיישמים אותם תוך אינטרפרטציה מקומית בהתאמה אישית ויצירת סיפור בלעדי וייחודי, בכל בית, דירה, משרד או חלל.
אדליס חתומה על בתים, דירות, משרדים ופרויקטים רבים ומגוונים ברחבי הארץ, מרצה ומייעצת לגורמים מקצועיים בעיצוב פנים. עבודותיה פורסמו בספרות מקצועית וזכו בפרסי עיצוב.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.