בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

שיפוץ חדר רחצה: כל מה שאתם צריכים לדעת

חדר הרחצה הוא בין החדרים החשובים ביותר בבית. זה לא משנה אם אתם אנשים של מקלחת מעוררת בבוקר או אמבטיה מפנקת בערב, לחדר הרחצה חלק גדול בהתנהלות היומיומית של כל אחד מאיתנו, הוא החדר אליו אנחנו נכנסים עוד לפני שפתחנו את העיניים והחדר אליו אנחנו חולמים להגיע בסוף כל יום ארוך ומייגע.

לכן חשוב שחדר הרחצה יהיה חלל חמים ונעים המשרה עלינו רוגע ועונה על כל הצרכים שלנו. החלטתם שהגיע הזמן לשפץ את חדר הרחצה? כדי להבטיח התנהלות נכונה ויעילה בחדר הרחצה המשופץ שלכם אספנו עבורכם את כל הטעויות הנפוצות בשיפוץ, כמה זה יעלה לכם וכמובן איך להימנע מהם.

עוד במגזין:

סוגי חזיתות למטבח: יתרונות, חסרונות וכמה זה עולה? – לכתבה המלאה לחצו כאן

המדריך השלם: כל קבלן והתפקיד שלו – לכתבה המלאה לחצו כאן

אוכל קדימה אוכל: 40 פינות אוכל מושלמות להשראה – לכתבה המלאה לחצו כאן

תכנון חדר רחצה קטן וצבעוני
עיצוב נטע גוטמן | צילום איציק נקב

הטעויות הנפוצות בשיפוץ חדר רחצה ואיך אפשר להימנע מהם

מקום והיעדרו

כידוע, רוב חדרי הרחצה הינם חללים קטנים. לכן אחד הדברים הבסיסיים ביותר שצריך לקחת בחשבון כאשר יוצאים לתהליך של שיפוץ חדר רחצה הוא הגודל שלו. והמיקום של כל אלמנט. אחת הטעויות הנפוצות בשיפוץ חדרי רחצה היא בחירת רהיטים שאינם תואמים לגודל החדר ומיקומם בצורה שגויה שהופכת את ההתנהלות בחדר הרחצה למגושמת וקשה.

כיצד ניתן להימנע מטעות זו?

תחילה מדדו את חדר הרחצה שלכם. לאחר מכן בצעו רשימה של הצרכים שלכם מהחדר והאלמנטים שהוא צריך להכיל. האם אתם מתאפרים בחדר הרחצה? היכן אתם מאחסנים את המגבות הנקיות? כמה אנשים משתמשים בחדר ובאיזה שעות? לאחר שתדעו בדיוק מה אתם צריכים שחדר הרחצה שלכם יכיל נסו למקם כל אלמנט מבלי לפגוע בנוחות השימוש בו. לדוגמה: האם אפשר לפתוח את דלת האמבטיה כאשר ארון האחרון פתוח? לאחר שיש לכם רשימה של כל האלמנטים השתדלו לבחור בדברים התואמים לגודל החדר – גם אם אתם חולמים על שידת רחצה עם שני כיורים או מקלחון מפנק ורחב ידיים. יכול מאוד להיות שגודל חדר הרחצה שלכם לא יאפשר את זה ותצטרכו להתפשר על אלמנטים קטנים יותר. אנחנו מבטיחים לכם שההתפשרות הזאת תהיה לטובתכם ותקל על השימוש שלכם בחדר הרחצה.

 

לשכוח את האוורור

נכון שכל פריט שתמקמו בחדר הרחצה, מסוג האריחים ועד לחומר ממנו עשויה שידת הרחצה, מתאים במיוחד לתנאי לחות ומים. אבל במידה ולא תדאגו לאוורור מספק שידאג להוציא את האדים החמים מהחדר הקטן. אתם תתחילו לסבול מעובש, קילופים רטיבות וריחות רעים.

כיצד תוכלו להימנע מטעות זו?

דאגו לפתחים בגדלים מספקים שיאווררו את החלל וימנעו מאדי המים ליצור רטיבות ועובש. במידה וחדר הרחצה שלכם פנימי ואין באפשרותכם לדאוג למפתח בו ישנם דרכים נוספות לאוורר את חדר הרחצה, ניתן להתקין חלון תקרה, מאוורר או ונטה שדואגת לזרימת האוויר ואוורור החלל. בנוסף השתדלו לשמור על דלת חדר הרחצה פתוחה ככל האפשר על מנת לדאוג לסירקולציה של אוויר, במיוחד ישר אחרי שיצאתם מהאמבטיה.

