בוחרים את הסגנון האהוב עליכם, ומוצאים את המעצב שמתאים לכם

איזה חלל תרצו לעצב?

Layer 4
חדר ילדים
Layer 5
חדר אמבטיה
Layer 6
חדר עבודה
Layer 7
מטבח
סלון
Layer 9
חדר שינה

עוד מעט הקיץ: להכין את הגינה והמרפסת לעונה החמה

.אם הייתם שואלים אותנו מה הדבר שאנחנו הכי אוהבים? בלי לחשוב פעמיים היינו עונים שלשבת בערב נעים בגינה או במרפסת עם כוס מלאה בשתייה קרה כשמסבבנו מגוון רחב של צמחיה פורחת וירוקה שגורמת לנו לשכוח שאנחנו במרכז העיר ולא בחופשה טבעית ומפנקת בכפר.

כל אדם המתגורר בישראל או אפילו רק ביקר בה בחודשי הקיץ החמים יכול להעיד על כך שהקיץ הישראלי יכול להיות אכזרי במיוחד. הוא מתאפיין באחוזי לחות רבים, טמפרטורות גבוהות, ימים רבים של אובך, וקרני שמש חזקות ברוב שעות היממה.

כל אדם המתחזק מרפסת או גינה יכול להעיד שחודשי הקיץ החמים יכולים להיות מאתגרים במיוחד עבור חלקת הגן שלהם. לכן, רגע לפני שהקיץ מגיע, אספנו עבורכם את כל הצמחים המתאימים לעונת הקיץ ואת כל הפעילויות שאתם צריכים לעשות על מנת לעזור לגינה שלכם לצלוח את העונה החמה בצורה הטובה ביותר. מוכנים? בואו נכין את החוץ לקיץ.

עוד במגזין:

סוגי חזיתות למטבח: יתרונות, חסרונות וכמה זה עולה? – לכתבה המלאה לחצו כאן

המדריך השלם: כל קבלן והתפקיד שלו – לכתבה המלאה לחצו כאן

שיפוץ חדר הרחצה: כל מה שאתם צריכים לדעת – לכתבה המלאה לחצו כאן

איך תבחרו את הצמחים המתאימים לגינה ולמרפסת שלכם?

תחילה בדקו לאיזה כיוון המרפסת שלכם פונה, צפון, דרום, מזרח או מערב? לאחר מכן בדקו מהן השעות בהן קרני השמש מחממות את הגינה או המרפסת שלכם, איפה יש יותר צל ואיפה יש שמש ישירה, לפי זה תוכלו לדעת איזה צמחים מתאימים למיקום של החוץ שלכם. אחרי שעניתם על כל השאלות הטכניות תעשו חושבים עם עצמכם – האם אתם רוצים צמחיה הדורשת טיפול או שאתם מעוניינים בצמחיה שלא מצריכה מכם כלום? האם יש לכם נקודת מים קרובה? האם מדובר במרפסת קטנה או בגינה גדולה? איפה אתם רוצים לשתול את הצמחייה, באדמה או באדניות? אחרי שיש לכם את התשובות לכל השאלות אתם מוזמנים למשתלה הקרובה לביתכם עם כל המידע על מנת לבחור את הצמחייה המתאימה לתנאי השטח ולמוטיבציה שלכם.

עיצוב מרב זהר | צילום שירן כרמל

אילו סוגי צמחים קלים לגידול ומתאימים לעונת הקיץ?

אם אתם מחפשים את הצמחים שימלאו את המרפסת או הגינה שלכם ביופי רב ובאווירה טבעית, אספנו עבורכם את עשרת הצמחים המתאימים ביותר לעונת הקיץ החמה ואת דרכי הטיפול בהם. חשוב לדעת שזה לא משנה אם יש לכם גינה קטנה, גדולה או בכלל מרפסת על הצמחים ברשימה מתאימים לשתילה ישירות באדמה או באדניות המתאימות לגודל הצמח. שנתחיל?

בולבין שיחני

צמח נהדר ויפהפה הצומח כל השנה אך בקיץ ובאביב פורח בצורה מרהיבה בצבעוניות צהובה וכתומה. הצמח מתאים לשתילה באדנית ובאדמה עצמה, מתאים לשמש מלאה והחלק הכי טוב בו הוא שהוא אינו אוהב הרבה מים. לכן חסכוני ביותר במים ומתאים לאנשים שאינם רוצים להתעסק בגינה זמן רב.

פורטולקה

צמח קיצי המתאים לחשיפה ישירה של שמש. הצמח הינו צמח נמוך שלא גודל לגובה אלא מגיע לקוטר יחסית רחב. הפרחים שלו גדולים ודומיננטיים ומגיעים במגוון רב של צבעים. מתאים לשתילה באדמה, באדנית, בעציץ תלוי ובכל מקום בו תרצו אותו. הוא עמיד ליובש אך מצריך השקיה אחת לכמה ימים. החלק הכי יפה בו הוא שבשעות הערב פרחיו נסגרים ונפתחים שוב עם הזריחה.

