בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

מי אני? מה אני? | אדריכלית, מעצבת פנים והום סטייליסטית

אין ספק שעולם עיצוב הבית היום הוא לא מה שהוא היה פעם. מגוון אפשרויות העיצוב, השירותים המוצעים לנו והתמונות הערוכות שנראות כאילו נלקחו ממגזין, עלולות לבלבל אותנו יותר מאשר לתת לנו השראה. כשניגשים לפרויקט של עיצוב, שיפוץ או הלבשה הבית חשוב להבין, לפני הכל, מהי מהות הפרויקט, מה הם הצרכים שלנו ואילו אנשי מקצוע מומלץ שילוו אותנו על פי אותם צרכים שהגדרנו. ליווי של איש מקצוע נכון ומתאים, זה אולי אחד הדברים שיהיו לנו הכי חשובים בהמשך הדרך. אז איך בעצם בוחרים את המעצב שיתאים לנו ואיזה סוג שירות אנחנו בכלל צריכים? מעצבת פנים, אדריכלית או הום סטייליסטית? הגיע הזמן לעשות סדר, מי הכי מתאים לתרגם את החלומות שלנו בשטח?

מי אני? אדריכלית

מה תפקידי?

להוביל את הפרוייקט משלב התכנון, הסקיצות הראשונות, דרך האישורים הנדרשים מול הרשויות השונות ועד שהחלומות שלכם הופכים למציאות בשטח. אני זו שתוכל להגדיר אם הרצונות שלכם אכן ישימים ועם אילו אילוצים צריך להתמודד בדרך. בנוסף, אני זו שתגיש את התכניות הראשוניות של המבנה, גם של הפנים וגם של החוץ. אהיה מעורבת בכל שלבי הבניה ואוודא שהביצוע בפועל מתנהל כהלכה. בנוסף, אציע פתרונות עיצוב בהתאם לתקציב העומד בפני. אפרט באילו חומרים מומלץ להשתמש, אנהל עבורכם משא ומתן מול אנשי מקצוע אחרים כגון קבלנים, אבקר באתר הבניה ואוודא שכולם עומדים בלוחות הזמנים וביעדים שהגדרנו לפרויקט. החלומות עליכם, השרטוטים, הפיקוח, והאישורים עלי.

איזו הכשרה מקצועית יש לי?

לימודי תואר שארכו 5 שנים באחד ממוסדות הלימודים המוכרים + התמחות במשרד אדריכלים מוסמך. בסוף ההתמחות, על האדריכלים לעבור מבחן הסמכה.

מתי מומלץ שתקחו אותי ללוות פרוייקט?: כשמדובר בבניית בית חדש, בתוספת בנייה אם או בשיפוץ גדול של מספר חללים.

עיצוב איתן כהן | צילום אסף פינצוק

עיצוב: איתן כהן | צילום אסף פינצוק

עיצוב נורית גפן | צילום עמית גושר

עיצוב: נורית גפן | צילום: עמית גושר

עיצוב ליאת תמר | צילום גדעון לוין

עיצוב: ליאת תמר | צילום: גדעון לוין

מי אני? מעצבת פנים

מה תפקידי?

להתאים את עיצוב הבית או החלל אותו רוצים לשנות בהתאם לצרכים ולאורח החיים של מי שגר בו. תפקידי הוא גם למקסם את הפוטנציאל הטמון בחלל הפנימי של המבנה ולקבע קו עיצובי שינחה את העיצוב כולו. אני אוכל גם לשנות את החלוקה בבית של החללים במסגרת השיפוץ כך שהפנים יקבל מראה שונה ומותאם אישית תוך שימוש בחומרים ואלמנטים שונים. אני אוכל לדאוג לשינויים של נקודות חשמל ומים, שיפוץ בחדרים רטובים שינוי תשתיות וכדומה. אחד התפקידים החשובים בתור מעצבת פנים הוא לדאוג לשמור אל פונקציונאליות בחלל לפני הכל. בנוסף, אוכל להלביש את הבית בפרטי נוי, ריהוט וכדומה במסגרת עבודת עיצוב הפנים.

איזו הכשרה מקצועית יש לי?

לימודי תואר שארכו בין 3-4 שנים באחד ממוסדות הלימודים המוכרים. במהלך התואר אנו רוכשים ידע פרקטי ותאורטי על מנת שנוכל לבצע שינויים גדולים בחללים הנמצאים במרחב הפנימי. בנוסף, אנחנו רוכשים ידע בתוכנות עיצוב לצורך יצירת הדמיות.