 

מחסור במקומות אחסון

חדר הרחצה הוא החדר בו אנחנו מאחסנים חפצים רבים. אם זה סטים שלמים של מגבות גוף ופנים, מוצרי טיפוח, ובהרבה מהמקרים גם חומרי ניקיון ונייר טואלט. במידה ולא לקחתם את עניין האחסון בחשבון אתם יכולים למצוא את עצמכם בחדר רחצה קטן ולא מתוכנן עם אוסף של דברים שנופלים, נהרסים ופריעים להתנהלות היומיומית שלכם.

כיצד תוכלו להימנע מטעות זו?

תכננו את מקומות האחסון בקפידה. היום ישנו מגוון רחב של פתרונות אחסון לחדרי רחצה – ממדפים גבוהים מעל האסלה ועד לארונות אחסון מיועדים לחדר הרחצה. בדקו כמה אחסון אתם צריכים ותכננו את המקום בהתאם. כשאתם עושים זאת אל תשכחו את הסעיף הראשון שכתבנו עליו ומקמו את מקומות האחסון בצורה שלא תפריע לאלמנטים השונים בחדר הרחצה.

 

תכנון חשמל לקוי

כולנו יודעים שחשמל ומים לא הולכים ביחד. לכן יש לקחת בחשבון תכנון נקודות חשמל בצורה בטוחה. אפילו בטוחה מידי. מספיקה טיפת מים אחת מהברז בזמן שאתם מצחצחים שיניים וזהו אנחנו לא צריכים לתאר לכם מה קורה אחרי.

כיצד תוכלו להימנע מטעות זו?

בחרו באדם מקצועי לביצוע עבודות החשמל בחדר הרחצה. חשמלאי מוסמך בעל ידע וניסיון ואל תחסכו על כיסוי נקודות החשמל בצורה הטובה ביותר. בנוסף, וודאו כי תכננתם מספיק נקודות חשמל שיעזרו לכם להתנהלות היומיומית בחדר הרחצה ללא מפצלים ואלמנטים נוספים שיכולים לפגוע בבטיחות שלכם. בדקו באילו מכשירים חשמליים אתם משתמשים ותכננו את נקודות החשמל בהתאם.

 

חוסר תאורה מותאמת לצרכים

אנשים רבים נוטים לזלזל בחשיבות של חלוקת התאורה בחדר הרחצה ומוצאים את עצמם עם תאורה שאינה עונה על כל הצרכים שלכם מחדר הרחצה. אם זה אמבטיה חמה אחרי יום ארוך, איפור, גילוח או מקלחת מהירה – לכל אחד מהפונקציות נדרשת תאורה מותאמת ומומלץ לא למקם תאורה אחת בלבד בחדר הרחצה.

כיצד תוכלו להימנע מטעות זו?

חלקו את התאורה בחדר הרחצה. מקמו תאורה חזקה מעל המראה שתאפשר לכם להתאפר/ להתגלח/ לצחצח שיניים, מקמו תאורה רכה ונעימה יותר בחלל החדר שתאפשר לכם להירגע אחרי יום ארוך ותאורה כללית חזקה הממוקמת לרוב בתקרת מרכז החלל. חשוב לתכנן את התאורה מבעוד מועד מכיוון שתוסת של תאורה בחדר הרחצה לאחר השיפוץ יכולה להוסיף עלויות ותקלות.

 

ללכת על בטוח

כשמדברים על שיפוץ חדר רחצה מדברים על הוצאה כלכלית גדולה ורצוי שתהיה חד פעמית. לכן יותר ויותר אנשים בוחרים ללכת על בטוח ולבחור באריחים סטנדרטיים וחלקים בגוונים ניטרליים, בשידת רחצה סטנדרטית ובאלמנטים רגילים היוצרים חדר רחצה אפרורי ומשעמם.

כיצד תוכלו להימנע מטעות זו?

