בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

המדריך המלא: הום סטיילינג, או בעברית הלבשת הבית

גם אתם רוצים לשנות את מראה הבית שלכם, אבל לא מעוניינים כרגע במהפך כולל? גם לכם מתחשק לחזור לבית מעוצב יותר, מזמין יותר, יפה יותר – אבל אין ברשותכם תקציב למשהו גרנדיוזי? כבר שנים שאתם חולמים שהדירה שלכם תעוצב בהתאם לאופי ולטעם שלכם, אבל חייבים לעשות זאת מבלי לשנות את צורת החלל? לכולכם יש תשובה: היא נקראת הום סטיילינג, והיא בדיוק מה שאתם צריכים לבית שלכם.

 

עיצוב יונית שטרן | צילום שירן כרמל
עיצוב יונית שטרן | צילום שירן כרמל

לחולל שינוי עצום בבית – מבלי לשנות בו דבר

הכותרת כאן מעלינו נשמעת כמו סתירה מהותית, נכון? כל זה משום שאתם עוד לא מכירים את המהות של עבודת ההום סטיילינג – עבודה שכל מהותה היא לחולל שינוי בבית מבלי לבצע שינוי במבנה שלו, במרחב שלו. כלומר עיצוב פנים שנעשה בהתאם למצב הנתון, בהתאם למה ש'אלוהי הדירות' זימן לכם כאשר נכנסתם לדירה הספציפית הזאת.

במילים אחרות, עבודת הום סטיילינג לא כוללת שבירת קירות, 'הזזת' קירות, הוספת חיפויים, יצירת קירות חדשים, נישות חדשות וכדומה. הוא מסתפק במה שיש, ומוציא את המיטב ממנו. והאמינו לנו, המיטב הזה הוא משהו בלתי רגיל, שתתקשו לעמוד בפניו.

עיצוב מיכל זילברשטיין | צילום שירי גרופר
עיצוב מיכל זילברשטיין | צילום שירי גרופר

הגיע הזמן להכיר מושג חשוב בעולם עיצוב הבית: הלבשה

כן, גם זה נשמע אולי מוזר ממבט ראשון, אך תכף תבינו איך מתקשרת המילה 'הלבשה' לעולם עיצוב הבית: זה, בעצם, מה שעושה ההום סטיילינג בפועל – הוא 'מלביש' את הבית שלכם בבגדי מלך חדשים, כאלו שכולם יראו וכאלו שגם אתם לא תוכלו להוריד מהם את העיניים. זה העיקרון: לקחת בית נתון או נכס נתון כלשהו, ולשנות את המראה שלו בעזרת הלבשה מתאימה.

הרעיון של הלבשת הבית ברור: כל האקססוריז האפשריים – החל בווילונות, דרך מוצרי טקסטיל כמו כריות ושמיכות ועד שטיחים ופריטים עיצוביים שיונחו בדיוק במקום הנכון – הם אלו שישנו את המראה של הבית. הוסיפו לכך אלמנטים כמו גופי תאורה מיוחדים (לא, לא חובה כאלו שצריך לקדוח או לדפוק מסמר עבורם), רהיטים וצבע – שהרי צבע תמיד אפשר 'להחזיר לאחור' במקרה הצורך, וקיבלתם מראה דירה חדש לחלוטין, מבלי לשנות בה דבר מבחינת המבנה המקורי.

הום סטיילינג הוא מומחיות בפני עצמה. איש המקצוע צריך, ממש כמו בכל עבודת עיצוב פנים, ללמוד את האופי שלכם, לשמוע מה הן ההעדפות שלכם, להבין מה אתם רוצים לקבל בסוף הדרך – ועל פי זה ליצור תוכנית עבודה שמנכיחה את כל אלו יחד, בכל חלל. לכן מוצרי הטקסטיל, גופי התאורה, הצבע והריהוט החדש חייבים 'לדבר' אחד עם השני, וכולם יחד צריכים לשדר את הנוכחות המתאימה וליצור את האווירה הנכונה. כך מלבישים את הבית כמו שצריך.

עיצוב נועה גרייזמן | צילום שירן כרמל
עיצוב נועה גרייזמן | צילום שירן כרמל

כמה זה עולה לי? כל זה בתקציב שווה לכל כיס

היתרון הגדול ביותר, אולי, של עבודות הום סטיילינג הוא המחיר הנוח. מאחר שלא מבצעים כאן עבודה מאסיבית, מאומצת, מאחר שהעלות העיקרית היא של אותם פריטים שבעזרתם 'נלביש' את הבית, תקציב העבודה אינו גבוה. גם דיירים או בעלי נכס שאין ברשותם ממון רב נכון לעכשיו, יוכלו ליצור דירה מהממת בעזרת עבודת הום סטיילינג מדויקת.

