בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

סוגי חזיתות למטבח: יתרונות, חסרונות וכמה זה עולה?

לא להסתכל על הקנקן אלא על מה שבתוכו? כשמדובר על חזיתות למטבח ההפך הוא הנכון. בעיצוב מטבחים לא רק שצריך להסתכל על הקנקן, אלא אם תשאלו כל מעצב פנים הוא יאמר שזה אפילו עדיף ומומלץ.

חזית המטבח היא החלק הדומיננטי ביותר בעיצוב שלו והבחירה בה היא זו שקובעת את הקו העיצובי של המטבח ולעיתים אפילו את הקו העיצובי של הבית כולו.

אילו חומרי חיפוי יש?

  • חיפוי לחזיתות מטבח מפולימר
  • חיפוי לחזיתות מטבח מפורמייקה
  • חיפוי לחזיתות מטבח מנאנו
  • חיפוי לחזיתות מטבח מעץ מלא
  • חיפוי לחזיתות מטבח מפורניר
  • חיפוי לחזיתות מטבח מזכוכית
  • חיפוי לחזיתות מטבח מצבע בתנור
  • חיפוי לחזיתות מטבח מאקריל

 

מה ההבדלים בין החומרים השונים? איך נדע להבדיל בין האיכויות השונות? בכתבה הזאת אספנו את כל סוגי החזיתות, היתרונות והחסרונות של כל אחד וכמובן כמה זה יעלה לכם.

אז בואו נתחיל מההתחלה מזה בעצם חזית למטבח וממה היא עשויה?

לפני שנסביר לכם על סוגי החזיתות השונים, רצינו רגע לרדת לרזולוציה נמוכה יותר ולהסביר מהי בכלל החזית? חזית המטבח היא החלק אותו אנחנו רואים. היא אחראית לנראות המטבח כולו ובתכנון ועיצוב מטבח היא אחת הבחירות הקריטיות והחשובות שתעשו. החזיתות הן בעצם דלתות הארונות וחזית המגירות במטבח ומעבר לפן העיצובי שלהן יש להתייחס גם לעמידות החומר.

כמעט באופן גורף כל סוגי חזיתות המטבח מיושמות על תשתית MDF. מהו MDF? MDF הינו ראשי התיבות של medium density fiberboard ובעברית – לוח סיבים בצפיפות בינונית, מדובר בחומר נגרות מלאכותי העשוי מסיבי עץ עדינים ואחידים שעברו תהליך של סינון וניפוי, עורבבו בדבק שרפי, נוצקו לתבניות שטוחות ונדחסו בלחץ גבוהה לקבלת משטח אחיד וחלק שנחתך לפי המידה המבוקשת. אחד היתרונות הגדולים ביותר של פלטות MDF המיוצרות בטכניקה זו היא שמדובר בפלטה מאוד ישרה ואחידה המאפשרת הדבקה וחיפוי של חומרים שונים ויצירת חריצים לעיצובים המתאימים למטבחים בסגנונות עיצוב שונים. למה בעצם צריך לצפות את הMDF? כי הוא אינו עמיד במים. לכן יש צורך לצפות אותו מכל כיוון.

עיצוב רויטל רודצקי | צילום אבי קבלו

פורמייקה בחזיתות למטבח

הפורמייקה היא חומר ציפוי עשוי משכבות נייר בשילוב חומרים מקשיחים שהופכים את ציפוי הפורמייקה לעמיד וחזק. הפורמייקה מודבקת אל דלתות ומגירות המטבח באמצעות שרף לחומר הבסיס של הדלתות שכמו שאמרנו לרוב עשויות מMDF. החומרים המקשיחים מוסיפים לפורמייקה בתהליך הייצור הופכים אותה לחומר קשיח וקשה במיוחד.

יתרונות הפורמייקה במטבח

עמידות – אחד היתרונות הבולטים ביותר של הפורמייקה הוא העמידות שלה. טכניקת הייצור של החומר הופכת אותו לעמיד במיוחד ובמקרה של קבלת מכה הפורמייקה לא תיפגע לכן הפורמייקה נחשבת לאחד החומרים העמידים ביותר בתחום המטבחים.

ניקיון – חומר הפורמייקה הינו קל במיוחד לניקוי לא רגיש לכתמים.

חסרונות הפורמייקה במטבח

נראות – העמידות הגבוהה של החומר הפכת אותו ליישום רק על חזיתות ישרות בלבד. הוא אינו מתאים לחזיתות בעלות מסגרת, בעלות חריטות או פיתוחים שונים. בנוסף הפורמייקה מגיעה במגוון גוונים מאוד מוגבל. במטבחי פורמייקה יש לשלב קנטים אשר מודבקים מצידם של הדלתות, לרוב הקנטים עשויים מחומר פלסטי (PDF) או מאלומיניום וקשה למצוא קנטים הזהים בצבעם לגוון הפורמייקה דבר היוצר דלת בעלת מראה לא אחיד.

עלות חזיתות למטבח מפורמייקה

מטבח בעל חזיתות פורמייקה נחשב למטבח בעלות נמוכה, עלות הפורמייקה למטר רץ מתחילה ב1100 שקלים ויכולה להגיע עד לכ1700 שקלים למטר.

 

חזיתות למטבח בחיפוי נאנו

הנאנו הינו חומר ציפוי איכותי, הוא חלק ממשפחת הפורמייקה אך בזכות הטכנולוגיה החדשנית הוא הפך לחומר מנצח עם תכונות ייחודיות. לנאנו יתרונות רבים שהופכים אותו לנפוץ במיוחד בתחומים רבים בעולם (מעבר לעיצוב מטבחים). הנאנו הוא בעצם שכבת ציפוי עשויה מחלקיקים קטנים במיוחד הנמדדים בננומטר עשויים חומרים טבעיים ויוצרים משטח חלק בעל יתרונות רבים.

יתרונות הנאנו במטבח

עמידות – טכניקת הייצור של החומר מקנה לו עמידות גבוהה מאוד בפני שריטות, מכות, נזקים של חומרי וניקוי ועוד.

נראות – כל חלקי חזיתות מטבחי הנאנו צבועות, בטכניקה הזאת נוצרת חזית ללא תפרים ונוצר מטבח בעל יופי ואחידות הייחודית רק למטבחים ברמת גימור זו. מלבד לאחידות, אחד היתרונות של מטבחי נאנו הוא מגוון הצבעים העצום, בעצם אפשר לבחור כמעט בכל צבע שנרצה.

ניקיון – מדובר בחומר אנטיבקטריאלי דוחה כתמים ועמיד לנזקים של חומרי ניקוי שונים.

יכולת ריפוי – לטכנולוגיית הנאנו ישנה יכולת של ריפוי עצמי, במידה והחזית ניזוקה ניתן לתקן את הפציעות בצורה נקודתית

חסרונות הנאנו במטבח

נראות – החיסון העיקרי של מטבחי הנאנו הוא שאינו מגיע בטקסטורות מעניינות או מורכבות במיוחד. חזיתות הנאנו מגיעות בגימור מט חלק לחלוטין.

יכולת ריפוי – אמנם לחומר ישנה יכולת ריפוי עצמי, מה שלחומרים אחרים בתחום אין. אבל במידה והחומר אכן נפצע ונעשה תיקון נקודתי ניתן יהיה לראות את המקום שעבר תיקון והוא לעולם לא יחזור להיות כמו שהיה.

עלות חזיתות נאנו למטבח

בשל הטכנולוגיה החדשה והייחודית שלהם מטבחי הנאנו נחשבים ליקרים יותר מהחומרים האחרים בשוק. המחיר שלהם עומד על מעל הממוצע בתחום המטבחים.

עיצוב איריס סוכר | צילום אורן עמוס

חזיתות למטבח מעץ מלא

עץ נחשב לאחד מחומרי הגלם היוקרתיים ביותר במטבח, סוגי העץ בהם משתמשים לחזיתות במטבח הם: אלון, מייפל, דובדבן, בוק, אורן, תיק, מהגוני ואגוז. כדי למנוע מצב של התרחבות או התכווצות בשל תנאי המטבח, כל אחד מהעצים עוברים תהליכי ייבוש מיוחדים על מנת להבטיח את עמידותם. מעבר לטכניקות הייבוש כל דלתות העץ מצופות בשכבת מגן המונעת ספיחת לחות ומים ומשמרת אותן לאורך שנים רבות.

יתרונות העץ המלא במטבח

עמידות – ארונות מעץ מלא יחזיקו מעמד זמן רב. מידה וניזוקו ניתן לתקנם בצורה נקודתית על ידי ווקס.

עיצוב – העץ מגיע במגוון רחב של בגנונות, גימורים וצבעים. ניתן לעצב את חזיתות העץ בצורה לא סטנדרטית והם נותנים למטבח מראה ייחודי וחם. בנוסף, את חזיתות העץ קל לצבוע מחדש במידה והחלטתם שבא לכם לעצב את המטבח מחדש.

חסרונות העץ המלא במטבח

מחיר – אחד החסרונות העיקריים של מטבחים העץ הוא המחיר הגבוהה שלהם ביחס לחומרים השונים. העץ נחשב לחומר גלם בעל מחיר גבוהה במיוחד.

תחזוקה – מטבחי העץ הטבעי בניגוד לחומרים השונים בתחום, נזקקים לתחזוקה אחת לתקופה, הם דורשים ניקוי בחומרים מיוחדים המתאימים לעץ בלבד ולא מתאימים לניקוי בחומרים אחרים והם אינם קלים לניקוי.

זמן ייצור – את חזיתות המטבח מהעץ לוקח זמן רב להכין. דבר שיכול להאריך את שיפוץ המטבח שלכם.

עלות חזיתות למטבח מעץ מלא

מטבח בעל חזיתות מעץ מלא נחשב למטבח בעלות גבוהה במיוחד, עלותו משתנה בהתאם לעץ אותו אתם בוחרים ומתחילה ב1400 שקלים למטר רץ ויכולה להגיע עד לכ4000 שקלים למטר ואף יותר.

 

ציפוי פורניר למטבח

הפורניר, נקרא גם ויניר, זהו חומר עשוי שכבה דקה של עץ טבעי, בעובי של בין 2 מילימטר לסנטימטר אחד המצפה את חזית המטבח העשויה MDF, את שכבת הפורניר מדביקים לבסיס חזית המטבח בתהליך מיוחד הנותן לחזית מראה של עץ מלא במחיר נמוך יותר. איכות החזית תיקבע בהתאם לאיכות ההדבקה של החומר.

יתרונות הפורניר במטבח

נראות – הנראות של חזיתות הפורניר זהה כמעט לחלוטין לנראות של חזיתות מעץ מלא. בניגוד למטבחים מעץ מלא חזיתות פורניר מגיעות ממגוון רחב של עצים הנותנים מראה ייחודי ויפה.

מבחר – המגוון הרחב של העצים הטבעיים היכולים לשמש לחזיתות המטבח מספק שלל אפשרויות בחירה לעיצוב המטבח.

מחיר – אחד היתרונות הבולטים ביותר של מטבחים הפורניר זה המחיר. פורניר הוא התחליף המושלם עבור מי שהתקציב לא מאפשר לו לקנות חזיתות מעץ מלא. אבל במידה והתקציב שלכם נמוך ישנם חומרים זולים יותר בהם אתם יכולים להשתמש.

חסרונות הפורניר במטבח

תחזוקה – בדומה למטבח מעץ מלא על מנת להבטיח את נראותו ועמידותו לטווח הרחוק גם הפורניר דורש תחזוקה וניקיון בחומרים המתאימים לעץ בלבד.

עמידות – ביחס לחומרים האחרים בשוק עמידותם של מטבחי הפורניר היא נמוכה. שכן הוא עשוי שכבה דקה של עץ טבעי ולכן יש לו את החסרונות הטבעיים של העץ, הוא בעל עמידות נמוכה בפני מים, חום, שריטות או מכות.

עלות חזיתות למטבח מפורניר

מטבח בעל חזיתות פורניר נחשב למטבח בעלות בינונית גבוהה, עלותו משתנה בהתאם לעץ אותו אתם בוחרים ומתחילה ב1100 שקלים למטר רץ ויכולה להגיע עד לכ2300 שקלים למטר ואף יותר. מחיר נמוך יותר מחזיתות עץ מלא אך גבוהה יותר מחומרים אחרים בשוק.

עיצוב מרב זהר | צילום שירן כרמל

חזיתות זכוכית למטבח

הזכוכית הפכה לאחת החומרים הנפוצים כמעט בכל תחום בחיים ובהתאם לזאת אפשר למצוא אותה גם בעולם המטבחים. בזכות הטכנולוגיה היוצרת זכוכית מחוסמת ניתן להשתמש בזכוכית לחזית המטבח – דבר שלא היה מקובל בעבר בשל רגישות החומר. הזכוכית המחוסמת הינה זכוכית המיוצרת בתהליך מיוחד הכולל שימוש בטמפרטורות גבוהות היוצרים משטחים עמידים מאוד וכמעט בלתי שבירים. חזיתות המטבח מזכוכית עשויים זכוכית עבה, כמעט בלתי שבירה המותקנת בתוך מסגרת אלומיניום.

יתרונות הזכוכית במטבח

נראות – שילוב זכוכית במטבח נותן מראה יוקרתי, נקי וחדשני שלא ניתן להשיג בעזרת שום חומר אחר.

עיצוב – הזכוכית היא חומר עליו אפשר להדפיס כל דוגמה שרק תרצו וכך ליצור מטבח ייחודי שאין לאף אחד.

תחזוקה – הזכוכית הינה חומר קל במיוחד לניקוי. הזכוכית אינה סופגת לכלוך ועמידה במיוחד לכתמים.

עמידות – הזכוכית המחוסמת הינה חומר עמיד במיוחד. היא אינה נהרסת בחום, קור, לחות ורטיבות וכמעט אינה נשברת.

חסרונות הזכוכית במטבח

ניקיון – הזכוכית הינה חומר מבריק עליו ניתן לראות סימני ידיים ולכלוך ולכן המטבח מצריך ניקיון רב ואינו מתאים למטבחים פעילים במיוחד.

מחיר – החיסרון העיקרי של הזכוכית הוא המחיר שלה. ביחס לחומרים אחרים המחיר של הזכוכית גבוהה במיוחד.

עלות חזיתות למטבח מזכוכית

מטבח בעל חזיתות מזכוכית נחשב למטבח בעלות גבוהה במיוחד, עלותו משתנה בהתאם לסוג הזכוכית לתהליך אותו היא עוברת ולסוג העיצוב בו תבחרו ומתחילה ב2000 שקלים למטר רץ ויכולה להגיע עד לכ3000 שקלים למטר ואף יותר.

 

חזיתות מטבח צבע בתנור

חזיתות בצביעה בתנור, נקרא גם אפוקסי. מדובר בשיטת צביעה בה כל ששת הפאות של החזית (החזית, הקנטים והחלק הפנימי של הארון) מרוססים בצבע בחום גבוהה. התהליך נעשה מספר פעמים בצורה זו מקבלים מספר שכבות של צבע וניתן לעשות לחזית כל גימור שתרצו. בשל אחידות הצביעה ניתן לייצר כל חזית שתרצו, עם חריצים, דוגמאות בולטות או שקועות ועוד. בחירת הצבע יכולה להיות מכל אחד מהגוונים של מניפות הצבעים המוכרות, כלומר ניתן לצבוע בכל גוון שרק תרצו.

יתרונות הצבע בתנור במטבח

נראות – הייתרון המובהק של מטבחים בצביעה בתנור הוא הנראות שלהם. הם בעלי מראה נקי ומוקפד ללא סימני תפרים, הדבקות או קאנטים. כל הדלתות צבועות באותו מרקם ובאותו הגוון בצורה אחידה.

חסרונות הצבע בתנור במטבח

עמידות – חזיתות מטבח בצביעה בתנור נחשבות לפגיעות במיוחד. החזית יכולה לקבל שריטות או אפילו להיפצע, ניתן לתקן את הפציעות בצורה נקודתית אך בכל זאת יראו כיצד התיקון בוצע, שיטת גימור זו פחות מתאימה למשפחות עם ילדים קטנים.

עלות חזיתות למטבח בצביעה בתנור

מטבח בצביעה בתנור נחשב למטבח בעלות בינונית, צביעה בתנור מתחילה ב1700 שקלים למטר רץ ויכולה להגיע עד לכ2000 שקלים למטר רץ.

עיצוב רויטל ארז | צילום אורית ארנון

חזיתות למטבח מפולימר

הפולימר הינו חומר סינטטי שהגיע לתחום המטבחים על מנת לתת מענה עמיד יותר לפורמייקה ומספק פתרון לבעלי תקציב בינוני שאינם רוצים להשקיע במטבח כסף רב. הפולימר הינו ציפוי פלסטי המולבש על בסיס חזית המטבח שלרוב עשויה MDF, הוא מולבש על החזית באמצעות דבק בלחץ וואקום בחום, תהליך המעניק לו עמידות גבוהה.

יתרונות הפולימר במטבח

עמידות – הפולימר הינו חומר עמיד מאור. ביחס לחומרים האחרים בשוק הפולימר מעט רגיש למכות ושריטות אבל ניתן להעלים אותם באמצעות חימום.

נראות – חזיתות הפולימר בעלי מראה אחיד ויפה, מגיע במגוון רחב של עיצובים וצבים.

זמן ייצור – מכיוון שמדובר בחומר סינטטי ניתן לייצר את מטבחי הפולימר בצורה מהירה.

ניקיון – הפולימר הינו חומר קל לניקוי בקלות במהירות.

מחיר – ביחס לחומרים האחרים הנמצאים בשוק עלות הפולימר נחשבת ממוצעת, חומר המתאים גם לתקציב בינוני.

חסרונות הפולימר במטבח

חומר – למרות הנראות האחידה שלו ולמגוון העיצובים הרחב שניתן למצוא הפולימר בסופו של דבר הוא עדיין חומר סינטטי שלא מאפשר עיבוד של העץ.

נראות – חזיתות הפולימר לא מאפשרות התקנה של ידיות אינטגרליות.

רגישות – החומר הפולימרי הינו בעל רגישות לחום. עשוי להתקלף באזורים הקרובים לחום גבוהה (ליד התנור, מעל הכיריים)

עלות חזיתות פולימר למטבח

מטבח בעל חזיתות פולימר נחשב למטבח בעלות בינונית נמוכה, עלות הפולימר למטר רץ מתחילה ב1200 שקלים ויכולה להגיע עד לכ2500 שקלים למטר.

 

ציפוי אקריל במטבח

ציפוי האקריל במטבח הוא סוג של פולימר. סוג של פלסטיק אשר המאפיין העיקרי שלו הוא הברק של החומר. תהליך הציפוי של החזית בפולימר כרוכה במספר שלבים. תחילה מודדים את החזית על מנת ליצור פריסה של לוחות האקריל במידה ובצורה המתאימה, לאחר מכן מנקים ומשייפים את חזית המטבח על מנת להבטיח את הדבקת האקיל לחזית בצורה הטובה ביותר באמצעות דבק מיוחד מחברים בין האקריל לחזית ולאחר מכן מלטשים את שאריות החומר והקצוות על מנת ליצור מראה חלק ומוגמר.

יתרונות האקריל במטבח

נראות – לאקריל ישנו גימור חלק ומבריק הנותן למטבח מראה יוקרתי וייחודי.

תחזוקה – האקריל אינו חומר חלק קל במיוחד לניקוי ועמיד בפני כתמים, עובש ולחות. בשל הגימור המבריק הגבוהה מטבחי האקריל נחשבים לעמידים במיוחד.

מגוון צבעים – מטבחים האקריל מגיעים במגוון צבעים רחב במיוחד המתאים לכל מטבח ולכל סגנון עיצוב בו תבחרו.

חסרונות האקריל במטבח

תחזוקה – הברק של מטבחים האקריל גורם להם לא לטשטש לכלוך. על החומר רואים טביעות אצבעות, לכלוך ואבק המצטברים עליהם והם זקוקים לניקיון רב.

עלות חזיתות אקריל למטבח

עלות לחזיתות אקריל במטבח משתנה בהתאם לסוג האקריל, העובי שלו, מורכבות העיצוב ועוד ולכן לא ניתן להעריך את מחירו. ביחס לשוק מטבחי האקריל ממוקמים במקום בינוני באמצע בין המחירים השונים. הם לא יקרים במיוחד אך גם לא הכי זולים.

עיצוב מיכל וולפסון | צילום איתי בנית

איך מתמחרים מטבח ומה הגורמים העיקריים המשפיעים על המחיר?

כאשר מדברים על מחיר מטבח באופן כללי מדברים על ארבעה גורמים עיקריים המרכיבים את המחיר הכולל: גוף הארונות, פרזול, משטח העבודה וציפוי החזיתות.

גוף ארונות המטבח כמעט תמיד יהיה מפלטת סנדוויץ, סיבית או MDF. שלושת החומרים האלו נוחים וקלים לעבודה, עמידים בפני לחות ומים. הפרזול הוא כל מה שלא נחשב חלק מהארון עצמו, לדוגמה: החיבורים, התוספות, המסילות, הידיות והצירים. מחירי הפרזול למטבח יכולים לנוע בין עשרות למאות שקלים תלוי ברמת היוקרה בה תבחרו. למשטח העבודה ישנם סוגים רבים בטווחי מחירים רבים אשר הנפוץ ביותר בישראל הוא אבן קיסר שבעצם הוא אינו שיש טבעי אלא משטח דמוי שיש המתבסס על מינרל הקוורץ.

ואחרון חביב חזיתות המטבח. בכתבה הזאת אספנו לכם את כל סוגי החזיתות, יתרונות, חסרונות וכמה זה יעלה לכם.

 

זכרו שהמטבח זהו האלמנט היקר ביותר בבית שילווה אתכם זמן רב. אל תחששו לחקור, לשאול, להתעניין ולבדוק במספר מקומות עד שתמצאו את המטבח המתאים ביותר עבורכם. אנחנו מקווים שפתחנו לכם את התיאבון ועזרנו לכם להבין וללמוד על כל סוגי החזיתות למטבח ולהצליח לבחור בסוג החזית המתאימה ביותר לצרכים שלכם מהמטבח. אז שיהיה בתיאבון 🙂

*המחירים בכתבה מסתמכים על הערכת סקר שוק ולא מייצגים מחירי רשת מטבחים מסוימת.

אולי יעניין אותך גם...