דירה 4 חדרים ברמת אביב

צילום: שירן כרמל

גודל הנכס

110 מ"ר

סגנון העיצוב

,

מיקום

על הפרוייקט

דירה ישנה בבניין רכבת ישן ברמת אביב ליד האוניברסיטה, כשנפגשתי עם הלקוחות פעם ראשונה, פגשתי זוג צעיר (צעיר ממני) ומגניב. היתה פגישה נעימה וכיפית, היא היתה קלילה, הוא היה יותר רציני אבל היה חיבור מיידי. כשהגעתי לראות את הדירה, מצאתי דירה ישנה, במצב לא טוב בכלל, מחולקת רע, חשוכה ולא מזמינה. הדירה הזו לא הסתדרה לי עם הזוג הזה בכלל, היה ברור שצריך לשבור הכל, שאין מה להציל.

הלכנו על דירה בהירה ומינימליסטית, כדי שייכנס מקסימום אור. רצינו לייצר מרפסת כדי להגדיל את ההנאות שיש לבית להציע, להכניס את העצים של רמת אביב פנימה.

בקומה התחתונה מיקמנו סלון ואחריו המרפסת, מטבח שהוא מאין קוביית בירץ', ושירותי אורחים מוסתרים בתוך קוביה שחורה עם תריס ישן שחור כדלת הזזה.

בקומה העליונה, הוספנו עוד חדר רחצה כדי לייצר מאסטר הורים, שני חדרי שינה לבנות הקטנות, ועוד חדר רחצה כללי.  את המרפסת שירות שהיתה הקטנו טיפה לטובת המאסטר, שם מיקמנו מכונת כביסה ושאר הירקות.

הלכנו על מינימום חומרים, עץ בירץ' ובטון על גווניו השונים. הרצפה שבחרנו היא אריחי טראצו 60/120 אפרפרה, ליטשנו וחשפנו את המדרגות המרחפות, הצמדנו להם מעקה חדש לבן כדי לא לגנוב מהן את הפוקוס, בקומה למעלה השתמשנו בפרקט כי אין דבר נעים יותר מללכת על פרקט. גם למעלה הידהדנו שוב את הבירץ', פעם בארון רחצה של ההורים ובארון הגדים, פעם חיפינו את הקיר ברחצה של הבבנות ופעם בצעצועים שיש לקנות בחדר. בין לבין השארנו את הבית לבן ובהיר כדי שיהיה איזון נעים עם דיטיילים קטנים של שחור, שתמיד עובד.

הלקוחות זרמו איתי על הכל, איפה שלא איתגרתי אותם, הם הלכו איתי בעיניים עצומות. היה לי לעונג לעבוד איתם. שלב התכנון נעשה בקפידה כך שהשיפוץ עצמו עבר חלק ונעים ועמד בזמנים. חודשיים וחצי מהיום שהתחלנו את השיפוץ, הם עברו לביתם החדש עם תינוקת בת שלושה שבועות, רק לפרוק את הארגזים וזהו.

תודה בר ונבו שאתם אתם.

קרא עוד

קרא פחות

על המעצב\ת

קוראים לי דפנה (במלעיל) ואני מעצבת פנים. מאז שאני קטנה, טיילתי הרבה בעולם. מפגש של חומרים, עיצוב, אדריכלות תמיד משכו אותי, אז אימצתי הרבה לחיקי, חיקיתי סגנונות, העתקתי – כי כבר אי אפשר להמציא כלום…אבל כשנדרשתי לעשות את הבית שלי, חלל משלי, לעצמי, כרטיס הביקור שלי, פרוייקט הדגל בו אני הלקוחה של עצמי – שם הכל הסתחרר לי. פתאום הכל נראה לי רועש וככ זמני ובר חלוף.

התחלתי לחקור את המינימליזם פשוטו כמשמעו. לא יפני, לא סקנדינבי. מינימלי. בזמנים כמו שלנו, שיש את המושג FOMO והכל ככ רועש, ורשתות אופנה מתחילות לייצר ריהוט ואקססוריז לבית ומעודדות להחליף את הסטייל ארבע עונות בשנה, מבחינתי הבית צריך לשקף משהו יציב, להיות על זמני ונאמן לחומר ולכנות. כי כל השאר מתקלה ונהרס ברגע. משמעות של בית היא אחרת.. וכך צריך להתייחס אליו. פשטות זה כח מבחינתי, אי אפשר להישאר אדיש לזה, לתת מקום ונוכחות לדברים החשובים באמת.

אז זה התהליך שעוברים איתי, כשניגשים לעבוד איתי על הבית שלכם… אני "אפשיט" אתכם לבסיס שלכם, נשים את הרעש בצד, ונייצר חלל מדוייק ולא עמוס. שייתן לכם שקט, מקום מפלט, שנעים להיות בו, לארח בו, לקבל בו השראה… כמו שבית צריך להיות.

מינימליזם זה לא רק סגנון – אלא דרך חיים.

קרא עוד

קרא פחות

דברו עם המעצב/ת

ידוע לי כי בהשארת פרטי האישיים לחזרה לקבלת פרטים נוספים אני מאשר/ת לחברה להתקשר אליי בשיחה שיווקית.