מתי מומלץ שתקחו אותי ללוות פרוייקט?: כשמדובר בשיפוץ במבנה הפנימי, כשרוצים לערוך שינויים בקניית דירת קבלן לדוגמא. כאשר רוצים לגבש קונספט עיצובי רחב הכולל גם שבירת קירות ושינויים ברמה הארכיטקטונית.

עיצוב אסנת קציר | צילום הלית קלכמן

עיצוב: אסנת קציר | צילום: הלית קלכמן

עיצוב רחלי בן אבי | צילום עודד סמדר

עיצוב: רחלי בן אבי | צילום: עודד סמדר

עיצוב לילך למפל | צילום דנה סטמפלר עשהאל

עיצוב: לילך למפל | צילום: דנה סטמפלר עשהאל

 

מי אני? הום סטייליסטית

מה תפקידי?

לשדרג את החלל הקיים וליצוק לבית אופי ונשמה. הום סטיילינג עוסק בגיבוש קונספט עיצובי המבקש להשיג אווירה מסוימת בהתאם לצרכי הלקוח, וזאת מבלי לשבור קירות או להתעסק בעיצוב החלל ברמת המבנה שלו. דרך הום סטיילינג, הכולל את השחקנים המרכזיים בהלבשת הבית (טקסטיל, תאורה, רהיטים, אביזרים משלימים, אומנות, חיפויים ועוד), ניתן לשדרג את מראה החלל מן הקצה אל הקצה, והתהליך עצמו לא אורך זמן רב, לעומת עיצוב פנים.  דרך העמדה נכונה של ריהוט, גיבוש קונספט עיצובי וצבעוניות ושימוש בחומרים שונים, ניתן ליצור מראה הרמוני בחלל.

איזו הכשרה מקצועית יש לי?

לימודי תעודה במגוון בתי ספר מקצועיים/קורסים ייעודיים המלמדים את מלאכת הלבשת הבית.

מתי מומלץ שתקחו אותי ללוות פרוייקט?: כאשר רוצים להעביר לבית מתיחת פנים זריזה בתקציב מוגבל יחסית, בהשוואה לעיצוב פנים. כאשר רוצים לשדרג את המראה הקיים מבלי לשבור קירות.

עיצוב רוני שני פלדשטיין | צילום אורית ארנון

עיצוב רוני שני פלדשטיין | צילום אורית ארנון

עיצוב טניה אברמזון | צילום אייל תגר

עיצוב: טניה אברמזון | צילום: אייל תגר

עיצוב יערב קרקובר | צילום אלעד גונן

עיצוב: יערה קרקובר | צילום אלעד גונן

 

מראה מראה שעל הקיר, מיהו המעצב המתאים ביותר בעיר?

לאחר שהבנו את ההבדלים בין נותני השירות השונים ומה הוא הערך המוסף של כל אחד מהם ולאחר שבחרנו עם מי מביניהם הכי נכון לנו לעבוד, איך נוכל לבחור בין שלל המעצבים המוכשרים?? בסופו של דבר, הבית שלנו הינו הדבר החשוב לנו ביותר ואנחנו רוצים לדעת שאנחנו עושים בחירות מושכלות.

דבר ראשון, מומלץ מאד לראות פרוייקטים של אותה מעצבת בסדר גודל ובתקציב שדומים לפרויקט העתידי שלכם. שנית, רצוי לקרוא המלצות באתר או בעמוד הפייסבוק שהשאירו לקוחות קודמים, במידה ויש, ו/או לקבל חוות דעת טלפוניות. כך תוכלו לקבל תמונה אותנטית יותר לגבי אותו אדם שילווה אתכם בתהליך. דבר אחרון, במידה וזה מתאפשר, תיפגשו עם איש המקצוע, כן – פנים מול פנים, כי אין כמו תקשורת בין-אישית ואינסטינקט פנימי שיוכלו לכוון אתכם אל הבחירה הנכונה עבורכם ועבור הבית שלכם.

 

מחפשים מעצבת לבית שלכם? ב Pickinteri תוכלו לבצע סינון על פי הצרכים שלכם והאתר יציג עבורכם את הפרויקטים המתאימים ביותר ודרך כך תוכלו להגיע למעצבת המושלמת עבורכם. 

המרחק בניכם לבית חלומותיכם זה רק קליק – לחצו כאן

* הכתבה נכתבה בלשון נקבה אך מתייחסת לשני המינים.

אולי יעניין אותך גם...