בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

סולחים לכם: טעויות בעיצוב חדר הילדים

אנחנו תמיד רוצים לתת לילדים שלנו את ההכי טוב. אם זה האוכל הבריא ביותר, הצעצועים החדשים ביותר או חדר ילדים מעוצב בצורה היפה ביותר.

עיצוב חדר הילדים הוא סוג של הגשמת חלום הילדות שלנו, אנחנו משקיעים בו מחשבה רבה ודואגים שיהיה לקטנטנים שלנו מקום טוב, נעים ומעוצב לגדול בו, לישון בו, לשחק בו ולעשות בו בעצם כמעט הכל.

תהיו בטוחים שבדיוק כמו הילדים שלכם, גם הילדים שלנו (ושל כולם) מצליחים להחליף תחביבים, חוגים, צבעים אהובים ורצונות על בסיס יומי. לכן חשוב להשקיע מחשבה רבה בעיצוב החדר האישי שלהם בצורה שתתאים לזמן רב. אז גם אם כבר עיצבתם את כל הבית לבד ואתם חושבים שעיצוב חדר הילדים זו משימה ש'קטנה עליכם' אספנו עבורכם את חמשת הטעויות שכמעט כל הורה עשה והצטער עליהם. תודו לנו אחר כך.

עיצוב טוביה פנפיל | צילום שירן כרמל
עיצוב לילך צוריאל | צילום איתי בנית

הכל במידה

למלא את החדר בריהוט שלא תואם למידות שלו או למידות הילד

אם אתם כמונו אז כשאנחנו חושבים על הילדים שלנו אנחנו חושבים על אנשים קטנים. אבל למרות גודלם הקטן, הרהיטים שלהם תופסים הרבה מקום. אולי עכשיו זה נשמע לכם כמו מובן מאליו אבל מומלץ במיוחד למדוד את חדר הילדים לפני שרוכשים את האלמנטים השונים ולהתאים את הרהיטים למידותיו של החדר (ושל הילד כמובן). אנחנו מבינים את החשיבה על העתיד ואפילו מאוד תומכים בה. אבל חשוב לתת לילד תחושת שייכות ולבחור ברהיטים שתואמים למידות שלו. לא למלא את החדר ברהיטים ענקיים שיחסמו אותו ולא יאפשרו לו לגדול, לשחק ולהתפתח בחדרו הקטן. לאחר שרכשתם את הרהיטים שימו לב למיקום שלהם, דאגו שהכל נגיש לו ונח ושהוא לא ירגיש קטן מידי עבור החדר שעיצבתם עבורו.

עיצוב יונית שטרן | צילום שירן כרמל
עיצוב מיכל גרינברג פוקס | צילום אורית ארנון

לא חושבים על הסדר

מקומות אחסון רבים

אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב חדר ילדים זה מקומות אחסון. לרוב, יש לנו נטייה כהורים לחשוב שאם נעצב חדר ילדים בסגנון מינימליסטי/ מודרני/ נקי אז חדר הילדים יישאר מסודר. לפני שתנסו את זה בעצמכם נגלה לכם שלא. לא משנה מה העיצוב אותו בחרתם לקטנטנים שלכם הם ימצאו דרך לבלגן את החדר. ולכן, אל תזניחו את פתרונות האחסון. ואם תשאלו אותנו, זה אחד האלמנטים שצריך לקבל מקום של כבוד בתכנון חדר הילדים ואף להפוך לחלק בלתי נפרד ממנו. מקומות אחסון רבים ומתוכננים יעזרו לילדכם לשמור על הסדר, יעזרו להם לדעת איפה כל דבר נמצא ובכללי, מקומות אחסון יעשו הם (ולכם) סדר בעיניים. יש מגוון רחב של מקומות אחסון פונקציונליים ומיוחדים שיתאימו במיוחד לחדר ילדים – אם זה ספסל מרופד בו הם יכולים לאחסן צעצועים, שידת מגירות, כוורות ואפילו קופסאות מעוצבות בארון הבגדים. בחרו בכמה שיותר מקומות אחסון, תכננו אותם מראש וכך תעזרו להם (ולכם) לשמור על הסדר.

