עיצוב משרד בקרית גת

צילום: טל ניסים

גודל הנכס

100 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

סוג הפרוייקט

על הפרוייקט

חברת D&P בקרית גת עוסקת בתכנון וביצוע חדרים נקיים, משרדיה  הוקמו בצמידות למבנה תעשייה גדול המשרת את החברה.  את המשרד תכננתי  בצמידות למנכ"ל החברה. המנכ"ל, אדם רגיש לצרכי הזולת, דאג שכל אחד מהעובדים במשרד יזכה לפינה משלו המתאימה בדיוק לצרכיו ולבקשותיו האישיות ונוחות השימוש של כל אחד מהם. בעקבות כך, שלב התכנון היה ארוך יחסית ועבר תהפוכות רבות, גירסאות אין ספור להדמיות, ובדיקת חומרים רבים עד שכולם קיבלו את מבוקשם.
בעיה נוספת שנלקחה בחשבון היתה הצמידות למבנה התעשייה המלכלך, ומעבר עובדים בין שני החלקים במהלך היום.
חלק מהעובדים היושבים במשרד הם קבועים, אלו קיבלו חדר אישי לשירותם, ואילו חלק אחר מהעובדים הם מנהלי פרוייקטים בשטח, המגיעים למשרד לשעות ספורות בלבד בשבוע, להם הקצנו חללים קטנים יותר וישיבה על "בנצ'ים" – שולחן עבודה משותף, עם הפרדה אקוסטית בין עובד לעובד.

חשוב לזכור שמעבר ל"רשימת המכולת" שיוצרת הפרוגרמה, מקיפה ככל שתהייה, חשוב מאוד להבין את אופי המשרד, אופי העובדים וכמובן אופיו של המנכ"ל הנותן את הטון ומשרה את האווירה בחלל. לכן,  בתחילתו של הפרוייקט ערכתי  "מחקר משתמש" קצר ומהיר שעזר לקבל החלטות תכנוניות ועיצוביות חשובות.

סגנון העיצוב הנבחר הוא סגנון תעשייתי המשלב צבעוניות מונוכרומטית עם חומריות טבעית וחשופה – תקרת הבטון נשארה חשופה וכמוה גם קיר הממ"ד, כשכל הכנות החשמל, האינסטלציה והמיזוג הושקעו בבטון במדוייק. כל גופי התאורה נבחרו כבר בשלב התכנון והותאמו לגובה המשרד וצרכיו בשעות האור והחשיכה. כשגופי התאורה המאירים את שולחנות הכתיבה בוצעו לפי מידה בסדנה של קמחי תאורה.
לאורך המשרד הוצבו ספריות ברזל בצבע שחור שהותאמו לצרכיו של כל משתמש. הריהוט המשרדי

נבחר באפור בהיר ועדין. פרקט באלון טבעי מחמם את האווירה התעשייתית. מערכת המיזוג הוסתרה בתקרת המטבח, האזור היחיד בו התקרה הונמכה והוסתרה, וממנה יוצאות תעלות מיזוג חשופות לרחבי המשרד, תעלות המיזוג נצבעו בשחור מט, המתאים לגוון גופי התאורה.
בכניסה למשרד, עקב מיעוט קירות, תוכנן עמודון ברזל עליו מוקמו כל הדלקות התאורה, העמודון בוצע אף הוא על ידי וישס גלרי לפי מידות מדוייקות של אביזרי החשמל הייעודיים.

הממ"ד, חלל שפחות נעים לשהות בו, ולא נהנה מחלונות המסך של המשרד, הוקצה למגוריהן של המדפסות הרבות במשרד ומשמש כחדר תפעולי ומחסן.

חדר הישיבות זכה לקיר בטון חשוף של הממ"ד הצמוד אליו, עליו נתלה מסך המשמש לתצוגת בזמן פגישות. ארון ברזל גדול, שהוא חלק מהספריות המלוות את המשרד לכל אורכו, מסתיר בתוכו ארונות חשמל תקשורת ומחשבים.
וילונות גלילה צרפתית חשמליים, שמוקמו בתקרת קיר המסך, מאפשרים הצללה במשך שעות השמש הישירה, ושמירה על פרטיות בערב, אם נדרשת.

העיצוב המונוכרומטי והשימוש בחומרים טבעיים מחברים אותנו אל הטבע, מחזיר לשורשים ומאפשרים תחזוקה קלה ונוחה החשובה כל כך בעיצוב חללים ציבוריים ובכללם משרדים.
גם חלון המסך בקדמת המשרד המאפשר מבט ישיר החוצה, עוזר לחיבור פנים חוץ, החשוב כל כך במהלך שעות העבודה הרבות אותן אנחנו מבלים במשרד.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

עדי אדליס עוסקת בתכנון ועיצוב פנים, היא שייכת לאסכולה חדשה ומתקדמת של מעצבים, אשר שואבים ידע והשראה בינלאומיים, ומיישמים אותם תוך אינטרפרטציה מקומית בהתאמה אישית ויצירת סיפור בלעדי וייחודי, בכל בית, דירה, משרד או חלל.
אדליס חתומה על בתים, דירות, משרדים ופרויקטים רבים ומגוונים ברחבי הארץ, מרצה ומייעצת לגורמים מקצועיים בעיצוב פנים. עבודותיה פורסמו בספרות מקצועית וזכו בפרסי עיצוב.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.