חרצית

החרצית היא אחד הצמחים הנפוצים ביותר בישראל. היא אוהבת חצי שמש ושמש מלאה, מגיעה במגוון רחב מאוד של צבעים. כאשר פרח החרצית מתייבש יש לגזום אותו ובכך לעודד צמיחה של פרחים חדשים. על מנת לעודד פריחה כל השנה יש לדשן את הצמח ולהוריד לו פריחות יבשות (בחודשי הקיץ מומלץ להימנע מגזימה מאסיבית) צמח החרצית הינו צמח שלא דורש השקיה רבה ולכן מתאים במיוחד למי שאינו מעוניין להתעסק עם הגינה אך רוצה להנות מהפריחה היפה של הטבע.

גרניום

הגרניום הוא הצמח המתאים לכל תנאי שטח – הוא אוהב שמש ישירה אך יכול לגדול גם באזור מוצל ללא שמש כלל. הוא פורח מרבית חודשי השנה ובקיץ מקבל את הפריחה היפה ביותר עם פרחים בשלל צבעים מרעננים המוסיפים לגינה יופי רב. הגרניום יכול להגיע לגובה רב וניתן לשלוט בגובהו באמצעות גיזום נכון. הוא אינו אוהבת עודף מים ולכן חשוב לא להשקות אותו יותר מידי ולבדוק האם האדמה יבשה לפני שמשקים.

ירקות

הקיץ הוא הזמן הטוב ביותר לגדל את הסלט שלכם. צנוניות, בצלים, חסות, עגבניות, פלפלים ועוד מגוון רחב של ירקו שאתם יכולים לגדל בגינה שלכם בקלות וליהנות מירקות טריים שגידלתם בעצמכם. רוב צמחי הירקות אוהבים שמש ישירה ואם אתם מעוניינים לגדל אותם לאכילה מומלץ לשתול אותם באדמה אורגנית ולדשן אותם בדשן אורגני. לכל אחד מסוגי הירקות הנחיות השקיה שונות, שימו לב להנחיות לפני השתילה.

ליפופית הבטטה

אחד הצמחים המרעננים והקלים לריבוי. בעונת הקיץ הצמח יכול לגדול בצורה מהירה והוא קל במיוחד להשרשה. הוא יפה במיוחד ומגיע במגוון צבעי עלים בעלי צורה ייחודית. ליפופית הבטטה רגישה במיוחד לקור לכן מתאימה במיוחד לעונת הקיץ, אוהבת שמש ישירה וזקוקה להשקיה סדירה. לאחר צמיחתה תוכלו ליהנות מהשורש שלה – הבטטה.

טגטס

צמח פופולרי במיוחד לשתילה בחודשי הקיץ, בעל פריחה דומיננטית בצבעים עזים. אוהב מאוד שמש ישירה ועמיד במיוחד לשמש החזקה של הקיץ הישראלי. הצמח פורח כל השנה אך לאחר החורף מומלץ לגזום אותו על מנת לרענן את הצמיחה שלו. הוא אינו דורש השקיה מרובה וחסכוני במיוחד במים.

גרניום לימוני

הגרניום הלימוני הינו חזק, יפה, שופע בפרחים, בעל ריח נעים וחסכוני במים. הוא צומח בקצב מהיר ועל מנת להגביר את צמיחת הפרחים שלו יש לדשן אותו לקטום פרחים יבשים. הגרניום מתאים במיוחד לשתיל באדנית מכיוון שהוא אוהב אדמה מאווררת ומנוקזת אך יכול להתאים גם לשתילה באדמה עצמה. יש להשקות אותו בצודה מועטה ולכן הוא חסכוני מאוד במים.

אוזן פיל

צמח המוכר גם בשם טארו, בעל עלים גדולים ויפים. אוהב במיוחד שמש ישירה. על מנת לרענן את צמיחתו יש לגזום את העלים היבשים. הצמח אוהב השקיה מרובה, יכול לחיות בתוך בריכת נוי, אדנית ובאדמה. הצמח בעל עלים גדולים, מרשימים ומבריקים בצורת לב המזכיר אוזן של פיל ומכאן קיבל את הכינוי שלו.

וינקה

צמח המיועד לשתילה באזור בו יש שמש ישירה. הוא נחשב לאחד הצמחים העמידים ביותר לקיץ הישראלי וצומח במגוון צבעים ומתאים במיוחד לשתילה בעציצים קטנים או באדניות אך גדל בצורה יפה גם באדמה. הוא רגיש במיוחד לעודף של מים ולכן חשוב לשים לב שהאדמה יבשה לחלוטין לפני שמשקים אותו.

