בית פרטי 5 חדרים במושב סתריה

צילום: סיון מויאל

גודל הנכס

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

זהו בית ותיק בן 4 מפלסים במושב ליד רחובות שהיה בית ילדותה של אם המשפחה וזקוק היה לשיפוץ מאסיבי כדי להכניס בו שינויים עכשוויים המתאימים לצרכי המשפחה כיום ולהפוך אותו לצעיר ורענן.

הם זוג מיוחד ולהם 3 ילדים ביקשו לתכנן מחדש את ייעוד החדרים בבית בהתאם לאופי חייהם כיום ולתפור לכל דייר את החלל האינטימי שלו כשהבקשה המרכזית היתה בית משוחרר ומואר.

הבקשה העיקרית שלהם היתה שאקח את המושכות ואוביל את הפרוייקט לאורך שלביו השונים.

הם נתנו לי חופש בהחלטות ובבחירות וסמכו על ההכרות המעמיקה ששלי איתם שהיוותה להם שקט ובטחון. כמו בכל פרוייקט שלי אני מתחילה בלחקור את הצרכים ולהעמיק בהבנה שלי את הדיירים.

הבית עבר שינויים מבניים בתוכו תכנון מחדש של המטבח והרחבתו, חלוקת חדרים מחדש, בירור מעמיק של הביחד המשפחתי ויצירת מקומות קסומים לבילוי וקריאה כמו חדר המשפחה ופינת הקריאה המיוחדת בסלון, התאמת נגרות אישית לכל דייר, תכנון מחדש של 3 חדרי מקלחת והתאמתם באופן אישי למשתמשים, שיקום הגינה והצמחיה, צביעת הבית מבחוץ, הוספת דק וטיפול בגג.

תכנון הבית שמר היטב על עבודת האדריכל יוסי יחיעם ממשרד יחיעם-דביר אדריכלים שהוא גם שלא במקרה דודה של האם.

 

המפגש המרגש בין אדריכלות ישנה וטובה לבין תכנון ועיצוב מודרני ועכשווי שמשלב את העבר וההווה, הם שלוקחים את הבית למחוזות אחרים.

החשיבה שלי היתה בראש ובראשונה לתת כבוד לעבודת האדריכלות ועל כן עבודת העיצוב נשענת עליה והתוצאה הסופית היא הניגודיות בין עבר להווה, בין ישן לחדש, בין מבנה ותיק למבנה עם מראה צעיר.

זהו בית שיש בו הכל והוא בעיקר שובר מוסכמות עיצוביות כשעבודת העיצוב משלבת ברגישות בין זמן העבר לזמן ההווה, בין ישן לחדש, בין יסודות כפריים לעיצוב מודרני.

הצורך לשמר חלק מהעבר התבטא בהשארת אבני הכורכר בכניסה מחוץ לבית, הריצוף המקורי של הבית העשוי אבן שיש חלילה הושאר אחר כבוד ומעליו נבנתה פלטת צבעים של שחור/אפור/לבן עם זריקות צבע בכל חלל וחלל – כמה מפתיע ושונה הוא לקבל בירושה חומר המזוהה עם הסגנון הכפרי בגוון חם ולתכנן מעליו את הנגרות והריהוט במראה מודרני בגוון קר מה ששבר מוסכמות עיצוביות ומהווה לבית אופי מיוחד כמו גם דלתות הבית העשויות עץ מלא שפורקו בזמן השיפוץ והוחזרו אחר כבוד למקומן, אמנות וספרות שדיירי הבית אספו עם השנים ומצאו את מקומם החדש.

הטבע הנשקף מבין כל פתחי הבית השונים נשאר אף הוא משתקף ומתוך בחירה ורצון לתת לו מקום, לא נעשה שימוש בוילונות.

אחד הפרויקטים המאתגרים שיצא לי לתכנן ואני מאד גאה בו.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

נעים מאד. אני רויטל רודצקי מעצבת פנים 21 שנים, מומחית להום סטיילינג, בלוגרית ומרצה בתחומי העיצוב והצבע ומנטורית למעצבות בתחילת הדרך. בכל בית טמון פוטנציאל למימוש ואני מאמינה שניתן לתכנן אותו בהטעמה מירבית לדייריו,
התכנון הוא השלב בו אני מתאימה את הבית אליכם כמו כפפה ליד. החומרים, הצבעים, הטקסטיל ואביזרי הנוי כולם מספרים את סיפור הבית דרך העיניים שלכם והיד שלי.
התכנון המדוייק, ההשראה המתורגמת והליווי לחנויות הם הדרך שלי לספר את הסיפור של של הבית למי שנכנס אליו.
משלב החלום ועד לביצוע כל הדרך עד לאחרון הפריטים שיונחו על שולחנכם. מבחינתי יש רק דרך אחת להפוך חלל לבית והיא ביחד ובשיתוף פעולה מלא לאורך כל הדרך.
יחד נהפוך חלום לבית ותהליך עיצוב לחוויה.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.