דירת גן 5 חדרים במודיעין

צילום: אורית ארנון

גודל הנכס

145 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

הם הגיעו אלי בשלב התלבטות גדולה האם לחפש בית חדש או לשפץ את הנוכחי. הצורך הראשי שהם העלו היה במציאת מקום עבודה בבית שיהווה קליניקה לאם המטפלת. הוא ביקש להכניס אור ולפתוח את החלל ולנשום, היא רצתה בית חם ונעים ומזמין, כזה שיהיה בו גם מקום לאחסן מה שיותר בכל פינה שהיא, כדי למנוע את אי הסדר והבלאגן.

כשהתחלתי לתכנן כבר בשלב השרטוטים, ראיתי את האפשרות להפוך בין מיקום המטבח והסלון. המטבח במקומו הנוכחי היה תחום, צפוף וסגור ולא מואר על אף שהיו בו שני חלונות וצמוד אליו, חדר מזווה הפונה אל הגינה הצידית.
הסלון פנה לגינה אמנם, אך היה חשוך מאד ולא מנוצל ובין שני החללים הללו הפריד קיר ארוך עליו נשענו הטלויזיה והמזנון.

בעצם החלפת מיקום המטבח והסלון והורדת הקיר החוצץ ביניהם, נסגר חדר המזווה שכיום נשענת עליו הספה ונפתח קיר הסלון ליציאה הצידית לגינה שם תכננתי פינת עבודה קטנה המאפשרת ישיבה עם מחשב.

המטבח קיבל שטח גדול והרעיון למקם אותו ליד היציאה לגינה עונה על הצורך של המשפחה באירוח תכוף. האי במטבח מוקם בצורה מקבילה לארונות ובשעת אירוח גדול נפתחות החוצה דלתות האלומיניום דמוי הבלגי אותם החלפנו מדלתות ההזזה שהיו ומאפשרות הצמדת שולחן הגינה לאי כהמשך רציף אליו.

על פינת האוכל ויתרנו כדי שהאי יוכל לשמש גם כמשטח עבודה גדול לבישול ואפיה וגם לישיבה של כל בני המשפחה. בימות החורף הגשומים בהם לא ניתן לארח כמות אנשים גדולה בגינה כהמשך לאי, נפתחת הקונסולה בכניסה לשולחן אוכל שמצטרף אל האי מצידו השני ומשלימה עוד 8 מקומות ישיבה.

הסלון במקומו החדש, איפשר לספה ארוכה במיוחד לארח כמות יפה של אנשים. אחד מהחלונות הסטנדרטיים שהיו קיימים שם, קיבל פרשנות אחרת ועיצבנו אותו מחדש לחלון צרפתי בו ניתן לשבת ולקרוא ולצפות החוצה על הנוף.

הפתרון לקליניקה הגיע כשאפיינתי את הצרכים של שאר בני הבית הלוא הם הילדים. בת מתבגרת ושני בנים.
השנה יוצאת המתבגרת לשנת מכינה לפני השרות הצבאי וחוזרת רק בסופי השבוע, כך מתאפשר שהחדר ישמש את האם לקבלת קהל בימות השבוע כולו ובסופי שבוע את הבת. הקירבה לשרותי אורחים השפיעה גם היא על ההחלטה כך שמי שמגיע לטיפול לא נכנס לחלל הפרטי של הבית וקרוב מאד לדלת הכניסה.
את בחירת הצבעים בחדר ועיצובו עשיתי עם האם והמתבגרת ביחד ובהסכמת שתיהן כמראש הוסכם על זמני השימוש בחדר ולצורך מה.

יצירת אוירה חמה ומזמינה מתבטאת בשילוב וחיבור החומרים יחד. הבחירה הראשונה שנעשתה היתה אריחי גרניט פורצלן איטלקיים דמוי פרקט, בקורות רחבות וארוכות המשוות לרצפה אוירה חמה וכפרית במיוחד. חזיתות המטבח נבחרו בהתאמה לסגנון הפרקט ונוסף להן קנט המזוהה עם הסגנון הכפרי. בכדי לאזן ולהכניס את המודרני, כל שאר הפריטים נבחרו כקונטרסט. ספה, שולחנות קפה, קונסולה, שטיח ואביזרים נקיים במראה ובגווני האפור המודרני והנקי.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

נעים מאד. אני רויטל רודצקי מעצבת פנים 21 שנים, מומחית להום סטיילינג, בלוגרית ומרצה בתחומי העיצוב והצבע ומנטורית למעצבות בתחילת הדרך. בכל בית טמון פוטנציאל למימוש ואני מאמינה שניתן לתכנן אותו בהטעמה מירבית לדייריו,
התכנון הוא השלב בו אני מתאימה את הבית אליכם כמו כפפה ליד. החומרים, הצבעים, הטקסטיל ואביזרי הנוי כולם מספרים את סיפור הבית דרך העיניים שלכם והיד שלי.
התכנון המדוייק, ההשראה המתורגמת והליווי לחנויות הם הדרך שלי לספר את הסיפור של של הבית למי שנכנס אליו.
משלב החלום ועד לביצוע כל הדרך עד לאחרון הפריטים שיונחו על שולחנכם. מבחינתי יש רק דרך אחת להפוך חלל לבית והיא ביחד ובשיתוף פעולה מלא לאורך כל הדרך.
יחד נהפוך חלום לבית ותהליך עיצוב לחוויה.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.