עיצוב איריס סוכר | צילום אורית ארנון
עיצוב איריס סוכר | צילום אורית ארנון

מיהו בעצם הום סטייליסט? איפה לומדים את זה? ומה תפקידו? לימודי הום סטיילינג

בתחום ההום סטיילינג יש מגוון רחב של קורסים שונים, חלקם ארוכים יותר וחלקם פחות, לרוב מדובר בקורסים ממוקדים של כ-40 מפגשים ובמסגרתם לומדים טכניקות עיצוב ממוקדות, סגנונות עיצוב שונים, שילובי חומרים, צבעים ועוד…

תפקידו של מעצב ההום סטיילינג הוא להתמקד בשדרוג החלל הקיים, כלומר, שינויי פנים ללא שינוי במבנה החיצוני וללא שינוי בחלוקת החללים, בחירת הסגנון העיצובי, בחירת הריהוט ומיקומו בחלל – תהליך ההום סטיילינג הוא השלב האחרון בבניה והוא קורה רק כאשר הבית מוכן לחלוטין מבחינת תשתיות ובניה.

עיצוב פנים נועה הראל | צילום אורית ארנון
עיצוב פנים נועה הראל | צילום אורית ארנון

רוצים להלביש את הבית לבד? המדריך המקוצר להום סטיילינג:

המדריך שלנו מתאים לכל אותם אנשים שציינו בהתחלה, אלו שחולמים על בית מעוצב בלי להשקיע בתקציב גרנדיוזי ובלי לשנות את צורת החלל. המדריך כולל את חמשת הטיפים הטובים ביותר לעיצוב הום סטיילינג לגמרי בעצמך:

ארגון וסדר:

התחילו בלמיין ולמסור הלאה חפצים ודברים מיותרים שאין לכם שימוש בהם. במהלך המיונים אנחנו בטוחים שתמצאו חפצים יפים שתוכלו לשדרג ולהציג לראווה. הניקיון והסדר של הבית ישדרג אותו משמעותית עוד לפני שהוספתם איזשהו פריט לחלל.

טקסטיל – וילונות וכריות:

אחרי הארגון והסדר אפשר להתחיל. והלבשת הבית מתחילה בטקסטיל. אנחנו ממליצים להתחיל מווילון. כי כל בית צריך וילון שיכניס לו רכות מיוחדת. לאחר מכן שדרגו את הספה הישנה עם כריות צבעוניות ומרעננות בגדלים שונים, בגוונים שונים ובהדפסים שונים המדברים באותה שפה.

ויהי אור – בחירת התאורה:

פצלו את התאורה לתאורה פונקציונלית המאירה את החלל בצורה נכונה וחזקה ותאורת אווירה דקורטיבית, חלוקת התאורה יכול לחלק את החלל ולתת לו שני פונקציות שונות לחלוטין.

לדרוך עליו – שטיח:

אם אתם גרים בדירה שכורה ואפילו אם בחרתם בריצוף מרהיב לביתכם המראה של רצפה חשופה לא תמיד נותן תחושה של בית מעוצב, מיקום של שטיח (אפילו שטיח קטן) יתרום רבות לנראות הבית. הם מוסיפים טקסטורה וגוון ומרככים את החלל.

שמח ופורח – צמחיה:

אחרי שסידרתם, שדרגתם, תליתם והארתם הוסיפו לחלל עציץ קטן וירוק או מספר עציצים בגדלים שונים – הם ייתנו לחלל תחושה נעימה ומרעננת שתשלים את המראה העיצובי עליו חלמתם.

עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל
עיצוב דקלה גלזר | צילום שירן כרמל

מחפשים בעל מקצוע? איפה אפשר למצוא מעצב הום סטיילינג?

המושג 'עיצוב הבית' נתפס בעיני רבים כמשהו גדול. הום סטיילינג, מעין עיצוב הבית לייט, מוכיח שאפשר לעשות הכול גם בלי כל אותם דברים גרנדיוזיים.

אז איפה תמצאו את מעצב ההום סטיילינג המתאים ביותר עבורכם?

באתר www.pickinteri.co.il, בעזרת סינון קצר וקל של פרויקטים תוכלו למצוא את כל המעצבים המוכשרים ביותר שיכולים להגשים לכם את כל החלומות העיצוביים.

אולי יעניין אותך גם...