עיצוב רוני ארליך | צילום דנה סטמפלר עשהאל
עיצוב יונית שטרן | צילום שירן כרמל

עם כל האהבה

אל תלכו רחוק מידי אחרי קונספט עיצובי

גם אם הילד שלכם מטורף על פוקימונים וגם אם הילדה שלכם מאוהבת במיני ומיקי, אל תתפתו להפוך את העיצוב של החדר כולו לפי האהבה הזאת. גם כי לילדים יש נטייה לשנות את דעתם במהירות האור ואתם בטח לא רוצים למצוא את עצמכם מעצבים כל יום מחדש וגם כי עיצוב לפי נושא מסוים מאבד את הרלוונטיות שלו יחסית מהר. עצבו עם חשיבה על העתיד. שילוב אלמנטים מעולמם הפנימי של הילדים שלנו זה דבר מעולה שמפתח אותם ונותן להם מקום פרטי משלהם לגדול בו אבל אנחנו ממש ממליצים לא ללכת עם זה רחוק מידי ולהשאיר לקטנטנים מקום לשנות את דעתם ולאהוב דברים נוספים/אחרים ולהצליח לשלב את זה בעולם הפרטי שלהם.

עיצוב אפרת מידן | צילום הילה עידו
עיצוב טוביה פנפיל | צילום שי אפשטיין

שניים זה תמיד ביחד

חדר ילדים משותף

עבדתם על זה קשה במיוחד ועיצבתם עבור כל אחד מהילדים שלכם את החדר המושלם עבורו. בחרתם לו את הפריטים המיוחדים שהוא הכי אוהב, השקעתם, צבעתם, התרוצצתם – הכל כדי שיהיה להם הכי נעים ונוח בעולם. ובסוף? אתם מוצאים את עצמכם מעבירים שמיכות ומזרנים באמצע הלילה כי שני הקטנטנים שלכם, מסתבר, מעדיפים לישון ביחד. היינו ממליצים לכם לשקול עיצוב של חדר שינה משותף ולהשתמש בחדר הנוסף כחדר משחקים. בצורה הזאת לא תצטרכו להזיז את המזרן של הילד כל לילה מחדש ולספק להם סביבת שינה שקטה, רגועה, חמה, נעימה ומסודרת. במידה והחלטתם לעצב חדר ילדים משותף, אל תשכחו שגם אם הם חולקים חדר, חשוב לתת לכל אחת מהם תחושת פרטיות, אם זה השם שלו מעל המיטה, שידה קטנה שהיא רק שלה או אפילו מדפים קטנטנים עם חפצים אישיים. בחרתם בכל זאת למקם את כל אחד מהקטנטנים בחדר נפרד? אנחנו ממליצים לכם לבחור במיטה נפתחת, ככה לפחות לא תמצאו את עצמכם גוררים מזרנים באמצע הלילה.

עיצוב מיכל וולפסון | צילום איתי בנית
עיצוב נטע גוטמן | צילום איציק נקב

בחירת צבעים בנאלית

צבע בחדרי ילדים

ברוב המקרים כשמדברים על עיצוב חדר ילדות נדמיין חדר ורדרד להפליא וכשנדבר על חדר של בנים נדמיין גוונים של כחול. כאשר אנחנו בוחרים בגוונים הבאנליים התוצאה יכולה להיות.. איך לומר..? די משעממת.

היום, בנות זה לא ורוד ובנים זה לא כחול ואפשר בהחלט להשתמש בצבעים אחרים כדי לשבור את העיצוב המשעמם. אנחנו לא אומרים לכם לבחור בגוונים עזים ונועזים שלא בדיוק מתאימים לחדרי ילדים ויוצרים רעש בעיניים אבל היפטרו מהבנאליות ושלבו גוונים שונים ומגוונים. המלצה חמה מאיתנו לגבי שילוב צבעים בחדר הילדים – בחרו ברהיטים בגוונים ניטרליים והכניסו צבע באמצעות מדבקות קיר, אקססורייז, צביעה של קיר אחד, או כל דבר שעושה אווירה צבעונית ושמחה. בצורה הזאת הרהיטים יהיו רלוונטיים לזמן רב ותוכלו לשחק עם הצבעוניות בהתאם להתפתחות ורצונו של הילד.

עיצוב לירון כהן מגורי | צילום אורן עמוס
עיצוב בטי יעקובסון | צילום אורית ארנון

אז כמו שאמרנו, אין כמו לעצב חדר ילדים. לראות את העיניים הגדולות, הנוצצות והמתרגשות של הקטנטנים שלנו כשהם נכנסים לחדר שהם הכי אוהבים בבית ולדעת שזה הכל אתם. אז אם הצלחנו לגרום לפחות לאחד מכם להימנע מהטעויות שרובנו טועים בהם – אנחנו את שלנו עשינו.

 

אולי יעניין אותך גם...