אנחנו לא אומרים לכם לבחור בצבעים עזים שימאסו עליכם אחרי חודש/ חודשיים, אנחנו כן אומרים להעז טיפה יותר. הדרך הטובה ביותר לעצב חדר רחצה על זמני שלא ימאס לכם ממנו לעולם הוא לשלב בין סטריליות נקיה מצד אחד וצבעוני ומרתק מהצד השני. אל תפחדו להשתמש בעץ בחדר רחצה, אל תפחדו להשתמש בצבע במידה בחדר הרחצה. מפחדים להכניס צבע באריחים ובבחירת האלמנטים הגדולים? תמיד תוכלו להכניס צבע באקססורייז ובהלבשה.

אריחים מיוחדים בחדר הרחצה
עיצוב שירי היימן | צילום שירן כרמל

כמה זה יעלה לי: מה העלות לשיפוץ חדר רחצה?

כאשר מדברים על שיפוץ חדר רחצה, עלות השיפוץ משתנה ותלויה במספר רב של גורמים.

תחילה, מה כולל השיפוץ? האם מדובר בשיפוץ כולל לחדר רחצה כולו או שמדובר בהחלפת ריצוף או התקנת ניאגרה? אם בכוונתכם לבצע שיפוץ 'קטן' שכולל החלפת ריצוף ואריחים העלות יכולה לנוע בין 7,000-20,000 תלוי בגודל חדר הרחצה, סוג האריחים אותם בחרתם והמצב הקיים של חדר הרחצה היום.

אם אתם מתכוונים לשיפוץ מקיף בחדר הרחצה הכולל החלפת ריצוף, החלפת חיפויים, פירוק אמבטיה, חיבורי צנרת, החלפת קו מים, התקנת אינטרפוץ, עבודות איטום ועוד, עלות השיפוץ יכולה לנוע בין 15,000-35,000 ואף יותר וגם המחיר הזה תלוי בחומרים בהם תבחרו, בגודל חדר הרחצה ובמה כולל השיפוץ.

לסיכום, מאוד קשה לתמחר בצורה כללית שיפוץ לחדר רחצה – לכל חדר רחצה המאפיינים שלו, לכל שיפוץ צרכים אחרים, לכל חומרי גלם איכות ומחיר אחר ולכל בעל מקצוע התמחות ואיכות עבודה שונה.

עיצוב חדר רחצה מודרני פתוח
עיצוב איריס סוכר | צילום אורן עמוס

בלי לשפץ: איך נשדרג את חדר הרחצה במספר צעדים פשוטים?

חשוב להבין שעל מנת לשדרג את חדר הרחצה לא חייבים לצאת למסע שיפוץ מקיף עם תקציב גדול. יש מספר דברים פשוטים שאתם לגמרי יכולים לעשות לבד על מנת לתת לחדר הרחצה שלכם מראה מרענן וחדש.

התחילו עם האלמנטים הנמצאים בחלל, סל הכביסה, מתלה למגבות, שטיח רחצה. כל אלו יכולים להוסיף לחדר הרחצה אופי ויופי רב והחלפתם יכולה לתת לכם תחושה של חדר רחצה חדש, נעים ומזמין.

החלפתם את כל אלו ועדיין לא הצלחתם ליצור בחדר הרחצה את התחושה אותה רציתם? נסו להחליף את הברזים, את המראה או אפילו את מקומות האחסון. שלבו בחדר אלמנטים דקורטיביים כמו צמחיה מלאכותית ואפילו פסלים או נרות שיתנו לחדר הרחצה שלכם אווירה מפנקת ומזמינה. אם כל זה לא מספיק בדקו על הדבקת ריצוף על הריצוף הקיים, החלפת גופי תאורה או אפילו חידוש האמבטיה. אחרי שתבצעו את כל השלבים אנחנו בטוחים שחדר הרחצה שלכם יהיה כל מה שחלמתם עליו והרבה הרבה יותר.

שידת רחצה רחבה בצבע כחול עם מקומות אחסון
עיצוב אושי דר | צילום נדב פקט

אז עכשיו, אחרי שלמדנו ששיפוץ חדר רחצה הוא לא עניין של מה בכך והבנו שמדובר בעניין חשוב ומורכב בעל השקעה כלכלית משמעותית וגדולה. רגע לפני שאתם פונים לבעל המקצוע על מנת לקבל הצעת מחיר לשיפוץ שלכם, תכננו מראש מהם הדברים אותם תרצו לבצע על מנת למנוע עיכובים והוצאות בלתי צפויות בתהליך יקר ומורכב מלכתחילה.

 

אולי יעניין אותך גם...