דירת גג 6 חדרים במודיעין

צילום: טל ניסים

גודל הנכס

סגנון העיצוב

מיקום

על הפרוייקט

זוג צעיר עם שלושה ילדים רכש דירת גג בת שישה חדרים מקבלן, בשכונת נופים החדשה במודיעין. הדירה נרכשה לפני כארבע שנים, שבמהלכן נוספה למשפחה בת רביעית. השיפוץ נועד לייצר התאמה לצרכים המשתנים, ולדייק את המסרים העיצוביים.

אם המשפחה חלמה על דירה מסוגננת עם גג מרווח, פתרונות אחסון נוחים ורבים ככל שניתן, ועדיין שתהיה דירה קלה לתחזוקה שתשדר רוגע ונינוחות.
לחללים המרכזיים נבחרה צבעוניות מונוכרומטית רגועה, שאליה הוסיפו עבודות אמנות צבעוניות, ובחדרים כל אחד בחר את סקלת הצבעים המועדפת עליו. פריטי האמנות בבית הם של אמנים ישראליים –תמונות של שושנה גבעון בסלון, במסדרון עבודה של ישראל פרץ ועל המדפים בפינת העבודה שני איורים אורבניים של האמן אלף. במטבח משולבות שלוש עבודות קולאז' שנרכשו מהאמנית הצעירה נעמי כהן, עולה חדשה מצרפת, שעושה שימוש בטכניקות איור מגוונות.
המטבח, פתוח לסלון, תוכנן כשתי צלעות מקבילות כשאחת משלבת את הכיור, מכשירי החשמל ופתרונות אחסון, והשנייה היא אי עם משטח רחב שמשמש גם לעבודה וגם לאכילה.
הניקיון העיצובי של המטבח הושג משימוש בידיות אינטגרליות בחלק ניכר מהחזיתות, ומהקפדה למצוא פתרונות אחסון למוצרי החשמל, כך שיהיו נסתרים לחלוטין. המטבח עשוי פורמייקה בטכנולוגיית ננו בגימור מט-משי, שמדמה צבע בתנור וקל מאוד לניקוי ותחזוקה. משטחי העבודה חופו בדקטון.
העובדה שמדובר בדירת שישה חדרים על קומה אחת, יצרה מסדרון ארוך מאוד ולא מנוצל. לצורך כך תוכנן ארון נישה לאורכו של המסדרון. עומקו של הארון 30 ס"מ, שקוזזו מחדרי השינה, והוא מייצר פתרון אחסון למעילים, נעליים, מקום נוסף לכלי המטבח ועוד ועוד. מול הארון תוכננה פינת עבודה קטנה מעץ שחור, שהתגלתה כחשובה מאוד בימים של למידה מהבית.
בחדר השינה ארון בגדים גדול שמשלב בתוכו את מסך הטלוויזיה, וכן דלת נסתרת לחדר הרחצה. הדלת הזו, שמהווה חלק אינטגרלי מארון הבגדים, היא פתרון אסתטי שמייצר גישה לחלל הרחצה בחדר המאסטר, ובה בעת לשמור על מראה שלם והרמוני של ארון הבגדים. מבחינה צבעונית נבחר גוון ירוק עדין ורגוע, ועם זאת בעל ייחוד רב. הקירות חופו בטפט בדוגמת בד.
מעבר לקו האסתטי, החללים ניחנים ברמה פרקטית גבוהה, הן מבחינת תחזוקה והן מבחינת נגישות לדברים. מכונת הכביסה והמייבש מוקמו בתוך ארון עם חזית פתוחה, שמולו ארון שירות גדול בעומק 30 ס"מ בלבד. חדר הכביסה פתוח לחדר הרחצה של הילדים, ועומקו המינימלי של ארון השירות מסייע בשמירה על המרחב בחדר צר יחסית, ומאפשר צפייה בכל התכולה שלו בלי לאבד חומרי ניקוי בעומק הארון.
חדר המשחקים הפך לחדר מולטי-פונקציונאלי שמשמש כחדר טלוויזיה, זום, לימודים ואירוח, תלוי באילו משעות היממה מדובר. יש בו ספת רביצה נוחה שנפתחת למיטה ופינת למידה. קירות החדר מחופים טפט רגוע בגווני לבן וירקרק, שמתאים מבחינה צבעונית למרבצים.
לצבעוניות משקל רב בהתוויית הסגנון והאווירה בחלל. בפרויקט הזה הילדים היו מעורבים, וכל אחד בחר לעצמו את פלטת הגוונים – החדר של הבת הגדולה עוצב בגווני אפור כהה ולבן בשילוב של בורגונדי עז, בחדר הבת הקטנה שולבו טונים בהירים יותר של אפור ולבן, ואילו בחדר הבנים נבחר טפט רובוטים, שממנו נגזרו גם הפוסטרים שעוצבו במיוחד לחדר זה. בכל החדרים הותקן פרקט אלון מעושן בדוגמת פיש בון.
הבית מואר בתאורה טכנית, חלקה צמודת תקרה וחלקה שקועה בתקרת הגבס, שלמעשה שוטפת את הבית באור. גופי התאורה הדקורטיביים נרכשו מיוצרים מקומיים – איתי בראון ואסף וינברום, והם מדגישים אזורים נבחרים כמו פינת האוכל וחדר השינה.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

עדי אדליס עוסקת בתכנון ועיצוב פנים, היא שייכת לאסכולה חדשה ומתקדמת של מעצבים, אשר שואבים ידע והשראה בינלאומיים, ומיישמים אותם תוך אינטרפרטציה מקומית בהתאמה אישית ויצירת סיפור בלעדי וייחודי, בכל בית, דירה, משרד או חלל.
אדליס חתומה על בתים, דירות, משרדים ופרויקטים רבים ומגוונים ברחבי הארץ, מרצה ומייעצת לגורמים מקצועיים בעיצוב פנים. עבודותיה פורסמו בספרות מקצועית וזכו בפרסי עיצוב.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.