דירה 5 חדרים בכפר סבא

צילום: אורית ארנון

גודל הנכס

130 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

סוג הפרוייקט

על הפרוייקט

בשלהי החופש הגדול קיבלתי פניה מאתגרת: משפחה שעתידה הייתה להיכנס לבית חדש מיד לאחר החגים, ביקשה לעצב את ביתה. למרות לחץ הזמן החלטתי להירתם למשימה.

מדובר בדירת קבלן חדשה שהיו בה מספר אתגרים: המטבח בעל שטח אחסון קטן, ובינו לבין פינת האוכל ניצב קיר חוצץ שלא איפשר למקם שולחן בגודל סביר. בנוסף, חדר הרחצה המרכזי היה חשוך ולא היה מקום לארון לשתי הבנות. גם חדר הרחצה של ההורים וחדר הארונות שלהם היו קטנים מאד ולא פונקציונליים.

הדיירים הביאו חלק מהריהוט מביתם הקודם – שולחן האוכל והכיסאות, הספה בסלון, מיטת ההורים והמיטות של הבנות. החלטנו להשתמש בריהוט הקיים כהשראה לבניית הקונספט לדירה החדשה, וכך התקבלה דירה חמה ומודרנית עם מוטיבים אורבניים קלים".

במסגרת השינויים שנדרשו בבית, הוחלט להסיר את הקיר שחצץ בין המטבח לפינת האוכל. הדבר הגדיל הן את שטח המטבח והן את פינת האוכל. בנוסף, הוחלפו במטבח הידיות שנתן הקבלן בידיות ברזל שחורות, והוסרה יחידת הארונות הגבוהים ובמקומה תוכנן קיר חדש בנגרות מותאמת. בכך נוצר מטבח מרווח בצורת ח. על הדופן הפונה לסלון שילבנו יחידת מדפים כדי שהיושבים בסלון יראו אלמנט מעוצב. באשר לפינת האוכל, היא כאמור הובאה מהבית הקודם, אך הכיסאות נצבעו בשחור ונוספו לה פרטי סטיילינג ברוח המראה החדש.

בכניסה לבית מוקמה קונסולת ברזל שחורה ועליה פרטי נוי. הקונסולה ממשיכה את הקו האורבני, ומשתלבת היטב עם ידיות הברזל החדשות במטבח, הכיסאות השחורים בפינת האוכל והשולחנות בסלון.  להוספת חמימות, הדירה חופתה כולה בפרקט למינציה דמוי אלון, ונוספו שטיחים ווילונות להשלמת הטאץ'.

פלטת הצבעים בסלון נרקמה מסביב לספה האפורה שהביאו עמם הדיירים, וכך שולבו גווני אפור ושחור עם ירוק-טורקיז עמוק וצהוב. לקבלת מראה אורבני השתמשתי בחומרים כמו ברזל ועץ, ובחיפוי טיח אפור לקיר הטלוויזיה. מנגד, בכדי לרכך ולחמם מעט את האווירה המודרנית הזאת, הלכנו על מזנון שחור בעל מראה כפרי. הכורסה והכריות שנבחרו ממשיכים את הצבעוניות שנבחרה, ומשלימים את האווירה.

בין הפריטים שהובאו מהבית הקודם, הייתה גם המיטה הלבנה של ההורים. מיטה זו, בשילוב העובדה שכולם היו סביב חופשה, עוררה בי השראה יוונית. הצעתי שהקונספט לחדר השינה ולחדר הרחצה של ההורים יהיה חופשה יוונית, וכדי לייצר את האווירה נבחרו גווניי כחול, לבן ועץ". לצד המיטה הוצבו שידות שונות בגווני לבן ועץ, והקיר שמאחוריה נצבע בכחול עמוק.

החלטה חשובה שהתקבלה בנוגע ליחידת ההורים, הייתה לאחד את חדרה הרחצה שלהם עם חדר הארונות. בכך התקבלה מקלחת מפנקת המעניקה תחושה של חופשה. גם בחדר זה נעשה שימוש בגווני כחול, לבן ועץ. במקום חדר הארונות, מוקם בתוך החדר ארון קיר רחב המשלב בתוכו טלוויזיה.

דגש גדול הושם גם בחדר המשותף של שתי הבנות. מדובר בילדות מלאות תעסוקה וחלומות, שאוהבות לרקוד וליצור.  יש להן אוסף מיניאטורות של נסיכות והן חלמו על פינת איפור בחדר. לכל בת הוקצתה פינה משלב בחדר, ובהתאם לדרישותיהן הן קיבלו פינת איפור נסיכותית, פינת קריאה ואזור משחקים. גם אוסף המיניאטורות של השתיים קיבל מקום של כבוד, וניתלה בגאווה על הקיר. חדר המשחקים מאגד בתוכו את כל מה שהבנות אוהבות לעשות. גם חדר הרחצה של הילדות שודרג – הקיר שחצץ בינו לבין חדר השירות הוסר, וכך התאפשר להכניס ארון גדול ולהאיר את החדר.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

 ברוכים הבאים. אני רוית רוד, אמא לשלושה, תושבת קרית אונו, הום סטייליסטית בעלת 11 שנות נסיון המתמחה בעיצוב והלבשת דירות קבלן, דירות יד 2 ובתים פרטיים. בנוסף מרצה בסטודיו B6, בלוגרית ומנטורית למעצבים בתחילת הדרך.

להפוך חלל לבית זה הכי מרגש שיש מבחינתי.  אני מאמינה שניתן לחולל שינוי גדול גם ללא שבירת קירות. הצבע, החומר, הטקסטיל, האוספים, הפריט הנוסטלגי שהתיישן, כל אלה הם הסיפור שלנו ואין כמו לספר את הסיפור באמצעות המקום הכי חשוב שיש- הבית שלנו.

אני כאן ללוות אתכם משלב החלום ו"עד המסמר האחרון".

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.