עיצוב וצילום רותי קידר

איך תגנו על הגינה ממזיקים?

אחת הבעיות העיקריות של הצמחייה בקיץ הישראלי היא המזיקים והחרקים שמגיעים ישירות אחרי החורף ופוגעים במרפסות ובגינות שלנו. אך אל דאגה, היום ניתן למצוא מגוון רחב של תכשירים טבעיים וידידותיים לסביבה המגנים על הצמחים מפני מזיקים רבים כמו כינמות, עשים, פטריות בגבעולים ועוד. רוב מחלות הצמחים מתפרצות לרוב בתחילת האביב ולכן מומלץ להתחיל בפעולת הריסוס לקראת סוף החורף ובכך להבטיח אביב קיץ נקי ממזיקים. נזכרתם מאוחר מידי ומצב המזיקים בגינה החמיר? אתם יכולים לפנות להדברה מקצועית שתעזור לכם להיפטר מהמזיקים בצורה ירוקה ויעילה.

 

איך תגרמו לצמחיה שלכם להראות נהדר כל העונה?

אחרי שבחרתם את הצמחים המתאימים, טפלו בהם על מנת שישרדו ויראו טוב לפחות עד העונה הבאה, כדי לשמור על הצמחים יש מספר לעולות פשוטות אותם אתם יכולים לבצע בקלות.

תחילה, עוד לפני שאתם שותלים את הצמחייה, הכינו את האדמה. עונת החורף מתאפיינת ברוחות חזקות המביאות לגינה או למרפסת שלכם עלים, פרחים וזרעים של עשבים שלא הייתם רוצים שייקחו חלק בגינה החדשה שלכם. עקרו את העשבים מהשורש, לא רק מהחלק העליון שלהם ובכך תמנעו את גדילתם מחדש. בנוסף רכשו אדמה המתאימה לזריעה שתעזור לצמחיה שלכם לצמוח.

רכשו כלי גינון מתאימים שיהפכו את העבודה בגינה לנעימה ומהנה יותר, ובדקו כמה מים הצמחייה שלכם באמת צריכה על מנת להימנע מהשקיית יתר או מחסור במים. אחד הטיפים העיקריים שאנחנו יכולים לתת לכם זה שבעונת הקיץ, בניגוד למה שכולם חושבים, לא כל הצמחים צריכים יותר מים ולכן מומלץ להיצמד להוראות אותם קיבלתם מהמשתלה – אם אמרו לכם להשקות אחת לשבועיים, תשקו אחת לשבועיים ואל תשקו אחת לשבוע כי נראה לכם שחם מידי ויבש.

עיצוב הלל אדריכלות | צלם מאור מויאל

צמחים מפלסטיק זה לא בושה.

אם ניסיתם הכל. ממש הכל. וכלום לא עבד. הרגתם את הצמח שקיבלתם במתנה ואפילו הקקטוס לא שרד אצלכם יותר משבוע.

זו לא בושה לקשט את הגינה או המרפסת בצמחיה מלאכותית שתוסיף אווירה ירוקה וטבעית ותנעים את הזמן שלכם בחוץ. היום ישנם צמחים מלאכותיים באיכות גבוהה במיוחד ואנחנו מבטיחים לא לגלות לאף אחד.

 

שדרגו את המרפסת

עכשיו, אחרי שהבנו איזה צמחים מתאימים לעונה החמה, יש מספר דברים נוספים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את המרפסת או את הגינה שלכם לממלכה קסומה שיהיה לכם כיף ונעים לבלות בה.

תחילה, בחרו בפינת ישיבה מפנקת המתאימה לתנאי חוץ, כלומר, קלה לניקוי, עמידה לשמש חזקה, עשויה מבדים קלים שלא מתחממים וכיף לשבת עליה. בחרתם את פינת הישיבה המושלמת? עכשיו תדאגו לפרטים הקטנים שעושים את כל ההבדל, בחרו גופי תאורה סולריים שהשמש הישראלית תדאג להם במהלך היום והם יאירו לכם את הערב ויהיו אחראים על האווירה תוך חיסכון מושלם בחשמל.

מקמו פסלים ייחודיים שיכניסו את האופי שלכם, בחרו נרות שמעבר לאווירה שהם יוצרים הם יכולים לעזור עם בעיית היתושים הידועה ולהנעים את זמנכם בחוץ. עיצבתם את הגינה או המרפסת המושלמת? אל תשכחו להזמין אותנו לקפה 🙂

 

רוצים לגדל צמחיה בבית? הכתבה הזאת היא בשבילכם – לכתבה המלאה לחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם...