בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

לעבוד נכון: טיפים של מעצבים לעיצוב חדר העבודה

חדר העבודה של ימינו זכה בחודשים האחרונים למעמד מיוחד: תחת צל הקורונה רבים מאיתנו הבינו שהם צריכים להקצות לעצמם פינת עבודה משמעותית, אמיתית, חדר שיוקדש כל כולו לעבודה ויאפשר לעבוד מהבית בנוחות וביעילות, גם אם כולם בבית. החדר, שבעבר נחשב למעין מותרות ולמשהו שיחידי סגולה בלבד נהנים ממנו, הפך להיות למשהו שקיים בכל בית. אז איך עושים זאת נכון? אספנו בשבילכם צרור טיפים ועצות, בעזרת מעצבים שאנחנו אוהבים במיוחד – בדרך ליצירת חדר עבודה מעוצב היטב.

 

לעבוד בתחושת ריחוף

פינת העבודה בעיצובו של איתם שניר

הפינה הזו נראית כמרחפת מהרגע הראשון שמביטים בה – ונראה שיש בזה משהו משחרר מאוד, אך גם כזה שמאפשר ריכוז של הדברים במקום אחד, ובעיקר סדר. וכפי שאומר איתם, "תהליך של עיצוב בכלל, ופינת עבודה בפרט, מתחיל קודם כול בסדר של כל אזור העבודה, ובניתוח הצרכים שלכם. רק אחרי שלב זה ניתן להתחיל לחשוב על העיצוב שלה, על הצבעוניות, על המיקום ועל הסגנון".

עיצוב איתם שניר | צילום נויה שילוני חביב
עיצוב איתם שניר | צילום נויה שילוני חביב

ליצור תחושה של משרד

פינת העבודה בעיצובה של בטי יעקובסון

נכון, לעבוד מהבית יכול להיות דבר מהנה, אך בסוף כולנו רוצים לחזור למשרד, לאווירה המיוחדת לו, לתחושה שאין לה תחליף. מתברר שאפשר לעשות את זה גם בבית – ורצוי להוסיף ל'מתכון' אור שמש רב. "החדר הזה היה פטיו עזוב והסבנו אותו לחדר עבודה", מספרת המעצבת. "חלון הסקיי לייט החשמלי שומר על כיוון האור ומכניס תאורה טבעית לחדר, כך שגם בשעות היום נעים לשהות בו".

עיצוב בטי יעקובסון | צילום שירן כרמל
עיצוב בטי יעקובסון | צילום שירן כרמל

הכול עניין של אחסון – וגיאומטריה

פינת העבודה בעיצובה של בר בן ישי, סטודיו ברבורית

גם בפינת העבודה הזו הדגש הוא על סדר, אשר זוכה לחיזוק באמצעות הצורות הגיאומטריות שעל הקירות. "חשוב מאוד למיין את החפצים שאנחנו באמת משתמשים ביום־יום, ואת כל השאר לאחסן באחסון שקט, כלומר באחסון סגור, על מנת ליצור אווירה נעימה", אומרת המעצבת. ומה עוד מסתתר כאן? רהיט ישן, שחודש וזכה לידיות ורגליים 'רעננות' – והינה לכם רהיט נפלא לחדר העבודה.

עיצוב בר בן ישי, סטודיו ברבורית | צילום מאיה קרמר
עיצוב בר בן ישי, סטודיו ברבורית | צילום מאיה קרמר

מנה הגונה של כחול – ואחסון פתוח

פינת העבודה בעיצובה של הילה אריאלי

דיברנו על אחסון? גם כאן הרעיון הזה ממשיך, אך כזה המשלב בין שני סוגים: "דאגו לאחסון סגור לכל החומרים, הדפים, הקלסרים והבלאגן – ומקומות אחסון פתוחים לדברים שתמיד כיף לראות בעין – מחברות יפות, חפצי נוי שאוהבים, תמונות משפחתיות וצמחים", מציעה הילה. ואנחנו נגיד שהיחידות הפתוחות גם מאפשרות להדגיש את צבע הקיר היפהפה הזה.

עיצוב הילה אריאלי | צילום דנה סטמפלר עשעאל
עיצוב הילה אריאלי | צילום דנה סטמפלר עשעאל

הכי חשובה זו ההשראה

פינת העבודה בעיצובה של ליהי פולט, סטודיו חיים בנישה

מתברר שגם 'כוך' קטן אפשר להפוך לפינת עבודה ראויה, עיניכם הרואות. מה המפתח לכך? יצירת חלל מעורר השראה, כמו שמסבירה המעצבת: "פינת עבודה יכולה להיות ממוקמת בחדר סגור או בחלל הפתוח בבית. בשני המקרים חשוב ליצור חלל מעורר השראה, מקום בעל נראוּת נעימה ומרגיעה". איך נשיג את זה? נשלב בין מקומות אחסון סגורים אך נגישים לבין מידוף פתוח שעליהם אביזרים מעוררי השראה; נתכנן תאורה אפקטיבית; נבחר כיסא נוח; ונוסיף פריטים משלימים – כדוגמת שטיח יפהפה.

עיצוב ליהי פולט, חיים בנישה | צילום עידן גור
עיצוב ליהי פולט, חיים בנישה | צילום עידן גור

במרכז החלל הציבורי

פינת העבודה בעיצוב ליאת פוסט

פינת העבודה הזאת ממוקמת במרכז החלל הציבורי של הבית ובעזרת עיצוב מדויק נעשתה הפרדה מוחלטת בין שני החללים. "כמי שעובדת מהבית ומבלה את רוב שעות היום שלה בסטודיו הביתי, אני מוצאת כי סביבת עבודה טובה היא כזאת המאפשרת הפרדה מוחלטת בין סביבת העבודה לסביבה הביתית. לא קל לטשטש את הגבולות בעבודה בתוך הבית ולכן חשוב ליצור סביבת עבודה נפרדת ללא הסחות, כזאת שתאפשר לפתח הרגלי עבודה בריאים.

אם הינכם זקוקים לשקט בעבודתכם, צרו הפרדה אקוסטית. אם זקוקים להשראה, צרו לוחות השראה או תלו פריטים או תמונות המעוררים בכם השראה. חשוב להקפיד על תכנון ארגונומי נכון של הריהוט משרדי כמו גם על תאורה נכונה. כדאי לשלב תאורה טיבעית המגיעה ממקור חיצוני יחד עם תאורה מלאכותית אותה יש למקם באופן שיטיב עם המשתמש.

רוב חדרי העבודה אינם משופעים בשטח רב, לצורך כך קיים מגוון רחב של פתרונות איחסון לנוחות ויעילות העובדים מהבית. מדפים נשלפים, מגירות ניידות על גלגלים, שולחן מתכוונן ועוד פתרונות יכולים לייעל ולהקל על העבודה מהבית".

עיצוב ליאת פוסט | צילום טל ניסים
עיצוב ליאת פוסט | צילום טל ניסים

מינימליזם מושך עין – וטיפ פרקטי מאוד

פינת העבודה בעיצובה של ליאת תמר מטרני

פינת העבודה הזאת היא כל מה שמינימליזם שואף להיות: בפשטות, בלי להציע מורכבות רבה מאוד, הפינה הזאת מציעה הכול. והטיפ של המעצבת? הוא פרקטי מאוד: "כדי לשמור על הסדר, מלבד הקפדה על שולחן נקי מפריטים ומניירת רבה, מומלץ להיעזר בארגונית שולחן מעוצבת ובה לסדר את כל מטלות היום. היום אפשר למצוא כאלו שרק המראה שלהן כבר עושה חשק לעבוד".

עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום איתי בנית
עיצוב ליאת תמר מטרני | צילום איתי בנית

חדר בצורת חי"ת הוא דבר נוח במיוחד

פינת העבודה בעיצובה של לירז בוקעי

"בחדר זה בחרתי בארגון החלל בצורת חי"ת ובכך בעצם אפשרתי שולחן עבודה גדול, שבשני קצותיו יחידת מגירות לשירות ובגבו יחידה של ספריית קיר גדולה", מספרת המעצבת. "בחלקה התחתון ישנן יחידות סגורות לאחסון ניירת ומסמכים. הבחירה בצבע הלבן הייתה מושכלת, ומטרתה – להעניק מקום ברור לכל מסת הנגרות". פרט מעניין נוסף: דלת החדר מורכבת למעשה משתי דלתות סבכה, כך שמצד אחד ישנה פרטיות, ומצד שני מתאפשרת כניסה של אור טבעי מהחללים הסמוכים.

עיצוב לירז בוקעי | צילום שירן כרמל
עיצוב לירז בוקעי | צילום שירן כרמל

להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית

פינת העבודה בעיצוב מיכל וולפסון

חושבים על חדר עבודה שלם? על פינת עבודה שתוקם במיוחד? אתם לא חייבים: "פינת העבודה אינה מחייבת חדר ייעודי בפני עצמו, ואפשר לתכנן אותה כחלק ממערך הריהוט הקיים, לצד  אלתורים מקוריים – שיחסכו לכם פיסת נדל"ן של חדר נוסף", מסבירה מיכל. "כדי לחסוך שטח ולקבל ניצול מקסימלי ופונקציונאלי, אפשר לשלב את פינת העבודה בספרייה מודולרית, אשר מממקסמת ומנצלת נכון את השטח, ועם זאת משמשת ליותר מפונקציה אחת". היש לכך דוגמה טובה מזאת שמוצגת לכן כאן?

עיצוב מיכל וולפסון | צילום שירן כרמל
עיצוב מיכל וולפסון | צילום שירן כרמל

ליצור את האווירה המתאימה

פינת העבודה בעיצוב מיכל נידם

כשהעבודה היא חלק בלתי נפרד מההתרחשות בבית, אנחנו חייבים מקום של שקט, של ריכוז ושל פרטיות. איך עושים את זה? כך: בחורים דלת מבודדת רעשים; שמרו על סדר וארגון, בעזרת פתרונות אחסון רבים; השתמשו בצבעים נעימים בעת העיצוב; בחרו בתאורה טובה ומתאימה לסביבת העבודה; וילון יכול לשמש גם להצללה וגם לפרטיות; "ולא לשכוח נגיעה, קטנטנה אפילו, של ירוק – בשביל הנשמה", מוסיפה מיכל.

עיצוב מיכל נידם | צילום אורית אלפסי
עיצוב מיכל נידם | צילום אורית אלפסי

לא נדרש כאן מעמד מיוחד

פינת העבודה בעיצוב מיכל שטיינפלד

בהמשך למה שנכתב סביב אחת מפינות העבודה שהראינו קודם לכן, גם פינת העבודה הזו היא פינה צנועה, שלא צריכה יותר מדי 'טררם' סביבה: "פינת העבודה לא חייבת להיות מעוצבת כ'מקום עבודה'", אומרת המעצבת, "היא יכולה להוות חלק מהשפה העיצובית של הבית. הוסיפו לה שטיח מגניב, צמחייה, תמונה על הקיר – ויהיה לכם נעים במיוחד".

עיצוב מיכל שטיינפלד | צילום עדי אקשטיין
עיצוב מיכל שטיינפלד | צילום עדי אקשטיין

גם כשמקצים פינה נפרדת – היא יכולה להיות חלק מהתמונה הכוללת

פינת העבודה בעיצוב מירי בן בשט

אז בניגוד לזו הקודמת, פינת העבודה שכאן זוכה למעמד משלה. אבל גם כאן היא הופכת לחלק מהסיפור השלם: "מתחילים במיפוי של הצרכים", אומרת מירי, "וממשיכים למקומות אחסון במקום קרוב ונוח לעמדת העבודה עצמה. הקפידו על גמישות ושימושיות, וכמובן אל תשכחו תמונות על הקירות, צמחייה וצבעוניות רגועה – כמו בבית כולו".

עיצוב מירי בן בשט | צילום עודד סמדר
עיצוב מירי בן בשט | צילום עודד סמדר

תוחמים את הפינה בעזרת אווירה נעימה

פינת העבודה בעיצוב שירה רוזנפלד גליל

"בימים שרוב המשרדים עוברים למתחם הביתי חשוב לייצר הגדרה ברורה של אזור עבודה כדי לאפשר ארגון ובהירות", אומרת שירה ומחדדת את נושא התיחום. "שולחן וכיסא בחדר השינה, בחדר המשחקים או בסלון לא תמיד יספיקו – ישנה חשיבות גדולה להגדרה גם על הקיר, ולעיתים גם ברצפה. צביעה של חתיכה מהקיר בגוון שונה, שטיחון או עציץ על הרצפה יְיַצרו חלוקה ברורה של החלל, והפינה תהיה מזמינה ונעימה". והינה התוצאה לפניכם.

עיצוב שירה רוזנפלד גליל | צילום נדב פקט
עיצוב שירה רוזנפלד גליל | צילום נדב פקט

לתת לפינה 'לשוחח' עם שאר חלקי החלל

פינת העבודה בעיצובה של שירי היימן

מה עושים כשפינת העבודה נמצאת בחלל המרכזי, כלומר בחלון הראווה של הבית? פשוט: מתאימים אותה לחומריות ולצבעוניות של יתר החלל, נותנים לה לדבר איתו. ומה עוד? תאורה, ופריטים משובבי נפש. "לבד מהתאורה הטכנית, כדאי לשלב בפינת העבודה תאורת שולחן, שחוץ מלהאיר תוסיף עניין לעיצוב", משתפת המעצבת. "וזה לא הכול: האימפקט הגדול ביותר, בהשקעה הקטנה ביותר, הוא הירוק בעיניים. הוספת צמחייה לפינת העבודה מפחיתה מתח, משמחת ויוצרת אווירה נעימה. תמונות, חפצים, טקסטיל, אביזרי נוי ופריטים אישיים שמעוררים בכם השראה, יגבשו סביבת עבודה נעימה שכיף לחזור אליה".

עיצוב שירי היימן | צילום לימור הרצוג אהרוני
עיצוב שירי היימן | צילום לימור הרצוג אהרוני

אם נסכם, זה מה שאתם צריכים להקפיד עליו בעת יצירת סביבת העבודה שלכם: סדר, ארגון, מקומות אחסון רבים ונוחים, שילוב עם העיצוב הקיים – וגם תיחום מסוים כדי ליצור סביבת עבודה עד כמה שאפשר. ומעל לכול? נוחות, אווירה נעימה ושילוב של צבעים ופריטים שאתם אוהבים במיוחד. כך עושים זאת נכון, בדרך לתפוקת עבודה גבוהה – שתיעשה בכיף אמיתי. בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם...