בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

כוחו של הום סטיילינג: כל השלבים להלבשת הבית

הום סטיילנג, הלבשת הבית, או במילים אחרות – לעצב את הבית בלי לשבור קירות. תחום ההום סטיליינג והלבשת הבית תפס בשנים האחרונות את מרכז הבמה בתחום העיצוב ויותר ויותר אנשים מכירים בחשיבות שלו בחיי היומיום שלנו. בעזרת הום סטיילנג אנחנו לא רק יכולים ליצור חללים יפים ומושכים את העין, אנחנו יכולים גם לשפר את אורח החיים שלנו ולהשפיע לטובה על התחושה אותה אנחנו מקבלים מהבית שלנו. אז איך נבצע הום סטיילינג בחללי הבית בצורה טובה ונכונה?

עוד במגזין:

סוגי חזיתות למטבח: יתרונות, חסרונות וכמה זה עולה? – לכתבה המלאה לחצו כאן

המדריך השלם: כל קבלן והתפקיד שלו – לכתבה המלאה לחצו כאן

שיפוץ חדר הרחצה: כל מה שאתם צריכים לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

עיצוב פנים מעיין רהב | צילום אבי קבלו
עיצוב פנים מעיין רהב | צילום אבי קבלו

כל השלבים להלבשת הבית נמצאים ממש כאן:

לארגן את החלל מחדש

סידור רהיטים

האופן שבו אתם מסדרים רהיטים בחלל המגורים שלכם משפיע הן על הפונקציונליות והן על הנוחות. פריסה מתוכננת היטב מבטיחה שכל רהיט משרת מטרה ומשפר את הזרימה הכוללת של החלל. קחו בחשבון גורמים כגון דפוסי תנועה ומוקדי החדר בעת קביעת הסידור האופטימלי עבור הרהיטים הנמצאים בכל אחד מחללי הבית.

 

ויהי אור

תאורה ואווירה

התאורה ממלאת תפקיד חיוני בקביעת האווירה בבית. ניתן להשתמש באפשרויות תאורה שונות, כגון תאורת אווירה, תאורה מרכזית או תאורת הדגשה. השתמשו בגופי תאורה שונים באופן אסטרטגי כדי ליצור אווירה שונה בחלל המגורים שלכם. אורות חמים הניתנים לעמעום מושלמים ליצירת סביבה נעימה ואינטימית, בעוד שאורות בהירים וקרירים יותר מתאימים לסביבות עבודה ולאזורים הדורשים מיקוד רב יותר.

עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל
עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

פונקציונלי זה היפה החדש

איזון בין פונקציונליות לאסתטיקה

למרות שאנחנו מדברים על הום סטיילנג ואחד הדברים החשובים בנושא הוא האסתטיקה של החללים השונים בבית, חשוב לנו לוודא שהחללים השונים לא רק נראים נהדר, אלא מאזנים בין הנראות לתפקוד ועונים על הצרכים שיש לנו מהמקום בו אנחנו מתגוררים. שימו לב למקומות אחסון, נגישות, עמידות ולאלמנטים השונים אותם אתם צריכים שהחלל ימלא עבורכם. בחרו שפריטים בעלי שימושים שונים כמו ספה הנפתחת למיטה והופכת את הסלון לחדר אורחים, פינת אוכל המשמשת כחלל עבודה ועוד…

 

התאמה מרבית של החלל

בחירת סגנון עיצובי

כדי ליצור חלל שמשקף באמת את האישיות שלכם, התחילו בזיהוי הסגנון העיצובי המועדך עליכם. חקרו סגנונות עיצוב שונים, בדקו מה מאפיין כל אחד מהם ומה התחושה אותה הוא נותן לחלל, בחרו הסגנון העיצובי אליו הכי התחברתם והכניסו אותו אליכם הביתה בעזרת פריטים מיוחדים המאפיינים אותו ואתכם.

עיצוב אילת כהן | צילום הגר דופלט
עיצוב אילת כהן | צילום הגר דופלט

צבע והשפעותיו

בחירת פלטת צבעים

לצבעים יש השפעה משמעותית על מצב הרוח והפרודוקטיביות שלנו. בחירת ערכת הצבעים המתאימה לביתכם יכולה ליצור אווירה המקדמת רגיעה, מיקוד או יצירתיות, בהתאם לצרכים שלכם. לדוגמה, כחול וירוק רכים יכולים לעורר תחושה של רוגע, בעוד שאדומים וצהובים תוססים יכולים להמריץ את החדר.

 

הכניסו את האופי שלכם לעיצוב

שילוב פריטים סנטימנטליים

שילוב פריטים אישיים ומזכרות בעיצוב הבית מוסיף שכבה שלמה של אופי וייחודיות לבית שלכם. הציגו תמונות משפחתיות יקרות לליבכם, יצירות אמנות אהובות או מזכרות מנסיעות שונות כדי ליצור אווירה מותאמת אישית המספרת את הסיפור שלכם.

עיצוב פנים דני בן שמעון | צילום יונתן תמיר
עיצוב פנים דני בן שמעון | צילום יונתן תמיר

להום סטיילינג או הלבשת הבית, איך שתרצו לקרוא לזה, יכולה להיות השפעה גדולה ועמוקה על התחושה אותה אנחנו מקבלים מהחלל ועל ההרגשה אותה אנחנו חשים בבית שלנו. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור צבעים, לסדר את הרהיטים, להאיר את הבית בגופי תאורה שונים ולמלא את אותו באופי הייחודי שלכם שיגרום לארבעת הקירות להפוך למקום מפלט המשקף את האישיות הייחודית שלכם.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם...